Projekt Adam

• USA The Adam Project (více)

Stíhací pilot Adam Reed, který cestuje v čase, musí nouzově přistát v roce 2022. Tam pak spojí síly se svým dvanáctiletým já, aby společně zachránili budoucnost lidstva. (Netflix)

Videa (9)

Recenze (392)

castor

Naposledy jsme režiséru Shawnu Levymu tleskali, což bychom před lety asi těžko čekali. Vždy měl pověst rutinéra, který potenciálně silné látky tak nějak udusal a na plátně vždy předvedl pouhopouhý průměr. I když průměr, který producenty dokonale uspokojoval. Spolupráci s Ryanem Reynoldsem z Free Guy si po roce zopakoval, je to sice úkrok stranou, ale ve výsledku neurazí. Klučina z neúplné rodiny objeví své starší já z budoucnosti. Tihle dva musejí zastavit všehoschopnou vědátorku, která chce za pomocí cestování časem ovládnout svět. S tím ale budou potřebovat pomoc od jejich (společného) otce, za kterým se ale musejí vydat zase do jiného roku. Během toho vykrademe mnohé ze sci-fi klasik, místy se pobavíme, místy dojmeme, ale ve výsledku zjistíme, že je to látka, ke které se sotva někdy vrátíme. Reynolds si znovu užívá rošťácké škleby a připitomělé vtipy, docela fajn jsou i vedlejší postavy, snad jen Catherine Keener doplatila na to, že je její postava prostě mizerně napsaná. Furt se něco děje, ale zoufale neobjevné triky se jednou prostě zají, evidentně to celé na papíře vypadalo o poznání dobrodružněji a epičtěji. Počáteční osmdesátkový nádech brzy vyprchal. Finále jsem už moc nevnímal. Prostě Netflix a jeho standard. ()

D.Moore

V kině bych to viděl raději než třeba Uncharted. Pohodový rodinný film z rodiny těch hraných Disney filmů, které bývaly kdysi k vidění o víkendových dopolednech, ve kterém na logice zápletky příliš nesejde, ale spíše jde o situace, do kterých dostane hlavní postavy. To setkání mladšího a staršího Já, která si mají co říct a jedno druhému může vytknout, že na něco zapomnělo nebo že si na něco teprve musí přijít, na mě zapůsobilo velmi dobře a ačkoliv byl Ryan Reynolds zase, zase a zase hlavně Ryanem Reynoldsem, byl vtipný a naštěstí na to tentokrát nebyl sám. ()

Colby Sawyer

Je to úplně v pohodě. Nikdo si z toho na zadek nesedne, je to celé takový fajn mix věcí, které by v filmu téhle kategorie být měly. Je to trochu akční, trochu vtipné a snaží se to být až moc dojemné. Žádný zázrak, ale všechno tu funguje, jak má. Především to ale zabaví, někdo měl rozum a nedal tomu dvě a půl hodiny jako má většina Netflix produkce, takže to nemá žádné hluché místo. Kluk není otravný, což je faktor, kterým se většina filmů s dětmi chlubit nemůže a Reynolds si jede to svoje, ale snaží se i ho to baví, takže cajk. The Adam Project je fajn jednohubka, která asi nezanechá dlouhodobý dojem, ale na kvality Netflix filmu to je pomalu klenot, tímhle stylem můžou v klidu pokračovat. ()

Spiker01

Dobře obsazená blbina, která se opět po vzoru Netflixu pouze tváří, že je skutečný film, ale když se podíváme na Free Guy od stejného tandemu, rozdíl je tam citelný. Celou dobu jsem přemýšlel, že sleduju tří a čtyř hvězdičkový film, ale míra zábavnosti a ona obyčejnost se přiklonila k nižšímu hodnocení. Nic, co bychom již dříve neviděli, akce je dost, ale je naprosto tuctová a nestrhne a je to vykrádá Terminátora 2, z něhož si potměšile utahuje. Velmi cheesy, ale méně zábavné. Nebýt Reynoldse, tak to vynechám úplně, ale na tyhle drahé filmy si holt na tom Netflixu vždycky radši kliknete, než shánět mnohem kvalitnější kousky, které ale nejsou nikde legálně k sehnání. ()

ScarPoul

Shawna Levyho mám rád. Takže som sa na jeho film tešil. A dostal som len ďalšiu Reynoldsovu exhibíciu alá Deadpool. Ale teraz k pozitívam. Výborné finále, dobré akčné scény, fajn hudba, množstvo podarených vtipov a Zoe Saldana ( jedna z najkrajších žien v súčasnosti). Lenže ako celok je to tak hlúpučké. Emócie šablónovité a očakávateľné. V tomto smere sa film vôbec nesnažil o čokoľvek invenčné.  Vzťahy medzi postavami rovnako. Veľmi to zamrzí, pretože to podráža do veľkej miere atmosféru tak úpenlivo budovanú prostredím. A do toho nerátam všetky tie prechody z miesta na miesto a dialógy o niečom. Pre mňa osobne to nefungovalo. Podobné rodinné variácie produkuje Hollywood ako na bežiacom páse. Je to len ďalší zárez. Môže vám sadnúť. Nemusí. Ale v zásade je to jedno. Do dvoch mesiacov ho nahradí zase niečo iné. A všetky tie klady a pozitíva sa odrazu stanú nezaujímavé. Najhoršia vec čo sa vám môže pri rodinnom filme stať je že očakávate každú jednu scénu, bez toho, aby ste cítili akúkoľvek úprimnú emóciu. ()

Zajímavosti (12)

• V čase 1:18:01, když Adam (Ryan Reynolds) a Louis Reed (Mark Ruffalo) nastupují do výtahu, říká Adam Louisovi, že ho vzal do práce po 44 letech, čímž odkazuje Ryan na svůj skutečný věk v době natáčení. Ve filmu se narodí v roce 2010 a do minulosti cestuje z roku 2050, takže by mu ve filmu bylo „jen“ 40 let. (SJS)
  • Hodinky, které nosí Adam a jeho otec, jsou Omega Speedmaster. (LUKICKK)
  • Walker Scobell nosí při hraní Adama hnědé kontaktní čočky. Přirozeně má modré oči. (BMW12)