Reklama

Reklama

Malcolm a Marie

  • USA Malcolm & Marie (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Filmař Malcolm (John David Washington) a jeho přítelkyně Marie (Zendaya) se po premiéře filmu vrátí domů a očekávají reakce kritiků. Jenže v průběhu večera začnou vyplouvat na povrch tajemství jejich vztahu a jejich láska projde tvrdou zkouškou. (Netflix)

Videa (1)

Trailer

Recenze (120)

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

[VIDĚNO 6.2.] "Not everything I do is political because I'm black!" "Well, I think Angela Davis would disagree with you." ______ Kdybych měl snímek 'Malcolm & Marie' jednoduše popsat, definoval bych jej jako dokonalé konverzační drama, které svou atypickou zápletku strukturálně staví na dvou důležitých pilířích - 1) konfrontačních dialozích obou stěžejních protagonistů, které dynamicky eskalují do až iritujících hádek, 2) sofistikované komorní atmosféře. A přestože samotná premisa se může jevit lehce banálně, její děj se intertemporálně odehraje v průběhu jedné noci, což nabízí inovativní rozměr k interpretaci narace, která vyniká především na oné verbální bázi, díky níž režisér Levinson epistemicky ilustruje rozpad jednoho vztahu dvou impulzivních lidí - Denzela Washingtona, který se vtělil do role bohorovného umělce, a Zendayi, která ztělesňuje a zároveň symbolizuje onu umělcovu inspirativní múzu. Přesto se nejedná o standardní konverzačku plnou vyčpělých argumentačních přestřelek, ale o plnohodnotnou audiovizuální esej, která polemizuje o hodnotě lásky a významu filmového umění.... V čem ovšem snímek předně vyniká je bez debat nekompromisní dominance formy nad obsahem, kde není nouze nejen o řemeslnou preciznost a stylistickou rozmanitost jako v Levinsonově experimentální seriálové ódě 'Euphoria'. A totožně jako u 'Euphorie', i zde Levinson primárně sází na vizuální impresi - k tomu využívá černobílý a vysoce zrnitý formát, který diváka již v úvodní scéně intenzivně pohltí (a na konci sprostě vyflusne), a rovněž celkově dodává na šmrncu elegantní estetiky a melancholické atmosféry - zatímco kinetické snímání kamery pod taktovkou maďarského mazáka Marcella Révy umocňuje intimitu/erotičnost a kompozičně podmanivou hru světel a stínů…. Denzel Washington (jehož sláva a oblíbenost u diváků po snímcích 'BlacKkKlansman' a 'Tenet' raketově stoupá) se perfektně chopil role narcistického filmaře, jehož životní motivaci pohání jeho vlastní ego, které se nechce nijak podřídit pokrytectví hollywoodské smetánky - a neméně dokonale mu sekunduje femme fatale Zendaya, která díky tomuto nevídanému projektu bezprecedentně aspiruje o vstupenku do komorních artových snímků. Vzájemnou synergií obou hereckých talentů tak vzniká hotová exploze různorodých hereckých expresí a performačního chameleonství, které určitě nepodléhá žádné charakterové dichotomii, a nabízí tak famózní teatrální koktejl všemožných emocí, který staví na kontrastu milostných peripetií a citové pasivity onoho dua. Sice si jeden druhému občas projeví sympatie a náklonnost, ale častěji než něžnosti si navzájem vyměňují kanonádu vulgarit a agresivních invektiv - čímž snímek z hlediska narativní tonality poutavě osciluje mezi různorodými tenzemi - ačkoliv uznávám, že mnohdy ona gradace šla do až příliš extrémního afektu.... Každopádně největší negativa u 'Malcolm & Marie' vidím především v tristní dějové struktuře a v repetetivním fázování narativu - poněvadž namísto vypravěčského progresu se divák spíše dočká pásma nekončících variací jednotlivých scén. No a závěr je neuvěřitelně patetický. Nicméně tvůrce samotné nelze ověnčit ničím jiným než obdivným aplausem. Netflix zjevně zvedá kvalitativní laťku i artové ambice - prioritou však je, aby jeho tvůrci předčasně neusnuli na vavřínech - jelikož Levinson v rezoluci natočil vizuálně pohlcující a dramaturgicky provokativní konverzačku o exploataci a ambivalenci milostného pouta, která mi doslova vyřvala ďuznu do hlavy, a přesvědčila o tom, že hranice mezi láskou a záští je neuvěřitelně tenká. Vřele doporučuji pro všechny soudruhy cinefily.... // VERDIKT: 8,2 sýrových makaronů z 10 // ______ “Cinema doesn’t need to have a fucking message. It needs to have a heart and electricity.” () (méně) (více)

Flakotaso 

všechny recenze uživatele

Kritika kritiky za konformní, dobově podmíněné přednázory, se kterými snaží interpretovat či v horším případě hodnotit umění, mě příjemně překvapila. I já jsem si tento film pouštěl s předsudkem, že je to umělá sračka a v podstatě to tak i je. Ale má vděčnou základní premisu o chlápkovi, který si chce užít večer a uvolnit hlavu a místo toho je ženou zatažen do hádky a když už je do ní zatažen, tak se nahecuje a opravdu hodně se snaží vyhrát. Těžko říct, jestli napumpovaný testosteronem s prohrou počítá či ne, ale očekávaně a nevyhnutelně prohraje, neukope remízu ani v prodloužení a na závěr si musí vyslechnout partnerčinu představu o ideální podobě děkovné řeči po premiéře filmu. It is what it is, nic nového a 35 mm tomu dalo navíc asi jen to, že se Levinson mohl pochválit v úvodních titulcích a následně postavám vkládat do úst Wylera a Pontecorva, aniž by zařídil jejich zrychlenou rotaci v hrobě, ale na netflixovský pokus o intelektuální komorní drama mi to stačí. ()

Reklama

David.Darco 

všechny recenze uživatele

Škoda škoda. Malcolm a Marie od režiséra Euphorie vo mne prebudilo obrovské očakávania. Bohužiaľ tie naplnilo iba vizuálne. Scenár je príliš repetetívny, v istých momentoch predvídateľný a bohužiaľ často krát umelý (neuveriteľný) až je človeku smutno. Najmä keď sa v ňom vyskytujú tak perfektne napísané momenty ako scéna pri vani či na koberci v ľahu a pod. Washington prehráva až hrúza. Zendaya naopak potvrdzuje svoj obrovský herecký talent. Škoda, veľká škoda. Ale aj napriek tomu som rád že Netflix púšťa peniaze na podobné projekty. Len tak ďalej. ()

hroubek 

všechny recenze uživatele

Komorní černobíle dialogové vztahové drama. Režisér Sam Levinson (seriál Euforie) napsal a natočil tento film v době pandemie. Rozhodl se film vystavět jako divadelní drama o dvou hercích. A do jisté míry to funguje, protože má výbornou hereckou dvojici – Zendaya a John David Washington. Dialogové výměny jsou dynamické, drsné a docela dost dobře vypovídají o povrchnosti lidí. A tady se ukáže největší problém filmu. Dialogy jsou napsané zajímavě, herci to v pohodě odehrají, jen je to celé tlačené na sílu, aby vznikl nějaký konflikt. Bez těch hádek by to byl dost prázdný film a byl by o ničem. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Ona je typ zeny ,ktera nikdy nedela nic, na co nema naladu. To je problem alkoholismu,drog ,ktere ona bere. Prestoze je je talentovana, nedokateze sebrat motivaci chodit na konkurzy. On dela i to, do ceho se mu nechce coz mi vytvorilo uspesnou identitu.Jak by rekl vynikajici rodinny psycholo Jeronym Klimes,pak je ve treti,zatim neviditelne fazy rozchodu.Nedokazi zit spolu, ani se rozejit. Mnoho temat v tomto snimku neni rozvedeno do hloubky.On je trichu narcis, rad se posloucha a s o 12 let mladsi pritelkyni manipuluje. Jeho ego je ale slabe plne pochybnosti, coz se ukazuje jeho psychotickou reakci na kritiku profesionalni kriticky.Filmu v nichz se dva lidi hadaji v byte je mnoho. Oba si casem reknou vsechno podstatne a pak se jen prepinaji do kyble lasky a nenavisti bez argumentu. Je to film pojednavajici o muzskem ega, moci,zavislosti. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (3)

  • Celý film byl natočen černobíle. (rafix)
  • V originálním znění zazní ve filmu 289 různých variant slovíčka „fuck“. (ArsenalEagle)

Reklama

Reklama