Reklama

Reklama

V roce 2035 jsou roboti součástí každé domácnosti a lidé jim důvěřují. Až na jednoho – trochu paranoidního detektiva Dela Spoonera (Will Smith). Ten je přesvědčený, že zločin, který právě vyšetřuje, spáchal robot. Vyšetřování ho přivede k odhalení děsivé hrozby pro lidskou rasu... Společně s psycholožkou Susan Calvenovou vyšetřují smrt doktora Milese Hogenmillera, vědce, který pracoval s roboty pro U. S. Robotics. Příčinou smrti byla sebevražda, ale Spooner je přesvědčený, že vědce zavraždil robot. Tři zákony robotiky však zaručují, že taková věc je nemožná… (TV Prima)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (1 075)

sportovec 

všechny recenze uživatele

I akční rámec může skrývat film s myšlenkou a hloubkou, jakkoliv paradoxně to zní. Že hlavním pachatelem této kvality je mimořádná literární předloha Isaaca Asimova, je za těchto okolností více než zjevné. Konstatované projevy "akčního" žánru tu nepůsobí rušivě a naopak zdravě dynamizují a dramatizují děj a myšlenku. Film je nejen svým vročením, ale i námětem vlastně překvapivě současný, byť pozitronových mozků se nedopracujeme zdaleka tak lehce, jak Asimov naznačuje. Roboti - zatím více v základním výzkumu než ve vývoji či dostupném prodeji - jsou již tady a postupně nastupující nanotechnologie mohou tento proces jen dále dynamizovat a urychlovat. Kyberorganismy již nebudou jen stroji, ale i partnery. 30-50 let, která patrně uplynou k datu, jež z této věty učiní šedou skutečnost, je doba neuveřitelně krátká, nikoliv dlouhá. Poutavý příběh a opravdu humanizovaní robotové, kteří v něm vystupují, jakoby navazoval na klasické Čapkovo drama RUR. ROBOT není jen akční oddychovkou ani zábavnou podívání; je dílem až katastrofickým s ohromným předvídacím potenciálem. Dílem, na něž jeho tým režisérem a scénáristou počínaje, může být právem pyšným. ()

Marius 

všechny recenze uživatele

Alex Proyas prešiel od temer undergroundovej (i keď A-čkovej) produkcie (Dark City, Vrana) k ťažkej komercii. Dopadlo to na výbornú a snáď sa mu podarí ostať svojským aj v jeho ďalších projektoch. Willa veľmi nemusím ale sem mi úplne sadol. Príbeh je celkom inteligentný, i keď som sem tam musel vypnúť mozog, ale celkovo to bolo možno dvakrát. Za počítačové triky má tento film Oscara istého, skutočne je na čo sa pozerať. Plné hodnotenie však nemôžem dať, je to skôr na 4,5 * lebo tomu ešte chýba to "niečo" čo potrebujú päťhviezdičkové filmy. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Možná nastal čas na opětovné zhlédnutí, nicméně spojení solidně natočené sci-fi s drobným přesahem mi v tomhle případě úplně nesedlo. Will Smith nikterak nesdílí nadšení z robotů, kteří se starají o blahobyt lidí, a zdá se, že kují nepěkné pikle. Tvůrci se snaží, leč občas zapínají autopilota a hlavně mohli být mnohem drsnější a temnější (přitom za kamerou stál specialista na temné vize Alex Proyas, nicméně Minority Report je v tomhle srovnání někde úplně jinde) než volit cestu letního limonádového blockbusteru. Přitom několik velmi slušných náběhů tam bylo, jen těch vyloženě drsných pomrknutí mělo být víc. Navíc se osvědčí příliš nepřemýšlet, mohlo by to blbě dopadnout. Rozpohybovaní roboti každopádně příjemně potěší, tak trochu umělá atmosféra nikoliv. Nicméně s ohledem na drsnější ražení v druhé polovině čtvrtou hvězdu přihodím. ()

betelgeuse 

všechny recenze uživatele

Akční sci-fi zhruba na úrovni druhého MATRIXU. Její největší slabinou není výjeb Asimova, ale mnohost inspiračních zdrojů a populismus, se kterým scénář klouže po těch nejvyšlapanějších cestách. Není divu, když za ním stojí mj. Akiva Goldsman, scénáristický robot, jehož kyselinová imaginace rozleptala už nejednu originální vizi (viz BATMAN NAVŽDY). ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Hemží se to tu pochvalnými slovy, ale já v tom nic extra nevidím. A není to proto, že bych měla něco proti žánru jako takovému, ale nestačí mi sympatický polda, sympatický robot, sympatická vědátorka a trik na triku. Potřebuju být v napětí, mít strach, někomu fandit, v někoho věřit, potřebuju přemýšlet a hlavně potřebuju být překvapovaná. V tomhle filmu bylo na co se dívat, nebyla to nuda, byla to zábava, to bezesporu, ale když já holt chci, alespoň pokud jde o lidstvo na Zemi, nějakou tu hlubší myšlenku, ne revoluci v prášku. ()

Galerie (155)

Zajímavosti (40)

  • Kód garáže detektiva Spoonera (Will Smith) je 911. Stejné je v USA telefonní číslo na policii. (Pavlínka9)
  • Spoonerova (Will Smith) babička (Adrian Ricard) cituje biblický verš, konkrétně "Žalm 16., verš 8.": "Hospodina před oči si stavím. Je mi po pravici, nic mnou neotřese." (Kuny27)
  • Jméno šoféra zapojeného do nehody, při které přijde Spooner (Will Smith) o ruku, je Harold Lloyd. Je to odkaz na slavného komika z éry němého filmu, který přišel o několik prstů při manipulaci s rekvizitou bomby. (imro)

Související novinky

Ocelové jeskyně míří do kin

Ocelové jeskyně míří do kin

28.07.2016

Isaac Asimov vymyslel tři zákony robotiky a napsal stovky knih, takže je docela fascinující, že se dočkal jen dvou hollywoodských filmů. Chris Columbus natočil Pozitronového muže (aka Andrew - člen… (více)

Jaime Lannister jako mstivý egyptský bůh?

Jaime Lannister jako mstivý egyptský bůh?

07.06.2013

Další urostlý blonďák v roli nebešťana, který sestoupí mezi smrtelníky a předvede jim, zač je toho kladivo? I když v tomto případě spíš kopí, bitevní palici nebo efektní dvojzubec. Nikolaj Coster… (více)

Alex Proyas a sci-fi od tvůrce Hvězdné pěchoty

Alex Proyas a sci-fi od tvůrce Hvězdné pěchoty

15.04.2012

Po rozsáhlých přípravách mu studio Warner na poslední chvíli zrušilo biblickou akční fantasy Paradise Lost. Tvůrce Vrány, Já, robot a Proroctví tudíž hledá náhradní projekt. Zřejmě se jím stane… (více)

Nový Proyas, nový Cage a starý Poltergeist

Nový Proyas, nový Cage a starý Poltergeist

23.08.2008

Tři značně odlišné projekty v dnešní novince spojuje fakt, že osobnosti, které za nimi stojí, nedávno spolupracovali na mysteriózním thrilleru Knowing. Především je tady režisér Alex Proyas, tvůrce… (více)

Reklama

Reklama