Vykopávky

• Velká Británie The Dig

Britská vdova si v předvečer druhé světové války najme amatérského archeologa, aby prozkoumal záhadné útvary na jejím pozemku. A jeho objev vyrazí leckomu dech. (Netflix)

Recenze (219)

Fr

„OD PRVNÍHO OTISKU LIDSKÉ RUKY NA STĚNĚ JESKYNĚ JSME SOUČÁSTÍ NĚČEHO, CO STÁLE TRVÁ…“ /// Malý a lehce dojemný dobrodružství z jednoho pole… Nikam to nechvátá a furt to má vo čem vyprávět. Brzy jste postavám tak blízko, jak jen to jde a protože tady jde právě o tohle (a taky trochu o kopání do hlíny) je ten film pro moji citlivou duši strašně fajn. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 2007 napsal John Preston, neznám. 2.) Jedu jen kusy podle skutečnosti(Navíc se zajímám o archeologii) 3.) Thx za titule „Miroslav Pošta“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

silentname

"The Dig" je pre mňa filmom, aké je podľa mňa skutočne potrebné vidieť. Majú svoju tému, nevenujú sa žiadnym nudným odbočkám, má dobré tempo, zaujímavý príbeh a skvelé postavy. Vďaka tomu som to sledoval s veľkou radosťou a vnútorne som sa cítil na konci pokojný a plný príjemných pocitov. Nie je to film, ktorý začne ako jedno a skončí ako druhé. Ústrednú tému si drží a hľadanie pokladu v tomto filme je podľa mňa fascinujúce. Keď Peggy objaví obyčajnú malú zlatú pyramídu (alebo bronzovú?), je to skutočne veľkolepý moment. Vo filme sa dočkáme aj niekoľkých dramatických momentov, no v prvom rade je to film o živote, o smrti a o tom čo nás raz čaká. Pretože keby nás raz o 1000 rokov našli archeológovia, tak ako je vo filme povedané, nebolo by z nás pravdepodobne nič. História píše príbehy, aby sme ich my mohli v budúcnosti počuť a mohli nám niečo dať. Tento film je podľa mňa obohacujúci a odporúčam ho vidieť všetkým, ktorí majú radi historické životopisné drámy. Okrem toho neustále máme v pozadí nebezpečenstvo blížiaceho sa konfliktu, ktorý vyústi v začiatok druhej svetovej vojny. Nemal by som problém s týmito postavami stráviť viac času. Sú tak dobré a tak skvele zachytené. Film má pohlcujúcu atmosféru, ktorá si ma okamžite získala a nemal som čas sa pri filme nudiť. Za seba hovorím, čeknite si tento film. Myslím si, že je to jeden z adeptov na film roka. Hodnotenie: A ()

Spiker01

Téma snímku mě příliš nezajímalo a nejprve jsem si film nechal proplout pod radarem a vrátil se k němu až po výborných ohlasech, což přece jen u Netflixu není tak běžné (většinou má štěstí jen s hotovými filmy, které nakoupil na festivalech). A musím vznést takový apel na nerozhodné diváky jako já, že pokud nehledají čistě drahý blockbuster na nudné sobotní zasněžené odpoledne, rozhodně byste měli dát Vykopávkám šanci. Ač nijak extra nevyhledávám Ralpha Fiennese, zde je skutečně srdcem celého projektu a dobře se zejména s jeho postavou ztotožňuje. Největší poklona samozřejmě směřuje k režisérovi Simonu Stonovi, který z potenciálně nudného historického dramatu dle skutečné události udělal svěží, zábavný a skvěle odsýpající film, který člověku zvedne náladu a dokáže v něm vyvolat nějaké ty tížené emoce...80% a to jen kvůli pomalejšímu začátku. ()

AppleCore

V určitých chvílích mi to připadalo, jako by kameraman chtěl být Emmanuel Lubezki a režisér Terrence Malick, hlavně pak v závěrečných minutách. Pak jsem si uvědomil, o kolik lepší by to bylo, kdyby to natočili právě oni dva. Takhle je to jenom jednoduchý, nicneříkající, ale zároveň koukatelný a neurážející drama, který ovšem nebudí žádný velký pocity, žádný velký emoce. ()

Martin741

Archeologia - vzneseny nazov pre vykradacov hrobov. Pokial sa vykradaju hroby pre vedecke ucely, je to ok. Tuna ide o archeologicku lokalitu v britskom Suffolku. Rezisersky na urovni, vidno ze sa reziser Simon Kamen /The Turning 2013, The Daughter 2015/ vyzna, a tento jeho dalsi film /neviemkolkaty v poradi/ ukazal rezisersky talent samotneho Simona Kamena. Kery Chuligan je celkom sexovatelna, keby ukazala zadok a kozy tak vyletim este vyssie : 74 % ()

Zajímavosti (13)

• Rory Lomax (Johnny Flynn) je fiktivní postava. Skutečnými fotografy vykopávek byli Mercie Lack a Barbara Wagstaff. (Will_X)
  • Už v roku 2013 existovala predbežná dohoda, že herečka Cate Blanchett vo filme stvárni postavu Edith Pretty. (MikaelSVK)