Reklama

Reklama

Rakeťák

Trailer 4

Zkušený člen Vesmírného ochranného sboru Buzz Rakeťák, jeho velitelka Alisha Hlohová a posádka více než tisíce vědců a techniků se vracejí domů ze své aktuální mise. Přibližně 4,2 milionu světelných let od Země je senzor upozorní na přítomnost blízké nezmapované, ale na zdroje potenciálně bohaté planety. Buzz rozhodne, že si jejich průzkumná loď udělá menší okliku a neznámou planetu T’Kani Prime – bažinatou planetu s agresivními liánami a obřími brouky – se vydá prozkoumat. Snaha o rychlý odlet se však zvrtne a vyvrcholí havárií, při níž exploduje palivový článek a Buzz s Alishou a zbytkem posádky na nepříliš přívětivé planetě uvíznou. (Falcon)

(více)

Videa (3)

Trailer 4

Recenze (277)

mzss1 

všechny recenze uživatele

[78%] Na Rakeťáka jsem se určitě těšil, v kině mi unikl, ale po několika málo týdnech jsem ho viděl na Disney+. A jak se mi to celkově líbilo? Na sérii TOY STORY nedám dopustit, postava Buzze Rakeťáka je skvělá, tak jsem byl zvědav jak dopadne jeho vlastní film. No, hned ze začátku se dozvíme, že dějově je to koncipované tak, že je to vlastně film ve filmu. Respektive je to Andyho oblíbený film, kde svého kosmonautského hrdinu sleduje v tv. Nyní k ději. Nedá se to vůbec srovnávat k Toy Story sérii. I když je to perfektně animované, tak to působí jako dobrodružný sci-fi film, který jak už tu píše drtivá většina připomene ságu STAR WARS. Úvod působí zběsilým tempem, takže to má opravdu dobrodružný spád, v té druhé polovině se to trochu umírní a ve finále zase akčně rozjede. Celé se mi to líbilo, takže těch záporů je to docela málo. Je pravda, že to asi nebude až tak zapamatovatelný, ale já si to rád někdy zas pustím. Není to vyloženě vtipné, i když se tu najde pár humorných scének, ale hlavně to celé působí neskutečně roztomile. Především sledovat mého oblíbence Buzzyho. Ostatní postavy jsou též v pohodě. Ta finální pointa nebyla špatná, ale s tou budoucností a cestování časem to bylo takové méně zajímavé, ale budiž. Hudební doprovod byl solidní, prostě mě to bavilo. Neříkám, že je to nějaká extra bomba, ale to slabší hodnocení na IMDb moc nechápu. Doufám, že vznikne ještě alespoň jedno plnohodnotné TOY STORY 5 nebo klidně i něco sólového s Buzzym. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

,, V roce 1995 získal chlapec Andy hračku ze svého oblíbeného filmu.... tohle je ten film“. Úvodním titulkem svého filmu se Pixar u svého 26. celovečerního filmu vrací na samotný počátek, do roku 1995, kdy světlo světa patřilo první Toy Story. První film v historii kompletně vytvořený počítačem a první film studia Pixar, bez kterého by ikonické animované studio nejspíš nebylo na tom samém postavení, kde je dnes. Nejvíce ikonické poté zůstává duo složené z kovboje Woody a kosmonauta Buzze Rakeťáka. Rakeťák je poté právě filmem o fiktivním kosmonautovi, který měl sloužit jako inspirace pro kultovní hračku. Už úvod Toy Story 2 ostatně kdysi vybízel k tomu, že by se Buzz Rakeťák mohl dočkat parádního sci-fi akčního dobrodružství, oznámení samotného projektu tak po počáteční prvoplánovém povrchu začalo vybízet k očekávání toho, zda si Pixar existenci svého prvního celovečerního spin-offu dokáže obhájit a zda ve výsledku skutečně nepůjde o pouhou sázku na jistotu. Výsledek je ovšem vyloženě skvělý.   Po jednohubkách Luca a Proměna je u Rakeťáka konečně zase cítit pocit z toho, že se v Pixaru pokouší zajít o trochu dál a skutečně i nadále posouvat hranice samotné animace i vyprávění skrze samotné celovečerní animáky. Sám Brad Bird (režisér obou Úžasňákových i Ratatouille) prohlásil, že animovaný film není žánr, ale médium, které skýtá nespočet možností. A to nejen skrze různé typy animací, ale i skrze fakt, že spousty animovaných filmů střídá lineární vypravěčské postupy, ale i právě žánry. Zkušený pixarovský animátor a celovečerně debutující režisér Angus MacLane poté natočil parádní sci-fi záležitost, která dokáže připomenout nejen Star Wars, ale i například Interstellar Christophera Nolana. Po delší době jde o film, kde může mít divák pocit, že Pixar zašel o kousek dál než většina animační konkurence.   Ve spojení s Paprikou Satošiho Kona z roku 2006 kdysi Manohla Dargis z The New York Times napsala, že japonští animátoři sice míří ke hvězdám, ti američtí se ovšem stále plácají na pískovišti. Šlo spíše o vyjádření vztahující se k tomu, jak o poznání kreativnější japonská animace bývá, do jisté míry šlo ovšem i o komentář ke komplexním příběhům. Satoši Kon dokázal za svůj krátký život (1963-2010) vytvořit pouze 4 celovečerní animované filmy, každý z nich ovšem bývá označován za nejkomplexnější animovaná díla posledních 30 let. Už v roce 2006 měl ovšem Pixar pověst poměrně vyspělého studia, které do svých velkolepých a zábavných animáků dokáže zakomponovat i vážná témata (a to ještě před premiérou Ratatouille, WALL-I, Vzhůru do oblak, třetího Toy Story, V hlavě či Duše). Počátečními předsudky jde poté Rakeťáka odsoudit jako produkt, který se snadno prodá, protože na něj uslyší fanoušci Toy Story. Těžko se ovšem dalo věřit tomu, že by plány Pixaru neměli nějaké opodstatnění a že by je k vytvoření Rakeťáka svadil čistě a pouze kalkul. Pixar si v tomto případě dokáže důvěry skutečně vážit již od prvních momentů a skutečně jen nevsadit na naprosto perfektní animaci, která v jistých detailech koketuje s uvěřitelností reálného světa.   Osobně jsem Rakeťáka dokázal vnímat jako parádní reparát za poslední dvě zklamavší pixarovky, v průběhu jsem ovšem zároveň pociťoval, že mi tak silný zážitek Pixar naposledy nadělil v podobě vynikajícího V hlavě v roce 2015. V průběhu se mě zmocňoval pocit, že jde o jednu z vizuálně nejkrásnějších pixarovek, které skutečně dokáže evokovat pocit, že by v hrané podobě mohlo jít o ryzí parádní sci-fi blockbuster, který by dokázal konkurovat Star Wars. Pokud navíc hrajeme s faktem, že je Rakeťák v podstatě existujícím filmem ve světě Toy Story, začne rázem dávat smysl, proč by se měl Buzz Rakeťák skutečně stát jeho milovanou hračkou. Rakeťák by totiž ve světě Toy Story nejspíš mohl být pro Andyho generaci stejně definující jako pro jiné generace Star Wars či Matrix.   V České republice automaticky zamrzí absence Rakeťáka v pražském IMAXU, protože Rakeťák v mnoha momentech skutečně působí jako film, který do IMAXU povinně patří a i vzhledem k zahraničnímu nadšení z IMAX verze tento fakt skutečně zamrzí. I díky přítomnosti Michaela Giacchina na pozici hudebního skladatele dokáže Rakeťák v pár momentech připomenout také Star Treky od J. J. Abramse, Giacchino poté složil hudbu již pro celkem osmou celovečerní pixarovku a opět se postaral o parádní hudební doprovod, který diváka chytne už v moment, kdy se objeví zámek Walta Disneyho. I díky Giacchinově soundtracku dokáže Rakeťák působit skutečně velkolepým způsobem, celkově pocit, že po audiovizuální stránce dostává péči, kterou by mohl závidět leckterý blockbuster. Při jeho sledování dává naprosto smysl, že si na rozdíl od Lucy a Proměny stáli nejvyšší lidé Pixaru za tím, že se Rakeťák nesmí stát exkluzivitou na Disney+ a vydat se místo toho exkluzivně do kin. Dává to smysl, protože Rakeťák do kin jednoduše patří.   Nejdůležitější ovšem zůstává scénář. Za tím stojí režisér MacLane spolu s Jasonem Headleyem a od počátku dokáží vyvolat pocit, že vědí, že sebevíc ohromující a vizuálně nabité sci-fi dobrodružství neobstojí bez prázdných postav. Na Rakeťákovi tak potěší i péče o ústřední postavy. Buzz Rakeťák se dle očekávání představuje ve zcela novém světle, kdy se s jeho charakterem pracuje skutečně chytře. Buzz dělá chyby, vzhledem k jeho přístupu se s tím těžce vypořádává, jeho příběhová cesta ho ovšem naučí, že se chybami člověk učí a jsou jakýmsi základem pro poučení se a zlepšování se. Rakeťák přitom od pohledu působí jako hrdina, ke kterému by měl malý chlapec jako Andy vzhlížet, dává smysl, že by se měl z Buzze stát stejný vzor jako Luke Skywalker či Neo. S těmito charaktery ho ovšem pojí především ona komplexnost a ukázka, že pod slupkou největšího machra a profíka se pořád může schovávat bytost, která má city a v nejhorším rozpoložení se je nebojí dát najevo.   Rakeťák stejně tak v průběhu své mise musí interagovat s týmem, které lze na první pohled snadno zaškatulkovat. Snílek, který touží o tom, že vykročí v rodinných stopách, nemotorný opak nebojsy či víceméně taková horká hlava. V průběhu Rakeťáka je poznat snaha o poučení toho, že se je týmová spolupráce někdy nutná, že i nesehrané částice mohou dohromady utvořit funkční stroj a že i eso svého oboru se může učit od méně zkušených. Interakce týmu jsou tak díky tomu zábavné, především si ovšem pro sebe prakticky všechny možné momenty krade kočičí robot Sox, který snadno nechá zapomenout i na takového BB-8 z nové trilogie Star Wars. A donutí se k zamyšlení nad tím, proč si Andy vlastně místo Buzze nekoupil právě Soxe.   Pixar přitom v jedné sekvenci dokáže připomenout i nejemotivnější moment filmu Vzhůru do oblak, ten patřil mezi nejsilnější scény v historii Pixaru a tato nová scéna v Rakeťákovi má minimálně potenciál stejným způsobem dohnat diváky k utroušení pár těch slz. Pokud navíc má divák pocit, že mu trailery na nejnovější pixarovku vyzradili veškerá tajemství a na nějaký zásadní zvrat snad ani přijít nemůže..... toho čeká milé překvapení. O tomto zvratu se dá bez spoilerů říci snad pouze to, že se mu na celé vyprávění a vše co se v rámci filmu udalo změnit pohled. Rakeťák je v součtu epická sci-fi záležitost, která si i přes animovaný kabátek vytírá zadek s většinou sci-fi blockbusterů za poslední dobu. Nejen vizuálně, nejen vizuálně, ale i vyprávěním pořádná pocitová šleha od Pixaru, která donutí diváka k zamyšlení nad tím, že je Pixar dost možná skutečně zpět na vrcholu...... () (méně) (více)

Reklama

Arsenal83 odpad!

všechny recenze uživatele

Nebudem podporovať dúhový teror a prznenie detí v žiadnej podobe. Nebudem deťom podsúvať nenormálnosť a uvádzať ju do sveta ako normálnosť. Kto toto podporuje sám je asi zvrátený, ale čo sa čudovať, keď deti liberálov chodia na Pr(i)dy a nútia ich pozerať na niečo, čo ani sami nechcú. Hovoria im, pozri aký zlatý ujo prezlečený za ženu? A pozri na túto krásnu ženu s klobáskou v rozkroku? Čistý zvratok. Pride nerovná sa hrdosť, ale aj pýcha, a tak aj títo sodomiti dopadnú. Morálny dezorientovanec Chris Evans sa k filmu vyjadril nasledovne: "Z kritiky si netreba nič robiť. Homofóbovia vymrú ako dinosaury." Naozaj? Ja neviem, ale mne sa zdá, že práve análni bratia sa nemajú ako prirodzenou cestou rozmnožovať, tak o čom tá fetka melie? Jediné, čo homo bytosti rozmnožili úspešne sú totiž zatiaľ len AIDS a opičie kiahne. ()

HellFire 

všechny recenze uživatele

Víceméně zbytečný film s robotickou kočkou, která vyřeší tajemství nadzvukového pohonu... Mimochodem, jak jsem měl rád Waititiho, tak mi začíná poslední dobou lézt krkem, protože hraje pouze comic relief postavy (v tomhle případě ještě s IQ tykve). Taky začínám dost nesnášet posedlost Hollywoodu natáčet totálně zbytečné originy postav. Každou chvíli čekám, že dostaneme origin Golluma, královny z Vetřelců nebo mimozemské kočky z Captain Marvel. A co teprve Rita Vrataski z Edge of Tomorrow? Přece musíme vědět, jak se z ní stala tak drsná borka! ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Príbeh a vizuál paráda. Je veľmi zvláštne pozrieť si prvý Toy Story a potom sa pozrieť na toto a vidieť ako ďaleko sa animácia dostala. Tu je to natoľko výrazné a vo všetkých smeroch vizuálne podmanivé, až zamrzí, že celý ten príbeh nemá dospelejší háv. Svedčalo by mu to viacej. Miestami to totiž pôsobí, ako detský diel Love, Death and Robots. Problém, ktorý z filmom mám je jeho hlavná postava. Buzz je neznesiteľný od prvej do poslednej minúty. A hoci kooperuje s ostatnými normálne a nie je to žiadny hajzlík, jeho svetonázor, jeho pohľad na všetko, čo ho obklopuje je podmienený pravidlám, ktoré do neho vštiepili na akadémií. Čo samo o sebe nie je zlé. S týmto pracovalo aj prvé Toy Story. Problém je, že jeho prechody, poznania a empatia sa vyvíja zo sekundy na sekundu. Je podmienená neustálou akciou a na emočné spektrum tam skrátka nie je miesto. A keď sa tam náhodou aj zjaví, spomalí dej neskutočne. V tomto to hapruje asi najviac. Na to, koľko je tam invenčnosti, sú tu niektoré veci až trestuhodne povrchné. Naozaj si budeme pamätať po mene aj ostatných Buzzových kolegov? K záporákovi sa nevyjadrujem. To už aj v tom Guardians fo the galaxy 2 bol zloduch spravený lepšie. Ale na jedno pozretie to vôbec neurazí. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (11)

  • Jedná se o první animovaný film společnosti Pixar, který má premiéru v kinech po dvou letech od pandemie covid-19. (petr.koca)
  • Kvůli scéně, kde se políbí pár stejného pohlaví, byl film zakázan ve 14 arabských zemích a v Singapuru dostal rating 16 (pro osoby starší 16 let). (petr.koca)
  • Jedná se teprve o první spin-off studia Pixar. (PaTeXx)

Související novinky

Pixar chce sázet na své slavné značky

Pixar chce sázet na své slavné značky

03.06.2024

V roce 2016 se prezident Pixaru Jim Morris nechal slyšet, že studio chce stavět výhradně na originálních projektech. Už tehdy totiž směr filmovému světu udávaly hlavně sequely, spinoffy a obecně… (více)

Co chystá režisér Johna Cartera a WALL-E?

Co chystá režisér Johna Cartera a WALL-E?

10.10.2022

Scenárista a režisér Andrew Stanton (Hledá se Nemo, WALL-E) se po letech pauzy chystá vrátit za kameru svého nového celovečeráku. Stanton naposledy natočil animák Hledá se Dory pro Pixar, předtím měl… (více)

Nová pixarovka vyhořela

Nová pixarovka vyhořela

20.06.2022

Studio Disney má na kontě po delší době mírné zaváhání. Nová pixarovka Rakeťák s cenovkou 200 milionů dolarů totiž sice sbírá pozitivní ohlasy kritiků i diváků, do kin se ale tentokrát rodiny s dětmi… (více)

Reklama

Reklama