Renomovaný a uznávaný exorcista se spojí s nováčkovským knězem na svém prvním tréninkovém dni. Když se kněz ponoří hlouběji do pekla na Zemi, tak hranice mezi dobrem a zlem se stírají a objevují se jejich vlastní démoni. (Flekoun58)

Recenze (35)

Guy Pearce spojí síly s účednickým knězem, aby očistili město od zla. Po dlouhé době rozhodně nevšední film na téma exorcismus, který se vydává trochu jinou cestou, což je vítané, bohužel i v téhle rovině to zůstalo tak na půl. První půl hodinu jsem byl spokojený, líbilo se mi, že se chodí od případu k případu, ale jakmile natrefili na posedlého chlapce, tak s ním se to vezlo až do konce a upřímně moc zajímavý nebyl. Na zajímavé masky zde divák může zapomenout, zde se spoléhá jen na proměnu hlasu a to mi teda nestačí. S gore se taky šetřilo, co to jen jde a krom jediné atmosférické scény na policejní stanici, zde vlastně nic moc zapamatovatelného není. Guy Pearce hraje dobře, natočeno to není nejhůř a došlo i na jeden zajímavý zvrat, takže po příběhové stránce je film silnější než po té hororové, což potěší fanoušky dramat, ale né mě. Koukatelný film a fanoušci vymítání by mohli být relativně utěšeni, ale čekal jsem intenzivnější podívanou. 6/10. ()

Eliott

Vymýtačky s vyjímkou Constantina obvykle nemusím. Na tomto díle však je něco velmi temného a perfektně se hodícího do hororu. Strašidelných hororů si obvykle velmi cením a za normálních okolností bych zde udělil solidní tři hvězdy, ale vzhledem k nebývalé nízkým hodnocením jsem se rozhodl dát i čtvrtou hvězdu. Ospravedlňuji si to především zajímavou zápletkou s hlavou a patou a skličující temnou atmosférou. 65% ()

darkrobyk

Podobně jako v The Dark i zde zvolil režisér spíše civilní formu. Žádné šokující masky, děsuplné gore a fantastické efekty. Hraje se na postavy a vzájemné konflikty. Snímek lze chápat i jako alegorii, kdy slovy otce Petera: Démoni se ukrývají na místech, kde by je nikdo nečekal. Základní trojúhelník otec Peter, otec Daniel a chlapec Charlie, jehož posedl démon, má nakonec překvapivé řešení. Trochu mě mrzela civilně obyčejná kamera, která jen občas zprostředkovala zajímavý filmový obraz (vymítání při svíčkách, rodina v domě sedící na pohovce nebo předvedení se démona během výslechu). Arcibiskup představoval typickou šedou eminenci v pozadí. Ač Vatikán pozastavil praktiky exorcismu, on byl natolik silný, že si mohl dovolit je podporovat. Poněkud rozporuplný byl pro mne Daniel. Zpočátku arogantní, namyšlený a sebejistý se až po pár lekcích začal dívat na svět jinýma očima. Ve svém základu drama asi nijak neuchvátí ty, co mají rádi v podobných filmech bubáky, lekačky, otáčení hlavy o 360 stupňů, házení zelených šavlí, případně rudé fontány, protože zde je nenajdou. Přitom ale třeba nechybí hoření zaživa nebo práce se sekerou. Pro mne dostačující. 3,5* ()

JASON_X

Nedomrle horrorová a krutě nezáživná televizní inscenace o exorcismu, s nedotaženým scénářem a ubohým vizuálnem. Možná vás lehoulince překvapí pointa, ale jelikož vám bude nejspíš úplně putna co se s postavami na obrazovce děje, na větvi z ní rozhodně nebudete. Dva tři lehce zajímavé momenty a jinak nic. Nejlepší z celého spektáklu je asi song k závěrečným titulkům (https://www.youtube.com/watch?v=nhiEIUhnF9A). ()

ricci.s

Exorcizmus je nevyčerpateľná téma, a tento kúsok sa s tým pohral celkom schopne. Dvaja kňazi sa snažia zachrániť posadnutého chlapca, okolo ktorého sa to hemží mŕtvolami. Film má sympatické postavy, svižné tempo a aj nejaké malé prekvapenie. Síce nevydesí, to by sme v tomto žánri čakali nemožné, ale mňa to bavilo. ()