Poslední akce a Ti Lung končí s organizovaným zločinem. Jeho bratr, policista Leslie Cheung, může být spokojen, jenomže podsvětí se brzy začne mstít... (oficiální text distributora)

Recenze (148)

Matty

„Je snadné stát se gangsterem, ale je těžké toho nechat“ První film Johna Woo, jenž se zapsal do dějin, sleduje jednoduchý příběh o pomstě, které předchází zdlouhavé vyrovnávání se s minulostí. Akčních scén zde nenajdete mnoho, je to spíš óda na heterosexuální mužské přátelství, ženy a jejich zájmy v tomto snímku nikoho nezajímají. Režisérův vizuální styl ještě nebyl zdaleka tolik promakaný jako ve filmech následujících, nepřekvapí tudíž, že více pozornosti věnuje právě snaze o pečlivé vykreslení jednotlivých charakterů. Mezi samotnými akčními scénami pak možno překvapivě nalézt také několik syrových soubojů muž proti muži, ale i milovníci přestřelek si přijdou na své, jenom v omezenější míře. 70% Zajímavé komentáře: tombac, mm, Zdenda ()

Goldbeater

John Woo je zručný režisér a jeho akcí překypující snímky mám rád. Tohle je samozřejmě pecka s parádní akcí a nepřiměřeně bohatými přestřelkami. Obsazení hlavní trojky je skvělé a hlavně Yun-Fat Chow zazářil. Jakmile dostane do rukou pistole, začíná masakr. Scénu s jeho obouruč střelbou bych zařadil mezi ty pamětnější scény akčního žánru, alespoň já na ně v žádném případě nezapomenu. Jsem zvědav na pokračování. ()

Vavča

Film, který je úhelným kamenem akčního žánru, Tsui Hark a John Woo všem ukázali co dovedou. Nové pojetí akce, kamerové práce. Skvělé herecké obsazení - Leslie Cheung, Yun-Fat Chow, pro oba tyto herce začala éra jejich slávy. Uvidíte silný příběh mnoho emocí, které však působí tak jak mají. A památných momentů je zde spoustu. Poprvé jsem viděl a zažil Heroic bloodshed tímto filmem. Styl Johna Woo mě svého času uchvátil, asi jeden z prvních asijských filmů, které jsem v 90. letech viděl. Dnes jsem si udělal radost koupí dvd. Film, který je na druhém místě v žebříčku sto nejlepších čínských filmů a neměl by ve vaší sbírce chybět. Pro mě osobně snímek, který musíte vidět, než zemřete... ()

hans500

První významný film Johna Woo a hned naprostá pecka. Film má poměrně jednoduchý, ale velice silný příběh a Johnu Woo se podařilo vše natočit nesmírně emocionálně, což ještě podporuje fantastická hudba. Lung Ti, Leslie Cheung a Chow Yun-Fat podali výborné procítěné výkony. Akce je přiměřené množství a již zde je natočena perfektně. Závěr filmu je naprosto skvělý. Scénář je velice kvalitní, ale některé dialogy (tedy ty z úvodní části tohoto filmu) jsou krapet slabší, postupně naštěstí kvalita vzrůsta a brzy jsou již bezchybné. Tempo filmu ideální, stopáž také. Být tedy scénář již od začátku tak dobrý jako v druhé polovině, bylo by to jasně za 5*. Takhle jen za silné 4*. ()

Derek

pozrene opat po rokoch: pamatam si na den ked som sa dozvedel ze na NOVE budu davat Honkongsky akcnak od Johna Woo, ktoreho tvorbu som poznal len z jeho americkych filmov (a to sa pisal len rok 1996 ci 97), ale pocul som legendy o jeho cinskej tvorbe. i dnes ma jeho prvy "pravy" heroic bloodshed (po vojnovom Heroes shed no tears) co ponuknut i ked akcie tu nie je tolko ako sme zvyknuty a hlavne nie je tak dokonala ako v jeho dalsich filmoch. vacsina filmu sa sustreduje na pribeh dvoch bratov Kita a Hoa, kazdy na opacnej strane zakona. cinske prepalene melodrama a trapny humor sa tu tiez nachadza, ale nie je to v takom mnozstve az by to bolo smiesne. ako uvod k tvorbe Johna Woo je to idealne... povodny koment: môj prvý kontakt s hk tvorbou majstra akcie johna woo, a tiež prvý film v ktorom som spatril vynikajúceho chow yun-fata (a pochopil prečo práve on patrí do top 3 akčných hviezd hk). akčné scény sú skvelé, ale ešte nie sú tak vypilované k dokonalosti ako napr. v hardboiled. dej filmu vás pohltí, niektoré scény vám v pamäti zostanú ešte dlho (prestrelka s kvetináčmi) a melódiu z filmu si budete pískať ešte nejaký ten týždeň potom čo si túto (dnes už určite) klasiku pozriete. ()

Zajímavosti (20)

• Postava Marka Gora měla být původně pouze malá vedlejší role, když si ale John Woo všiml hereckého talentu Chow Yun-Fata, přepracoval scénář tak, aby mu dal větší roli ve filmu. (tequilla)
  • Film sa stal v Hongkongu tak extrémne populárnym, že deti sa po vzore ústredného hrdinu začali obliekať do dlhých kabátov zvaných dusters. (beso74)
  • Scéna, kde je Mark Gor (Chow Yun-Fat) brutálně zmlácen Shingovými (Waise Lee) muži, byla zpočátku laděna příliš násilně. Režisér John Woo se snažil zajistit, aby scéna zůstala ve filmu nedotčená. Woo o tom diskutoval s lidmi z cenzurní rady, protože cítil, že je důležité ukázat, jak daleko jsou gangsteři ochotni zajít. (tequilla)