Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pod vedením talentovaného Williama Wylera (Nejlepší léta našeho života, Prázdniny v Říme, Ben-Hur) se z námětu brodwayského šlágru Detektivní příběh stalo drsné a působivé drama jako stvořené pro velká plátna. Děj se odehrává v hektickém prostředí newyorské policejní stanice, kde v roli zásadového a nesmlouvavého detektiva září Kirk Douglas. Principy, které tento policista uznává, se ale vinou každodenního kontaktu se zástupy zločinců deformují. Jeho ženu, kterou ztvárnila Eleanor Parker (Caged, Za zvuků hudby), zase trýzní utajovaná vina. Na pozadí běžného života na stanici, kde se ocitne třeba vyděšená zlodějka (Lee Grant) nebo veselý lupič (Joseph Wiseman), spěje osobní manželský konflikt k nezapomenutelně výbušnému finále. Film byl nominován na Cenu Akademie, a to hned v několika kategoriích: nejlepší režie (Wyler), nejlepší herečka (Parker), nejlepší herečka ve vedlejší roli (Grant) a nejlepší scénář (Robert Wyler a Philips Yordan). (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (77)

GigaPudding 

všechny recenze uživatele

Pětihvězdičkový obraz toho, jak může černobílá zásadovost a téměř až fanatická snaha potrestat i sebemenší provinění bez soucitu vést k tragickým koncům. Neschopnost odpustit ani těm nejbližším, horlivost ve snaze potrestat provinilce a i finální rozuzlení po ztrátě všeho na čem záleželo díky vlastní nekompromisnosti v podání Kirka Douglase. ()

Kulmon 

všechny recenze uživatele

Film, který se celý odehrává na policejní stanici. Zpočátku se zdá, že to bude další rutinní den několika policajtů. Nejvýraznější osobností zde je detektiv James McLeod. Problém u McLeoda nastane, když se mu pracovní život skříží s osobním. A ona každodenní rutina dostává zcela jiný rozměr, takřka fatální. Velmi dobře vykreslené postavičky pomohly hereckým výkonům, jimž vévodí Kirk Douglas. ()

Reklama

misterz 

všechny recenze uživatele

Vynikajúca konverzačná dráma o človeku, ktorého postupne premohli démoni minulosti. V tejto náročnej postave sa predstavil Kirk Douglas, ktorý jej dal vďaka svojmu hereckému majstrovstvu a obrovskej charizme punc dokonalosti. Stará známa vec, že ten kto sa nedokáže preniesť cez svoju minulosť, tak ten to nedokáže ani u iných. Nakoniec zostane iba zúfalstvo, pocit márnosti a nešťastie. Čo som nečakal je, že aj napriek ťaživým myšlienkam a smutnému námetu sa tu vyskytol i humor, o ktorý sa zábavným spôsobom postarala sympatická zlodejka Lee Grant, ktorej situačné hlášky vždy pobavili. Veľká spokojnosť, pocitovo a obsažne bohatý snímok. 85/100 ()

MrCreosote 

všechny recenze uživatele

Jedna z těch polozapomenutých perel, které jsou k vidění v 9 ráno ve všední den na České televizi. Ale aspoň že tak, o tohle drama bych totiž nechtěl přijít. Jednota místa, děje a času napovídá, že se jedná původně o divadelní hru, zrežírováno je to ale stejně nápaditě jako o 6 let mladších 12 rozhněvaných mužů. Kirk Douglas tenkrát nabíral fazónu a jeho polda, co by si "nejradši vyndal mozek z hlavy a vymyl z něj všechnu tu špínu" je zahraný s bravurou rodu Douglasů vlastní. Navíc závěrečné vyústění rozhodně nejede podle nějaké zavedené šablony, ale svou úderností vás donutí přemýšlet. Na téhle policejní stanici se totiž s nikým nejedná v rukavičkách. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Co je to za policistu?!“ - „Detektivové jsou jako otisky prstů., každý je jiný. I on má své chyby.“ Název a žánr „film-noir jsou tu zavádějící. Má očekávání byla jinde, ale popořadě. Policejní oddělení, které řeší tak akorát rušení sousedy, prosakování vody ze stropu, paranoidní paničky či drobné zlodějny neslibuje příliš vzrušení. Přesto se zde v 1 dni odehraje hned několik dramat a morálních dilemat. Na filmu se však znatelně projevuje jeho stáří. Kupodivu ani ne tak v případě technické stránky jako spíš společenského ovzduší. Ohledně Arthura jsem v sobě nenašel žádný soucit (v poválečném publiku to asi rezonovalo, dnes jen těžko), na příkladě ústředního páru je zas vidět dobová úzkoprsost. Jistě, Jim byl prudká povaha (se sklonem k „vřelejšímu“ lidskému kontaktu), ale stejně byla jeho reakce min. hraniční (bez ohledu na velikost „brouka v hlavě“). Teatrální projevy (hlavně Mary či Charleyho) dojmu též příliš nepřidaly. Konec byl přitom překvapivý (škoda „skvrny“ v podobě dementního telefonátu). Lepší průměr, pro mě zatím nejslabší Wyler. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (7)

  • Největší problém pro Wylera představovalo téma potratu, které v předloze hraje velmi důležitou úlohu. Podle tehdy platného Produkčního kodexu však bylo zcela nepřípustné a ve filmu se nesmělo objevit. Wyler měl na věc zcela jasný názor, ale musel se podřídit. Slovo potrat sice ve snímku neuslyšíme, ale z dialogů, v nichž zazní slovo řezník, jasně vyplývá, čím se s adoptovanými dětmi kšeftující doktor opravdu zabývá. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • Filmový debut Burta Mustina. (Kulmon)

Reklama

Reklama