Epizody(8)

První generace superhrdinů se skoro sto let starala o to, aby byl svět v bezpečí. To samé se teď očekává od jejich dětí. (Netflix)

Recenze (65)

AppleCore

Vypadá to jako něco z přelomu tisíciletí, co se po dvaceti letech v zapomnění dostalo na Netflix. Není to dobrý! Je tam Josh Duhamel, obsahuje to řadu nechtěně vtipných momentů, celý je to děsně vážný, barevný a hloupý. Opravdu nepotřebujeme doplňovat Zimního vojáka, Supermana ani Lois, Šípa, Bleska, Jessicu Jones, Kluky, Deštníkovou akademii, Wandu, Watchmeny, Agenty štítu, nebo snad všechno to, co vzniklo před tím a co vznikne po tom, o Jupiter's Legacy (protože už některý ty zmíněný jsou mnohdy generický a špatný až běda). Tahle show nedělá nic líp a spíše selhává v základech, než aby hýřila originalitou, nadsázkou a vtipem. Ne každej komiks vzniknul pro filmový plátno nebo televizi, a ne všichni tvůrci si můžou dovolit podle nich něco točit. Je načase najít novej trend, protože super hrdinové začínají bejt stejně trapní a otravní jako zombies… nebo Hra o trůny. ()

anderson

Superhrdinský seriál, ktorý si svoju serióznosť chce vybudovať na "rádoby" psychologizácii hlavných hrdinov. Tá sa prejavuje patetickými a nudnými táraninami o všetkom možnom. Najotravnejšou postavou je superhrdinská feťácka dcérenka pri ktorej som si želal nech sa už prefetuje niekam do psej matere, nakoľko scény s ňou boli hrôzostrašné. Tvorcovia klasicky do prvej série "narvali" viac otázok než odpovedí, ale tie odpovede sú mi dosť ukradnuté. Línia z 30. rokov však bola dosť príčetná a keby seriál bol čisto o nej, neváham ísť s hodnotením vyššie. Takto iba za biedne a patetické tri hodinkové cibule. (9.5.2021) ()

Martrix

Zcela jistě nejde o alternativu k The Boys, takže pokud je někdo zklamaný, nejspíš za tím stojí poměrně zcestná očekávání. Jupiter's Legacy má mnohem blíž k světu Watchmen nejen díky realističtějšímu zasazení postav do běžného světa, ale také díky dospělejšímu pojetí. Akčních scén není mnoho a vůbec to nevadí. Hodně se mluví a jde se pod kůži postav i vztahů mezi nimi. Méně akce je i díky tomu, že jedna z dějových linek se odehrává ve třicátých letech a ukazuje nám jak vznikli první lidé se schopnostmi. Odtud se v poměrně krátkých intervalech skáče do současnosti, kde se řeší morální a etická dilema, sledujeme názorové neshody nejen mezi dvěma generacemi superhrdinů, ale především rozpad původní šestky "vyvolených". Hodně se mluví, ale protože jde o originální přístup ke komixové tématice a je to dobře napsané, mě osobně se to líbí. Ovšem chápu i mladší ročníky, které zívají nudou. ()

BarryLyndon

Menší průser než jsem čekal. Je pravda, že to po Boys a Invincible působí naprosto nepatřičně a jako áčkový seriál by to bylo možná obhajitelné v době Heroes, ne teď. Linka v přítomnosti nějaká byla? Pamatuju jak si povídali v místnosti, v baráku, v bytě a na poli, to mělo opravdu výpravu jak HIMYM, hlavně se tam vůbec nedělo, totální nezájem. Navíc totálně hnusné masky jak někdy z devadesátek a zestárnutí postav jak ze SNL. Ale kolem a kolem jsem se velmi bavil v minulosti a té dobrodružné lince, takový měl být celý seriál. Nic jiného....  7/10 Asi to šlo sundat víc, ale k předposlednímu dílu bych se někdy klidně i vrátil, to byl opravdu zábavný vrchol seriálu. ()

DaUr

1. série [po 4. epizodě] - 40 %. Po The Boys a Invincible další z řady superhrdinských seriálů pokoušejících se vnést do žánru více realismu a postavit protagonisty proti "lidským" problémům. Tentokrát ale trefa vedle, bez jediné sympatické postavy, bez jediného originálního - byť jen dílčího - nápadu, a s neuvěřitelně otravně roztřesenou kamerou - což je paradox, protože akce, kde by taková kamera dávala určitý smysl, je v prvních čtyřech epizodách pomálu. - Rozhodnutí Netflixu seriál zrušit po první sérii vítám, protože mi to usnadnilo rozhodování jestli dát zbytku první série šanci. ()

• V první epizodě popíjí Sheldon Sampson (Josh Duhamel) v jedné ze scén české pivo Pilsner Urquell. (EMMY)
  • Proměnit Tylera Manea v Blackstara zabralo vždy asi tři hodiny. (ČSFD)