Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Také princezna chce někdy prožít docela obyčejné dobrodružství a zamilovat se. Příběh romantický až staromódně sentimentální, ale také plný humoru, který čerpá z nejlepších tradic amerických komedií. Jeho hrdinkou je půvabná mladá princezna Anna, následnice trůnu imaginární evropské země, jež přijíždí na státní návštěvu do Říma. Po vyčerpávajícím programu je na pokraji sil a je jí na noc podán uklidňující prostředek. Dříve než droga začne působit, se Anna tajně vydává do nočních římských ulic. Cestou se dostaví ospalost, a tak ani neví, jak se ocitla na noc v bytě novináře. Ten ji následujícího dne chce nejprve využít pro senzační reportáž a provádí ji společně s kamarádem fotografem po Římě… Režisér William Wyler vtiskl komedii nenápadnou dokonalost a lehkost. Pod jeho vedením zkušeného a světem protřelého novináře Joea Bradleyho ztělesnil Gregory Peck (Případ Paradinová, Milionová bankovka, Starý gringo, Mys hrůzy). Křehkou, v cizím prostředí poněkud bezradnou princeznu Annu, neodolatelným způsobem ztvárnila Audrey Hepburnová (Snídaně u Tiffanyho, Šaráda), která také za svůj výkon obdržela Oscara. Dalšího Oscara získala Edith Headová (za nejlepší kostýmy pro černobílý film) a scenárista Ian McLellan Hunter za původní scénář, který svým jménem kryl skutečného autora Daltona Trumba, jenž byl na černé listině). (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (858)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Jedním slovem krása. Jedna z nejlepších romantických komedií, co znám a také můj nejoblíbenější film s nejmenovanou herečkou. Tak do půlky se divák směje každou chvíli, pak sice tempo trošku poleví, ale to je způsobeno nástupem romantiky, což však vůbec nevadí, protože mezi kouzelnou Audrey Hepburn a sympaťákem Gregory Peckem to krásně jiskří a je fakt radost se na ně dívat ;-). S každým dalším zhlédnutím si říkám, jak dobře (a proti očekávání diváka) to Wyler ukončil, ale také mě čím dál víc mrzí, že to nebyl klasický...no, v každém připadě jsem na konci stejně dojatý jako poprvé, a to ne náhodou. ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

U filmu Snídaně u Tiffanyho někteří napsali, že to je v podstatě to samé, co Prázdniny v Římě. Potom, co jsem viděl Prázdniny, tak můžu říct, že jediná věc, ve které je to stejné, je hlavní postava - překrásná a okouzlující Audrey. A tím ta "podobnost" končí. Protože zatímco Prázdniny jsou v duchu decentního humoru, ve Snídani je spíše takový ten bláznivý humor. A za sebe můžu říct, že právě Snídaně se mi líbila o něco víc. Nevím, proč tomuto tak je. Ale pokud bych měl volit mezi těmito filmy, tak do TOP patří spíše Tiffany. Ale tím nechci nijak shazovat tento film, kdepak! Jen jsem na to chtěl upozornit. Jinak co se týče tohoto filmu, tak jsem se nestačil divit. Itálie v černobílých barvách fakt má své kouzlo, Gregory Pack je sympaťák a Audrey, to už jsem psal výše, je prostě okouzlující a talentovaná. Jedinou výhradou, která se nezměnila od Tiffanyho je ta, která patří ČT. Tyhle filmy bych spíše uvítal v originálním znění s titulky. Dabing byl sice tentokrát vydařenější, ale přece jen, ČT 2 = jiný prostor. Tak ukažte, že jste opravdu jiní a dejte k tomu titulky. ()

Reklama

lesumir 

všechny recenze uživatele

Kdo by nechtěl strávit prázdniny v Římě s krásnou princeznou v podání Audrey Hepburnové a provádět ty největší rozvernosti? Jo, pánové, o tom se nám může jenom zdát, takovouhle výsadu dostal pouze skvělý a charizmatem sršící Gregory Peck. Ale i ta představa toho, že z „opilé ženské“ u vás v bytě se vyklube princezna je úžasná. Příběh oplývá skvělými momenty, například Irvingovy nehody jsou hodně povedené, úsměvy Audrey pohladí na duši a celková takhle story mi přijde sněhově našlehaná, úplně z ní vyzařuje ta čistota té doby, vždyť ani Peck se o nic nepokouší, ta stará romantika v tom dělá z Roman Holiday klenot svého žánru. Dlouho jsem přemýšlel nad barvami, jak by asi vypadal celkový dojem z toho, kdyby to bylo barevné. Osobně si myslím, že ta černobílá barva dává Římu opravdové kouzo stejně tak, jak půbavná Audrey. V tomhle pochmurném počasí potřebuje trochu sentimentální injekce v podobě dobré romantické komedie. Tahle je ta pravá! Ještě si tak říkám, asi vyrazím někdy v noci do ulic a budu obhlížet lavičky jestli tam neleží ta má princezna :)) ()

Arbiter 

všechny recenze uživatele

Audrey je překrásná. I tak mi ale zkrátka trochu leze na nervy dobou podmíněná stylizovanost její "ženskosti" (njn, já vím, jdu si prostřelit hlavu nebo tak něco). __ Gregory mě bavil zejména tím, jak neustále působil dojmem, že mu je každá lokace malá a vůbec všechno malé, až teda na oblečení, které mu bylo naopak jakoby velké a ruce a nohy jako by mu byly velké. Zkrátka: nevím, jaké to je mít metr devadesát. __ Nejvíc oceňuji o návodnou hudbu oproštěnou závěrečnou scénu a její všeobjímající ticho. Ona tedy závěrečná fakticky není, ale já se rozhodl, že mi film přijde mnohem hezčí, když končí cca minutu před svým koncem. Je to divný, ale nestalo se mi to zdaleka poprvé. ()

Dudek 

všechny recenze uživatele

William Wyler natočil neobvyklou pohádku pro dospělé, inspirovanou italským neorealismem - ve které se novinář setká s okouzlující princeznou aniž by o ní věděl. Jako jediný k ní tak dostane přístup a cítí příležitost, jak se proslavit díky exklusivnímu rozhovoru, jenže čím více času s princeznou tráví, tím větší náklonnost k ní jej poutá. Na to jak je snímek již starý neztratil nic ze své krásné atmosféry, jeho vtipy nevybledly a romantické scény zůstaly romantickými scénami. Prázdniny v Římě jsou velice nadprůměrným filmem, která skončí ještě dříve než vůbec začne nudit, jeho zařazení do zlatého fondu světové kinematografie je opravdu zasloužené, a pokud vás nezaujme samotný příběh, určitě si oceníte půvab Audrey Hepburnové. Rozhodně mohu jen doporučit... ()

Galerie (143)

Zajímavosti (59)

  • Na začátku při taneční scéně říká starší gentleman princezně Anně (Audrey Hepburn): „Na té lodi chci zemřít!“ (HellFire)
  • Po natáčení řekl Gregory Peck (Joe Bradley) producentům, že Audrey Hepburn (princezna Anna) zajisté vyhraje Oscara, a že by udělali lépe, kdyby dali na plakáty její jméno nad titul filmu. Oni tak udělali a ona také. (Kulmon)
  • Na konci natáčania štúdio Paramount darovalo Audrey Hepburn (Anna) celý jej šatník z filmu, vrátane klobúkov, topánok, kabeliek a šperkov. Tieto dary boli určené ako svadobné dary, ale čoskoro po natáčaní Audrey zrušila jej zásnuby s podnikateľom Jamesom (neskôr Lordom) Hansonom. (TheRoller)

Související novinky

LFŠ ocení Hynka Bočana a Milana Lasicu

LFŠ ocení Hynka Bočana a Milana Lasicu

28.05.2019

Letní filmová škola Uherské Hradiště, která se letos koná v termínu 26. července až 4. srpna, přivítá dva významné představitele česko-slovenské kinematografie – režiséra Hynka Bočana a herce Milana… (více)

Spielberg oživí Cortése

Spielberg oživí Cortése

29.03.2018

Steven Spielberg nám právě dodal sci-fi Ready Player One a v červenci 2020 se od něj dočkáme Indiana Jonese 5. Tím ale jeho dobrodružné vyžití nekončí, zároveň totiž hodlá produkovat seriál o Hernánu… (více)

Reklama

Reklama