Epizody(8)

Loď s imigranty, která v roce 1899 míří do New Yorku, změní ze záhadných důvodů kurz a zmatení cestující musí řešit velmi neobvyklou záhadu. (Netflix)

Videa (6)

Recenze (252)

majo0007

Netflix už nespraví bez buzerantov a lesbíc ani krok. Smutné. Ochotnítnov, ktorí sa skurvia pre pár money sa furt pár nájde!!! Doslova - vyhonili si kokota -  cez železné dvere" FÍHA!!! Toto je súčasný trend Netflixu! A to som neni pánbíčkár, ... WTF! Záverečné Closing Edits Music v každej epizóde  si zaslúžia kredit za výber, ináč je to hovno. EDIT 02.01.2023: seriál dostal stopku hneď po 1. season. Načo to vôbec aj vzniklo?! ()

geklon

Hodně pomalej rozjezd evokuje ledasco, ale u mě překvapivě mysteriozita nějak nemaká, a to musím přiznat, že já se namotávám snadno. Ve finále na to co se nám to snaží říct, je to celkem jen zbytečná roztáhlotina, na kterou se však dost dobře kouká. Jako jo, jsem zvědavej kam nás ten Prométheus nakonec dovede. ()

sir-dave

Námětem mi to trochu připomínalo 10 let starý Alcatraz. Bermudský trojúhelník, neznámá loď, tajemno, vypadalo to slušně. Stejně jak vyšuměl Alcatraz, vyšumělo i 1899. Od nějaké třetího, čtvrtého dílu, kdy se postupně začala odhalovat příčina proč lidé "mizí", kde to vlastně jsou, to šlo do sci-fi paskvilu. To snad ani není možné co tím chtěl básník říct. Snad to nedostane pokračování.  (hodnocení za 1. sérii - konec)  ()

slord

Tvorcovia Darku (milujem ho) sú späť a môžem povedať, že som teda dosť spokojný. Atmosféra je skvelá a celé to tajomno, ktoré tu hrá prvé husle som si užíval a každou epizódou mi vŕtalo hlavou viac a viac, čo znamená toto, čo znamená tamto, kam to všetko smeruje. To pomalšie tempo a vlastne toto dávanie divákovi chrobáka do hlavy mi veľmi sadlo. Postáv tu je dosť, väčšinu z nich som si celkom obľúbil, a odhaľovanie ich minulosti ma bavilo, ale našli sa aj také, ktoré mali svoje momenty, ale úplne sa mi predať nedokázali. Po čase sledovania sa mi začali v hlave rojiť nejaké teórie, ako to celé skončí a čo sa vlastne skrýva pod povrchom, no ale nakoniec som bol šokovaný a príjemne prekvapený z toho čo si pre nás autori prichystali. Dark sa síce úplne nekoná, no túto plavbu som si vychutnal a dúfam, že sa tento seriál vráti aj s ďalšou sériou, inak budem smutný. 8,5/10 ()

Nakoniec ma tvorcovia presvedčili. Seriál rozdelený na dve diametrálne rozdielne polovice, i keď už od konca druhej epizódy vieme, že je niečo inak a že sme v skutočnosti v inom žánri. Atmosféra je veľmi hutná a depresívna, filozofuje sa jedna radosť, otázky, ako funguje ľudský mozog a na základe čoho vníma realitu sú námetom na celonočný rozhovor s partiou ľudí, ktorý 1889 tiež videli. Všetky zvraty sme tu síce už mali, ale tvorcovia idú ešte ďalej a všetko komplikujú tak, že by sa aj Nolanovci a Charlie Kaufmann zapotili, keby si to chceli dať všetko dokopy. Môže sa stať, že ak budete 1889 hodnotiť podľa zvratov, tak u vás neuspeje, ale ak to spojíte s tým, čo chcú tvorcovia povedať a ste filozofický typ, 1899 bude patriť medzi to najlepšie za posledné roky. Síce sa všetko vysvetlí, ale bol by som určite zvedavý na druhú sériu, pretože by sme chceli všetci vedieť, o čo bratovi ide. ()

Zajímavosti (25)

• V seriálu se vyskytují postavy britské, německé, polské, španělské, portugalské, francouzské, čínské a dánské národnosti. (Baltazzar)
  • 1899 bol v dobe vydania najdrahším nemeckým televíznym seriálom všetkých čias. Okrem 10 miliónov eur venovaných z Nemeckého filmového fondu ďalšie 2 milióny investovali Medienboard Berlin-Brandenburg a 48 miliónov samotný Netflix (spolu 60 mil. eur). (Arsenal83)
  • Na konci epizódy zaznie skladba "Don't Fear the Reaper" od Blue Öyster Cult. (BROKEN_)