Kyslík

Mladá žena se probudí v kryokomoře a nic si nepamatuje. Musí si ale vybavit, kdo je, a dostat se ven dřív, než jí dojde kyslík. (Netflix)

Recenze (271)

Davered

Potencialne obstojny namet na epizodu serialu typu BLACK MIRROR nebo TWILIGHT ZONE. Celovecerni metraz ale vede nejen k natahovanosti a castemu mlaceni prazdne slamy, ale predevsim dava prostor mnohym nelogicnostem (proc tam vubec byl telefon?) a klise (hned trojnasobny (!) motiv "bomby" deaktivovane presne jednu vterinu pred "vybuchem"). Vysledek tak funguje maximalne jako dlouhometrazni "highlight reel" Melanie Laurent. ()

3DD!3

Kalustrofobická, katastrofická sci-fi o bioformě v kryogenické krabici. Uhrančivý vizuál, napínavé konverzace s ovládací jednotkou se slizským hlasem Mathieu Amalrica a poměrně překvapivé dějové zákruty patří hlavním devizám Kyslíku. Aja ukazuje že neumí jen krvavé bubu, ale má i cit pro vyprávění. Chcete sedativum? ()

Spiker01

Velmi příjemné překvapení, které jsem skoro vynechal. Nevím čím to přesně je, ale když už se někdo rozhodne adaptovat filmy z jedné "místnosti" (Locke, Tísňové volání), má zřejmě skvělý nápad a vyleze z toho prvotřídní film, který člověka drží v napětí a v tom lepším případě i zaujme pointou a nechá v něm nějaké ty emoce. Oxygen Alexandra Aji není masterpiece, ale povedly se mu všechny tři možnosti. ()

Arsenal83

Niekto píše, že to nie je strhujúce a bez napätia, ja pridávam, že aj únavné. Naozaj únavné dielo s jednou herečkou a hneď na začiatku ma preto napadlo porovnanie s vynikajúcim filmom s Ryanom Reynoldsom Pochovaný zaživa. Hodnotenie je zatiaľ podobné, u oboch sa hýbe na úrovni 70%, pritom spomínaný film v klaustrofobickom prostredí priniesol obrovské dávky napätia a zžitie sa s postavou. Je mi jasné, že žánrovo sú tieto dva filmy inde, ale napríklad u Melanie Laurent mi bolo všetko jedno. A to by sa pri filme s nápadnými zvratmi stávať nemalo. ()

pornogrind

Co si budem Alexandre Aja už dnes svoje dva kultovní kousky Haute tension(2003) a The Hills Have Eyes(2006) asi nikdy nepřekoná. Ale po pro mně zoufalým Animal Attacku Crawl (2019) se Aja vytasil s touhle klaustrofobickou One Woman Show Sci-Fi s kterou si u mě určitě alespoň trochu vylepšil reputaci. Mám rád filmy, který dokazujou, že i na malým jevišti se dá hrát velký divadlo. Lepší 3hvězdy. ()

• Ve finále se konečný odpočet času do vyčerpání kyslíku zrychluje a zpomaluje tak, aby to vyhovovalo zápletce. (Nathaniell)
  • Natáčení probíhalo v červenci 2020 ve studiu Kremlin v Ivry-sur-Seine ve Val-de-Marne. (bianci)