Reklama

Reklama

Plivu na tvůj hrob

(festivalový název)
  • USA I Spit on Your Grave (více)
Trailer
USA, 1978, 101 min (Director's Cut: 96 min)

Obsahy(1)

Mladá atraktivní spisovatelka Jennifer Hills (Camille Keaton) přijíždí na venkovskou usedlost u řeky dopsat svůj román. Namísto vytouženého klidu na práci a inspirace tu ale nalezne pouze bolest a ponížení z rukou čtveřice brutálních buranů, kteří ji opakovaně znásilní a zničí její knihu. Zdrcená umělkyně se jim rozhodne krutě pomstít - a vytvoří tak mistrovské dílo!

Nechvalně známá klasika žánru exploitation filmů, který prožíval konjunkturu v 70. letech. Ještě donedávna byl tento film v řadě zemí zakázán, protože měl podle cenzorů glorifikovat násilí páchané na ženách a přední americký filmový kritik Roger Ebert jej označil za nejhorší film, jaký kdy viděl. Camille Keaton za svůj výkon obdržela v témže roce kdy byl film natočen cenu na Katalánském mezinárodním filmovém festivalu ve Španělsku. (choze)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (196)

POMO 

všechny recenze uživatele

Amatérsky, veľmi naturalistický a drsný film o brutálnom znásilnení a následnej krvavej pomste zaň. Žiadna hudba, žiadna charakterizácia postáv, žiadne zábrany v zobrazovaní násilia. Veľká sexuálna otvorenosť. A tiež absolútne nulová atmosféra alebo poetika, príšerné dialógy a jedny z najhorších hereckých výkonov, aké som kedy videl. Ohodnotiť to z filmárskeho hľadiska, "odpad" by bol príliš chválitebný. Ohodnotiť to však z hľadiska, čo to so mnou spravilo, dávam jednu hviezdičku. Film, ktorý si musíte pustiť sami, iba v spoločnosti vlastnej intimity a televíznej obrazovky. Len vtedy dáte voľný priechod svojmu voyeurizmu, hlboko ukrytej prirodzenej krutosti a túžby po násilí, podvedome si ospravedlňujúcej slovíčkom spravodlivosť. ()

schizmo 

všechny recenze uživatele

Ve své době musel být tenhle snímek docela solidní hukot, protože pokud se do této chvíle a do filmu Last House On Left (se kterým defacto psali exploitation dějiny) se točilo poměrně v rámci slušnosti a "v obalu", tak tady se jede celkem naostro a bez servítek. Je jasné, že se dnešní divák neubrání srovnání se současnými věcmi (a dokonce i remaky), které mladším sourozencům dávají solidní vizuál a jakousi "koukatelnou" podobu, ale i tak prvenství nikdo neodpáře a je tedy potřeba ke snímku přistupovat s určitou dávkou schovívavosti či pokory. Divoká doba si tenkrát hledala cestičky mezi šokujícími tématy, takže hromadné znásilnění a následný revenge masakr musel mít velký úspěch (ne že by tohle téma bylo dnes už kdovíjak okoukané), protože co je šokující, to je dobré :). A že je tohle téma už trošku na čáře, dokazuje i to, že tyhle staré expoiťáky nikdy nevysílala žádná z našich televizí - aspoň co já pamatuju, takže se buď šířili na kazetách (i když i tahle distribuce to musela mít hodně težké) nebo si film proste musel počkat na svou dobu, kdy mu bude přát internetový rozmach a zájem všech úchyláků světa. Jinak řečeno - i já jsem se k této věci dostal až poměrně odrostlý, takže mě to samozřejmě nešoklo tak, jak by mělo, ale svůj význam a postavení na scéně respektuju se vším všudy. ()

Reklama

Vančura 

všechny recenze uživatele

Tento typ filmu lze podle mě hodnotit v podstatě libovolně, od maxima po odpad, záleží na kontextu. Vidět to někde v letním kině s lahvinkou něčeho dobrého po ruce, s klidem si to užiju a pobavím se tím, jak to celé pitomé. Naopak pohledem náročného diváka je to pochopitelně filmový brak s děsivými hereckými výkony a řadou nechtěné komiky. Osobně to nakonec vidím někde na průměr, docela mě to bavilo a Camille Keaton je třída, bobr nebobr. Dějově je to ale prostinké, postavy jsou napsané mizerně, a těch pár šokujících scén mě - coby otrlého diváka - těžko mohlo nějak rozhodit. Ze studijních důvodů ale dobré vidět, už jen kvůli té genderové omáčce okolo. Ovšem co mi vadí nejvíc, je název filmu, který parazituje na proslulé knížce Borise Viana "Naplivu na vaše hroby" (J'irai cracher sur vos tombes) - ten film nemá s Vianem NIC společného, pozor na to. ()

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

První jsem viděl remake, tak jsem do toho šel s pramalým očekáváním, no spíš ze zvědavosti. Asi trošku natažená, ale pořád velmi znepokojivá podívaná. Remake má hezčí kabátek, ale já ocením plným kotlem i tohle. Mám respekt k těmto starým kouskům. Camille Keaton mi hlavně ze začátku připomínala Megan Fox. ;) ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Kultovní samoúčelná násilnost. Mladá newyorčanka odjede relaxovat na venkov a doufá, že tam své spisovatelské ambice konečně promění v nějaký ten povedený románek. Stačí ale napsat pouhých pár řádek, než jí banda místních nevychovanců pořádně protáhne dírku. Svoje 'total submission' ale nedotáhnou až do pro ně zdárného konce (pošlou ji dorazit mentála s nožem) a zbytečně snad dodávat, že se jim to hezky pěkně vymstí./ Až na pár totálních nelogičností a ne úplně uspokojující finální dvě vraždy je 'Day of the Woman' povedená, zábavná podívaná. Například v kolika filmech se vám hlavní hrdinka svlíkne už po pěti minutách? .... Takže z čeho dost možná měla být působivá, šokující záležitost, vznikla spíš na dnešní poměry taková nenáročná oddychovka - ale po všech potřebných stránkách kvalitní! (screeny) ()

Galerie (31)

Zajímavosti (19)

  • Film byl dlouhou dobu v UK na seznamu tzv. "videonasties" filmů, tedy filmů zakázaných jakkoliv produkovat a promítat z důvodu jejich škodlivosti, zobrazování násilí, brutality, sexu a nahoty. Stejně tak byl cenzory mnohokrát sestříhán o dlouhé minuty. (Flipnic)
  • Zerchi chtěl realitu znásilnění vyobrazit co nejpřesněji a přiznal, že diváky záměrně šokoval, ovšem bez toho, aby natočil cokoliv nereálného nebo neskutečného. Když zkoušel "sílu a efekt" některých scén na náhodně vybraných divácích v malém promítacím sále, při druhé scéně znásilnění na kameni v lese jeden z přítomných můžů (povoláním elektrikář) zvolal: "To už je moc, tohle nezvládám!" A opustil sál. Zarchi po této reakci zvolal: "Ano! Scéna funguje přesně tak, jak má!!" (Flipnic)
  • Režisér Meir Zarchi původně film natočil z naprosto jiného důvodu, než si diváci mysleli. Chtěl varovat a upozorňovat tímto filmem na páchání násilí na ženách, zobrazit opravdová muka znásilněných žen a otevřít myšlenku na spravedlivý trest. Film měl být tragickým dramatem, nikoliv hororem. (Flipnic)

Reklama

Reklama