Reklama

Reklama

Oskar se vrací po několika letech, které prožil v zahraničí, domů. Jeho první cesta vede za dívkou, kterou miloval. Rodnou Itálii opustil, když se Sandra provdala za Fabrizia. Nyní se Oskar dozvídá, že Fabrizio je mrtvý, protože se zastřelil při čištění zbraně. Matka Sandry se snaží svoji dceru držet mimo dosah okolního světa. Oskar záhy zjistí, proč. Sandra utrpěla smrtí svého muže značný psychický šok a její mysl se dosud z otřesu nevzpamatovala. Neuvědomuje si, že byla vdaná, ani že se svým mužem měla dítě, malého Rickyho. Oskar se snaží proniknout do tajů zámožné rodiny své vyvolené Sandry. Pomalu se mu to začíná dařit a tak zjišťuje, že Ricky je problémové dítě, které musela jeho babička umístit do speciální školy. Ricky trpí návaly vzteku a zdá se, že je schopen i zabít. Oskar pomalu rozplétá nitky zamotaného příběhu a snaží se odhalit, zda Ricky není vinnen smrtí svého otce. (Snorlax)

(více)

Recenze (10)

Kubaso 

všechny recenze uživatele

Přes giallo sice nejsem žádný odborník, ale s Fulciovými a Argentovými příspěvky se Sollimovo "Il diavolo nel cervello" určitě srovnávat dá. Nejde o nijak pompézní dílo. Jde v něm především o děj a psychologii postav. Oproti zvyklostem v něm chybí nadpřirozeno, nahota i krev. Humor naštěstí taky. I tenhle žánr dokázal Sollima pojmout po svém a obešel se i bez velkých hereckých hvězd, aniž by to bylo jakkoli na škodu. Morricone už sice složil větší pamětihodnosti, ale filmu posloužil dobře. Jednu výtku ovšem přece jen mám, ale zato podstatnou. Totožnost vraha není skryta právě nejlépe, ale závěrečná pointa dojem naštěstí napravuje. Tenhle film by si vydání na DVD rozhodně zasloužil. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Sollima - mistr spaghetti westernů, nějakého toho poliziesca. Ale giallo? Proč ne? Bohužel, nečekejte žádného černého zabijáka, množství mladých dívek, nahoty, hromadu vražedných krvavých sekvencí a nakonec ani tak hvězdné obsazení jako v jiných filmech v žánru. Bez toho všeho se film dost dobře obejde a v tomto případě to vůbec nevadí. Hlavním podezřelým je tu malý pihovatý klučina (trochu mi připomínal toho zastřeleného kluka s Leonova "Tenkrát na západě"), všechno ale nakonec může být jinak. Toto je skutečně atmosferické, komorně laděné, mysteriozní, ale i dosti psychologické giallo (thriller) s dobrou a místy skutečně napjatou atmosférou, kvalitním inteligentním scénářem, se zajímavými, někdy docela nečekanými zápletkami během příběhu, nějakými těmi falešnými stopami a docela šokujícím, nepředvídatelným koncem To všechno se nese ve velmi pozvolném tempu. Film doposud nevyšel na legálním dvd, což je docela škoda. S Morriconeho lahodně znějící hypnotizující hudbou je to jiné, ta se dá sehnat úplně běžně.. ()

Reklama

Elessar. 

všechny recenze uživatele

Nie je to ani giallo ani to druhé,  skôr mi to pripomína nejakú Aghatu Christie a Whodunit detektívku. Pozoruhodná rodinka na panstve a nejaká milostná aférka. Do toho samozrejme zasiahne vražda a okolo sa motá jedno pofidérne dieťa... Nuž čo s tým? Vznikne z toho celkom dopohody filmeček, ale tá nekvalita. Nejaká VHS niečo kvalita až z toho bolia oči. Morricone odviedol kvalitnú robotu :) ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Na Sollimu dost vynimocne, on bol hlavne tvorca spghetti westernov, no tu natocil spolocensku konzervacku - chlap ma problemy s rodinou, zenskou a harantom. Sympaticke bolo pomale, kludne, ale rozhodne nie ospale tempo + rozvijanie tajuplneho pribehu, navyse v dobrych kulisach a s vybornymi dialogmi. Koho som poznal z hercov, bol sympatak Keir FDulea /2001 Space Odyssey/. Zanrovo by film aj sedel ako dzallo, vo filme boli aj falosne stopy, ktore ma ako divaka zmiatli - a este jedna vec, myslel som si, ze viem, ako to skonci, no a som sa oklamal. Uz jen kvoli nepredvidatelnemu koncu ma zmysel film vidiet, Sollima bol kvalitny reziser : 85 % ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Pravda, zabiják s černými rukavicemi, nožem, břitvou či injekční stříkačkou zde chybí, ale na působivosti to snímku neubírá. Dokonce vše zpočátku vypadá, že vraždy jsou snadno vysvětlitelné a zdánlivému nebezpečí lze snadno čelit. Jak se ale začne příběh zaplétat, zdá se najednou všechno úplně jinak. Klíčovou postavou se stává doktor Emilio Bontempi (poněkud děsivějšího vzezření Tino Buazzelli), jenž se pouští do vyšetřování celého případu na vlastní pěst. Oscar zprvu jeho pomoc vítá, později už ale tak nadšený není. Kromě dospělých je důležitá role malého chlapce Riccarda (nemůžu si pomoci, já viděl Michala Dymka z Páni kluci), který se stává jedním z podezřelých. Většinou se mi nedaří vraha odhalit, zde ale nakonec ano. Snad proto, že směrem ke konci moc možností nezbývá. Morriconeho uhrančivá hudba a pomalý rozjezd jsou tím, co mne na těhle filmech vždy bavilo. ()

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama