Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Claire a Norman odvážejí svou dceru Caitlin na koleje vysoké školy, kde začíná studovat. Claire je smutná, ale zároveň se těší, že bude mít víc času na sebe. Jejich sousedé, Warren a Marie Fureovi, se nastěhovali před pár týdny a neustále se hádají. Jednoho dne se Marie svěří Claire, že se moc bojí, vtom se vrátí její manžel a ona uteče do domu. Claire to trápí a druhý den za sousedkou zajde, ale ta není doma. Claire v noci nemůže spát a z okna vidí, jak soused nakládá do auta velký balík. Probudí Normana, ale auto je pryč. Claire hází psovi míček do jezera, které mají u domu a zdá se jí, že pod hladinou vidí mrtvolu. Navíc se celý den samy od sebe otevírají zadní dveře a náhle začne hrát i věž. Claire má strach a jede za Normanem, který pracuje v laboratoři na genetických výzkumech, do práce. Druhý den opět slyší v domě zvuky, otevírají se dveře, padají věci ze stolu. Claire se znovu vydává k sousedům, setkává se s Warrenem, ale s Marií prý nemůže mluvit… V noci jde Claire do koupelny, odkud se valí pára, vana je plná vody a pod hladinou vidí odraz mrtvé ženy. Druhý den ji Norman pošle k psychiatrovi. Claire se mu svěří, že doma viděla ducha a psychiatr jí poradí, ať s duchem naváže kontakt. Claire se svou kamarádkou Jody uspořádá seanci, ale k ničemu nedojde. Claire nechce, aby o tom věděl Norman – před rokem měla totiž autonehodu a od té doby se o ni manžel moc bojí. Jody odjede a z koupelny jde opět pára, vana je plná vody a Claire slyší hlasy… (TV Prima)

(více)

Recenze (326)

k212 

všechny recenze uživatele

No docela strašárna (v kině a s titulkama, podotýkám), ale není žádný důvod vidět tenhle film podruhé, jednoznačně ztrácí efekt, jako řada jiných a podobných (vyjímka se najde jen občas). Dost mi vadilo, že si scenárista nemohl dost dlouho vybrat, zda půjde o duchařinu či o realistický horror. No herci tak průměr, kamená tvář Fordova a vystrašená tvář Michelle Pfeifferové jsou tak akorát na efekt a ozdobu, na nic víc se ani jeden z nich nezmohl, ač by oba asi určitě mohli. ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

V době natočení se stal film docela uznávaným i zatracovaným, dnes už patří jen do lepšího průměru. Scénář filmu má několik chybek a ve filmu se objeví i pár slabších či nudných chvilek, ale pořád je vidět poctivá práce režiséra a herců, kteří se opravdu snažili. Před pár lety by mé hodnocení bylo asi vyšší, ale dnes už stojím nohama na zemi a musím říct, že znám i mnohem lepší filmy s podobnou tématikou. Znám ovšem i mnohem horší. ()

Reklama

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

Mám rád Roberta Zemeckise, Michell Pfeifferovou i Harrisona Forda... ale ne pohromadě. Viníkem je scénář. Marně se snaží odkazovat na starší Hitchcockovy snímky Vertigo, Psycho... Proč scénáristé nemohli napsat originální příběh namísto toho, aby si tolik půjčovali od jiných? Ano, je tu pár děsivých momentů, ale je jich málo. ()

Terva 

všechny recenze uživatele

Harrison Ford (Norman Spencer), byl dokonalým manželem do té doby, než jedna osudová chyba zasáhla jeho domov.. Scénář : Clark Gregg. Kamera : Don Burgess. Hudba : Alan Silvestri - 2001 - ASCAP Film and Television Music Awards - vítěz. Strašně jsem si oblíbil Harrisona Forda a jeho herní vyjadřování. Možná někdy přehodnotím na pět - ale nejdříve se ještě jednou podívám. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Toto že natočil Zemeckis? Nie je to chyba v kolonke režisér? Absolútne nevhodný žáner pre tohto režiséra velkofilmov. Prvoplánová pointa nemala v čase vzniku, keď letel Šiesty zmysel, žiadnu šancu. Film ako keby vznikol iba preto, aby ukázal Harrisona Forda v zápornej úlohe a producenti to dávali v propagácii filmu najavo. Pod povrchom sa neskrýva nič. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (15)

  • Dům zobrazený ve filmu byl používán pouze pro natáčení scén odehrávajících se ve dne. Dům byl totiž po natáčení zbourán, protože nesplňoval místní stavební předpisy. Pokoje byly tedy zhotoveny na jevišti v LA a zde se dotočily noční scény. (HappySmile)
  • Claiřina a Normanova loď je pojmenovína "Good Genes" (Dobré geny). (HappySmile)
  • Po odhalení Claire (Michelle Pfeiffer), že její manžel telefonát na policii pouze předstíral, filmaři několikrát – Claire leží zhroucená na zemi, snaží se zmocnit uvízlého telefonu, shodí klíče na zem, zvedá klíče od auta – sáhnou po efektu, kdy se kamera zdánlivě ponoří pod podlahu (jde tedy doslova o kameru, „co leží pod povrchem“, což odkazuje na název filmu). Záběru bylo docíleno tak, že při stavbě kulis bylo na část podlahy použito sklo. V prvním případě, kdy téže záběr zprvu zobrazuje normální podlahu, je tato podlaha vytvořená na počítači. (HappySmile)

Reklama

Reklama