Reklama

Reklama

La morte risale a ieri sera

  • angličtina Death Occurred Last Night
Trailer

Videa (1)

Trailer

Recenze (5)

Kangax 

všechny recenze uživatele

DNES JE SOBOTA... DNES MÁM VOĽNO...DNES MÁM DOSŤ ČASU... V roku 1970 nakrútil režisér Duccio Tessari zvláštnu psychologickú kriminálku "Smrť nastala minulú noc". Film bol teda nakrútený ešte pred "prelomovým" rokom 1971, kedy zasadil D. Argento svoj zásadný úder do histórie filmu thrillerom "Uccello dalle piume di cristallo" a následne tak rozpútal v talianskych kinách v rokov 1971 -1975 hotové "giallošialenstvo" a definoval tak zásadné prvky žánru. Tessari, tak ešte nedotknutý toto šablónou však mohol rozohrať veľmi dojímavú a psychologickú krimidrámu, ktorú by sme márne chceli nejako zaškatuľkovať. Film rozhodne nie je preto určený pre fanúšikov hororu ani pre fanúšikov typických "giallothrillerov" tej doby. Namiesto krvavých atmosférických vrážd tu máme filozofické rozhovory inšpektora Lambertiniho a jeho manželky o násilí vo vtedajšej spoločnosti... namiesto divokých naháňačiek, či vyčíňania maskovaného zabijaka je tu pomalé vyšetrovanie s s minimom mŕtvych, ktoré Tessari (ako scenárista a zároveň režisér) využíva na smutné odkrývanie morálneho úpadku spoločnosti a nebývalého vzájomného ľudského odcudzenia. Osoby vystupujúce vo filme majú svoju minulosť, svoje problémy a svoje motivácie. Príbeh je preto podaný dosť depresívne a psychologicky. Márne hľadanie unesenej nesvojprávnej dcéry sprevádza čoraz väčšie odkrývanie morálneho zla v spoločnosti a v ľuďoch samotných... Vrcholom smútku a depresie filmu je záver, kedy síce samotný vrah a jeho spoluvinníci prekvapujúco tvrdo zaplatia za svoje špinavé činy, ale pocit uspokojenia sa pre otca uneseného dievčaťa ani pre inšpektora nedostáva... Práve naopak, záver zanecháva pre citlivého diváka veľmi trpkú chuť v ústach... a v podstate je prekvapením, keď zisťujeme aký ľudia, a z akých dôvodov robia také veci... Skvelú réžiu podtrhujú veľmi dobré herecké výkony (pre psychologickejší thriller absolútna nutnosť) a opäť skvelá hudba Gianniho Ferria. Keďže ma viacej dostane vydarený psychologickejší prístup, než nejaká svižná akcia, hodnotím oveľa vyššie než iný fanúšikovia a tunajší znalci žánru: páni užívatelia Karlos80 a pepua. Film si vyžaduje pozornejší prístup, a ja som mal tú výhodu že som ho kvôli tvorbe titulkov videl viackrát, tak oceňujem aj drobné nuansy a zdanlivo nepodstatné dialógy. ()

Reklama

kkarx 

všechny recenze uživatele

Tessari se inspiroval u Lizzaniho (viz. Bandité v Miláně) a natočil sociálně kritické krimi (nikoliv giallo) s ožehavými otázkami. Je to fantasticky udělaný film z části v lehce dokumentárním stylu. "To vás vůbec nezajímalo, co dělají Vaše děti ve volném čase?" ()

pepua 

všechny recenze uživatele

Mladá mentálně postižená dívka jednoho dne doma nezvedne telefon svému otci, který ji tak pravidelně kontroluje z práce a otec tuší, že se stalo něco vážného. Jeho dcera zmizela a policie, která řeší mizení mladých dívek každý den, se jejímu hledání zprvu příliš věnovat nechce, nakonec však případ vezme inspektor Lamberti. Také otec se hledání své dcery nevzdá a pátrá na vlastní pěst... Příběh postrádá typickou zamotanost a překvapivé zvraty gialla, režisér Duccio Tessari natočil kriminální drama s ožehavým tématem, které jistě ani dnes není pasé. Frank Wolff jako inspektor Lamberti je výborný, stejně tak Raf Vallone jako otec. Téma, zpracování, herci, to vše je v naprostém pořádku, jenže i přesto jsem se do filmu vůbec “nedostal”, hodnotit níž by ale asi nebylo spravedlivé. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Souhlasím s kolegou, ale budu ještě přísnější. Já, ortodoxní příznivec živějších a akčnějších detektivek a typických giall, jsem se při tomto kříženci (drama+giallo+detektivní příběh) docela nudil. Film má dobrou žánrovou obsažnost spolu s neobvyklým přístupem ke známým a ožehavým tématům. Doposud dobře. Klade se tu důraz i na jednotlivé charaktery, které jsou ztvárněny velmi dobře, nicméně celkově hraní není zas až tak jedinečné. Spiknutí spolu se spikleneckými zájmy implantované sem z nějakého románu od známého G. Scerbanenca je trochu zamotané a nedokázalo mě až tak zaujmout. Finále je hodně bolestné, nešťastné a pro hlavního aktéra bohužel neuspokojující, tady jsem byl překvapen. Velmi živý a přitažlivý doprovod Gianniho Ferria se docela hodil a je tak jednou z nejsilnějších složek v tomto filmu. Slabší Tessari, alespoň z mého pohledu, nicméně z jeho filmů bych doporučil především čisté tvrďácké poliziesco "Tony Arzenta" ale ceněné fanoušky je například i čistokrevné giallo "Bloodstained Butterfly" ()

Galerie (38)

Reklama

Reklama