Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Učeň přezdívaný Píďa se ocitne mezi hvězdami populární hudby. Najednou je z něj klikař šťastně se zamiluje, cizí lidé mu neustále nutí stokoruny a kam přijde, tam někdo slavný zpívá... V této optimisticky laděné růžové hudební skládačce z prostředí mládežnických klubů a zákulisí uvidíme tehdejší špičky naší populární hudební scény, hrají tu orchestry Ladislava Štaidla, Františka Ringo Čecha, Country beat Jiřího Brabce a další. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (75)

analog 

všechny recenze uživatele

Á-Maruna a Píďa ! To je skvelá blbosť-to môžem vidieť aj 10x za sebou a stále sa dobre bavím-optimistický,remeselne dobre namiešaný koktail naivity a bezstarostného blúdenia nočnou Prahou...Kája Gott konzumujúci na václaváku buřta, hardrockovo šťavnatého Jirku Schellingera v klubu SSM z fotomontáže na stenách sleduje Vladimir Iljič Lenin...Pôvodne som dal**,ale dávam***-nemôžem inak. ()

offlineman 

všechny recenze uživatele

Z nesympatického "bítlsáka" se později stal Erik Pardus! :-) Krásná písnička Heleny Vondráčkové o Lásce a taneční kreace Karla Gotta! Jinak pro ty všechny "uvědomnělé" členy EU a voliče TOP 09, co dávají odpad! Chápu vaši frustraci, že vám nikdo ještě nic nenatočil podobného s Evou Farnou a Sámerem Issou, ale pokud příště pořádně přesvědčíte bábu, tak to bude, ale bude to fakt stát za h...o!!!! ()

Reklama

Pitryx odpad!

všechny recenze uživatele

Jako mladý jsem na film nešel, neb nemám rád filmy, kde se zpívá. Po letech jsem však změnil trochu názory, stále tyto filmy nesnáším, ale zvědavost zvítězila. Zklamání nepřišlo, čekal jsem blbost a blbost jsem viděl. a protože nemíním hodnotit film, ale příběh, který se snad mezi zpěvem odehrává, musím jen konstatovat, že je stupidní, zakyslý, obyčejný a primitivní, stejně jako herci, kteří zde neměli co hrát. 201108079217/9230 ()

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Filmy Zbyňka Brynycha mám nesmírně rád zvláště pro jejich citlivé vystižení dějišť: ať již jde o koncentrační tábor, pražskou periferii nebo protektorátní mikrokosmos, vždy se vyprávěný příběh poutá k neodmyslitelnému prostředí, které vzrůstá více z gest, dialogů, střetů a setkání než z vlastního vyobrazení. Přesvědčil mě o tom i svým předposledním filmem Poločas štěstí, který by býval byl tím nejvhodnějším epilogem jeho uměleckého díla, zásadně poznamenaného normalizací – a normalizací také naneštěstí dosloveného (chabými Mravenci nesoucími smrt). Také v Romanci za korunu přispěl Zbyněk Brynych k normalizaci českého filmu především nenápadně surovým vylíčením posrpnové Prahy. Režisérův pohled není ani v sebemenším kritický; naopak uvádí do velkoměstského světa jako do jedné socialistické idyly, v níž se i učeň může spříznit s hvězdami soudobé popkultury a srdnatě prorazit třídní bariéry. Nejprve jsem se obával, že se neutěšeně vleklá lyrickoepická expozice postupně rozroste do celovečerní plochy, k čemuž sváděl i důraz na písničky, ale nakonec došlo i na – samozřejmě idylické – drama. Píďa, jenž se uvedl svým eucharistickým exposé, prvorepublikově kořeněným, jako spasitel dívčího intru, dokáže svou srdnatostí, proplout jakýmkoliv soumrakem a vše kolem něj září – zřejmě těmi dei ex machina, kteří tomuto socialistickému rude boyi (kolikrát jen jsem si při tom vrcholném koncertním dění vzpomněl na své milované The Clash) snáší stále nové a nové hmotné prostředky k jeho vlastní normalizaci, přizpůsobení se flitrové kultuře, která nemohla vzrůst v nic jiného než ve znehodnocení všech hodnot a úplné znemravnění všech konvencí, jak je důvtipně – a s ohyzdnou teatralitou „lesklého náčiní“ (řečeno s Richardem Weinerem) – v nastoupivším třetím tisíciletí, ztělesnili právě někteří z účinkujících v tom patřičně zvrhlém Junior SS (sm?) klubu. Náš hrdina z Matky Tesly bouří, kouří, potí se a mokne, machruje i měkne, a spasil-li s přehledem mrazivě probuzenou romantiku holčičích snů, zvládne zachránit i nositele reinkarnované kultury, z nichž mě – vedle lidské, ach příliš lidské Heleny Vondráčkové – dojal zvláště chápavě se prohlubující Ladislav Štaidl naslouchající klaunskému vyznání – nikoliv zmrtvýchvstalého, ale mezi nemrtvé přizvaného Rudolfa Cortése – tučnící Štaidl, z něhož mi bylo fyzicky zle již jako dítěti. Snad jen nadsázka, jíž ani herecky nebyl schopen Pardus dostát a proti níž plála jasná krása Miroslavy Šafránkové, rozněcující na oslněném nebi nad Prahou L. P. 1975 jediné smysluplné světlo, vedoucí přímo pryč z toho pekla, by mohla toto neunavující ponocování změnit v tu požehnanou „horečku“, anebo alespoň v cosi „crazy“, ale nedošlo na to - a chyběl zde již jen soudruh Štrougal, který by nadaného učně inicioval, aby o čtrnáct let později začal privatizovat přikurtovanou vlast, nadopovanou tišícími prostředky – a třeba se stal i premiérem či prezidentem. Ve středověku se prý lidé domnívali, že se myši rodí ze starých hadrů; když vyslovuje výše vzpomenutá – téměř, až Bohu díky jen téměř – nestárnoucí diva českých stadionů, koncertních hal a dancingů – slovo „láska“, cítím až tělesně, že veškeré zlo se rodí ze lži, z přetvářky, z milostného nachýlení, které místo odevzdání přináší uštknutí. A proto i v tomto filmu vše začíná a končí penězi. Škoda, že nedošlo na pečené holuby! () (méně) (více)

igi B. 

všechny recenze uživatele

Romancická :-/ za groš kurňa... Viděno kdysi v dětství, nejspíš někde na dětském představení za korunu. Prostě typická normalizační soc-kultůrní podbízivá zhůvěřilost jako odměna (bolševikovi doprdelelezoucích) >atristů< pracujícímu lidu (a socialistické mládeži obzvláště) za obětavou práci. Populární hvězdy za ta léta poněkud pohasly (krom >božského Kodla< - p o c h o p i t e l n ě ! - neboť ony pracující té doby ještě nestihly všechny vymřít ;-) a za víc jak jednu kačku - vlastně hvězdu - tahle pitomost už ani tehdy nestála. Vlastně to byl takový soudružsky laciný nepovedený music(an)al... ()

Galerie (6)

Zajímavosti (6)

  • Erik Pardus v době natáčení studoval na brněnské konzervatoři. [Zdroj: Robert Rohál, Vítek Chadima - České zpívající filmy] (M.B)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno