Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Malebnou českou krajinou projíždí motoráček. Lidé uvnitř sedí, švitoří, nebo naopak mlčí, pokukují z oken nebo pospávají. Vlak se náhle porouchá a strojvůdce Miloš musí vystoupit z vlaku, aby poruchu napravil. Vlak stojící v mírném spádu se však samovolně rozjede zpět do výchozí stanice a vyděšenému Milošovi nezbývá než se poklusem vydat za ním. Cestující ocení, že zase jedou, ale záhy si uvědomí, že špatným směrem. Hlasitě protestují a dožadují se informací. Kabina strojvedoucího je neprodyšně uzavřená a nikdo se zpoza dveří neozývá. Mezi cestujícími se šíří první ataky paniky – že by to byl únos, pomsta nebo naprosté selhání systému? Kontakt s okolím prostřednictvím mobilních telefonů selhává a nepomáhá ani zoufalý křik z oken. Cestující za pomocí brutálních prostředků a myslivcovy pušky otevřou dveře obou kabin strojvůdce, ale dosáhnou pouze potvrzení svých nejhorších očekávání, a to - že motoráček nikdo neřídí… (Cinemart)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (598)

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Já nechci umřít jako panna v kostýmu papouška! Ok zatím co Vlastníci mě vesměs minuli, tak tohle je přesně ten typ absurdní píčoviny s nekompromisním cynickým humorem, že jsem se bavil od začátku až do konce. Jako železniční expert bych sice našel pár technických nesmyslů, ale co už tenhle film je když se to tak vezme absolutní nesmysl v tý nejvíc krystalický podobě, ale za mě žádnej problém. Tentokrát good job.80% ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Mimořádná blbost o přitroublé vlakové etudě a rádoby studie několika pitoreskních pacharakterů, kterou sice vytrhává povícero fuckt vtipných lingvistických bonbonmotů na hranici genitality, avšak její snaživě příjemný dojem kurví zejména to, jak je místy násilná. Tím mám na müsli zejména násilně prkenné projevy, naštěstí menšiny, kdovíproč angažovaných brutálních neherců, občasné zabijácky strojené až idiotské dialogy za každou cenu, hrstku opravdu vyp(e/i)čených smrtících trapkonevtipů a  několik terminálně atrofovaných metafor pro mongololidi. Podstatným kritériem, které dělá frajera, je konzistence, Jirko! To máš jako se spermatem. Uvážlivějším borcům s pečlivou přípravou to nestéká ani po skle, ovšem když exhibičně honíš příliš často, je z toho pak taková řídká a neadhezní žádnásláva, která akorát tak štípe v očích. Z Vlastníků i divadla vím, že tam toho míváš na solidně husté bukkake, tudíž příště prosím masturbuj, až když máš opravdu plný pytel pořádného matroše! Dneska dost žluklá trojka do indexu. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Ačkoli se film z větší části odehrává v jedoucím vlaku, pocitově mi přišlo, že stojí několik hodin na místě a bez posunu, gradace nebo katarze recykluje určité tiky a repliky. Rytmus vyprávění je spíš zadrhávající než plynulý, skeče a historky na sebe nejsou hladce napojovány, působí jako autonomní segmenty. Místo toho, aby postupně došlo k semknutí vyprávění, k propojení jednotlivých postav opakujícími se motivy, ještě víc se rozevírá. Přibývá postav, lokací i podzápletek. U jistých postav těžko určit, jaký vzorek společnosti, typický znak češství nebo mechanismus vypořádávání se s krizovou situací reprezentují, proč ve filmu vlastně jsou. Komičnost jiných, třeba záštiplné manželky-alkoholičky nebo vynervované samoživitelky, pak nestojí pouze na tom, že uvažují stereotypně. Samy zosobňují rozšířené stereotypy. Film ve snaze o vtipnost za každou cenu občas chytá křeč a zbytečně často sází na prvoplánové vtipy, kdy se někdo pozvrací nebo řekne, že není píča. Nesourodý tentokrát oproti Vlastníkům není jen kolektiv lidí spojených uzavřeným prostorem, ale celý film, stylisticky rozkročený mezi němou groteskou, absurditou a parodií hollywoodských katastrofických filmů, s náběhy na satiru společenskou, politickou a mediální. V poslední disciplíně podává nakonec nejlepší výkon. Titulní Mimořádná událost je míněna ironicky. Tou se jízda odbrzděného vlaku stává až přispěním médií lačných po senzačních zprávách. Ve skutečnosti se ve vlaku odehrává nedůležitá fraška, kterou jen její přímí účastníci, kterým chybí odstup, prožívají jako něco zlomového. Právě neschopnost novinářů poodstoupit, odlišit tragédii od komedie, a věnovat se namísto kravin podstatným tématům současnosti, Havelka trefně pojmenovává. Škoda, že se k této pointě dobírá hodně klopotně, s množstvím rušivých odboček a únavných mezizastávek. 50% ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Měl jsem stejný problém jako v případě (taktéž Havelkových) Vlastníků: Každá postava dostala hned na začátku svoji škatulku, ze které se až do konce nevymanila, a tak bylo veškeré jejich počínání nejen předvídatelné, ale hlavně i nudné. Humor se konal výjimečně. Nápad na film složený z porůznu posbíraných těžko uvěřitelných, ale opravdových historek, měl zkrátka určitě větší potenciál než stát se o něco sofistikovanějším Kameňákem, který navíc subjektivně trvá nesnesitelné dvě a půl hodiny. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Neskutečná povrchní nuda. Hvězdička za prostředí vlaku, to můžu. Jinak hodně nereálné a psychologicky nejen neprokreslené, ale nereálné postavy viděné navíc očima plnýma stereotypů (viz ten pán, co klukům řekne, že se nohy nedávají na sedadlo, a posléze proklamuje útok muslimských migrantů - dnešními slovy libdem slušných lidí prostě dezolát, jen ty dva zuby mu chyběly. A přitom nohy by se fakt na sedačky dávat neměly, kdo z tvůrců by na té špíně pak chtěl sedět?). Pak je tu hloupá holčička a chytrý chlapeček, vlezlá starší žena (stereotyp pavlačové drbny), mašinfíra tak debilní, že nemohl udělat nikdy zkoušky... A k tomu hromada povrchních keců jak z Respektu nebo Blesku o nesmrtelnosti chrousta, ale o skutečně něčem životném a podstatném fakt ne. Často to připomíná Troškovy Kameňáky - řada zinscenovaných vtipů, ha ha ha. A také si měl pan tvůrce dopředu pořádně ujasnit, jestli točí komedii, nebo drama, neb to nakonec není ani jedno, ani druhé. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (27)

  • Když slečna v lese natáčí jedoucí vlak na mobil (ve 45. minutě filmu), jde vidět, že v tu chvíli Soňa (Tereza Marečková) v kostýmu papouška prochází vlakem ve směru jízdy. Když si ale tým hejtmana (Václav Vašák) video následně pouští na sociální síti (57. minuta), stojí naopak Soňa nehybně u zadního okýnka společně s pohřebákem (Jaroslav Plesl). (GordonCZ)
  • Film obsahuje potitulkové scény. (Krokodyl1)
  • Kancelář hejtmana byla fiktivně umístěna do domu Radost na Žižkově. (Mara97)

Související novinky

Květnové Kino na hranici se vrací

Květnové Kino na hranici se vrací

21.04.2022

Letošní 24. ročník filmové přehlídky Kino na hranici, která se koná na obou stranách řeky Olzy, v Českém Těšíně a Těšíně, proběhne 29. dubna až 3. května 2022. Organizátoři se vrátili k původní… (více)

Reklama

Reklama