Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Paul Kersey (Charles Bronson) se vrátil do New Yorku na pozvání spolubojovníka z dob korejské války, jehož okolí je terorizováno bandou surových mladých gangsterů. Svého starého přítele však nachází zavražděného. Kersey se rozhoduje zastavit chuligánskou vlnu násilí a vrátit klid do ulic pro lidi, kteří zde žijí. Po zuby ozbrojen vyráží do městské bitevní zóny se vzkazem pro každého výrostka kolem: Pojďte a dostaňte mne. Nebo to aspoň zkuste! Převaha proti Kerseymu je obrovská. Ale s nadšenou podporou souseda zavražděného přítele (držitel Oscara Martin Balsam), se zaníceným zájmem iluzí zbavené obhájkyně (Deborah Raffinová) a s tichou podporou šéfa policie (Ed Lauter) Kersey bere spravedlnost do svých rukou. (Warner Home Video CZ)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (113)

JFL 

všechny recenze uživatele

Charles Bronson, coby štít konzervativních amerických hodnot na domácí půdě, se vrací do New Yorku a tentokrát se zcela otevřenou podporou policie rozpoutává válku proti chuligánům. Třetí eskapáda mstitele Paula Kerseyho přichází s castingovým konceptem, který posléze převzal Tomáš Magnusek, kdy proti mlaďochům a nehercům v rolích grázlů staví coby personifikace tradičních hodnot vrásčité tváře oceňovaných hereckých veteránů. "Přání smrti 3" podobně jako další dobový hit Cannon Films, "Delta Force", zaujme coby film vytěžující reálné události hýbající společností s tím, že ale realitu ideologicky přepisuje a vyhrocuje. Nezmiňovanou inspirací snímku byla událost z 22. prosince 1984, kdy Bernhard Goetz v newyorském metru postřelil čtyři mladíky, kteří se ho pokusili okrást. Incident se stal zosobněním nálad obyvatel New Yorku, který začátkem osmdesátých let platil za jedno z nejnebezpečnějších měst na světě, a rozpoutal debaty stran práva nosit zbraň a sebeobrany. Braková fantazie s Bronsonem v hlavní roli pak představuje zcela otevřenou oslavu práva nosit zbraně a přímo jednotlivými scénami zdůrazňuje, jak blahodárné může pro městské komunity být, když její členové budou ozbrojení. Bronsonova adorace velkorážních zbraní pak už hraniční jednak s otevřenou reklamou, ale i zvrhlým fetišem a jasnou freudovskou kompenzací v jiných oblastech. Právě díky opulentní nesoudnosti a otevřené radikálnosti, ale i pompézně heroickému scénáři představuje trojka nejpřímočařejší, nejzábavnější i nejabsurdnější díl série "Přání smrti". ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Na dramatickou zápletku už tady příběh mstitele bez bázně, ale s hanou, prakticky rezignoval a přesunujeme se do vod akčního béčka. A je nutno říct, že i dosti zábavného, spratci už nejsou likvidování jen pomocí kanónu, ale máme tu kulomet, pancéřovou pěst i rozličné až macgyverovské pasti. Kersey už rovněž a konečně není zbabělec plížící se ve stínech s ukrytou zbraní, ale staví se tu hajzlíkům tváří v tvář. Pravda, kulisy gangem ovládané čtvrti mi přišly téměř jako preapokalyptické, gangsterská mládež monochromatická a Bronson prostě není Eastwood. Ovšem přece jen kopice nadsázky (konečně!) a exploze násilí v závěrečné čtvrthodince stojí za ty čtyři trochu vratké béčkové hvězdy. ()

Reklama

Lima 

všechny recenze uživatele

Nepochybně pro spousta lidí je náhrada právního systému za samozvané mstitelsví s bouchačkou v rukách zřejmě poutavou myšlenkou a někdy se jí člověk, sledující např. demolování francouzských ulic muslimskými výrostky, neubrání. Jenže tahle cesta nikam nevede a ruku v ruce s Bronsonem, jenž se ve svých 64 letech se marně snaží předstírat, že na to má (a je to smutný pohled) jde ve výsledku o dost tupou filmovou záležitost. Ani raketomet v pazourech to nezachrání. Poetika "surrealistických filmových masakrů 80.let" mi sice není cizí, ale že rukou pana architekta zde zkápne přibližně padesátka hajzlů, mi žíly rozhodně netrhá. ()

Likan7 

všechny recenze uživatele

Ve finále strašně vtipný film. První hodina je vyloženě nuda. Bronsona to, zdá se, už nebaví a ani na to nemá. Jenže v poslední půl hodině se rozjede neuvěřitelný tupý vraždění. Bronson chodí po městě s kulometem, s Magnumem, a kosí to ne jak Rambo, ale jako Topper Harley. Nepřátelé mu vbíhají do ran, jeho jako zázrakem nic netrefí a když dojdou náboje, vystřelí bosse gangu ze 2 metrů bazukou. Finále fakt nemělo chybu, díky němu film není takový propadák, jako se ze začátku zdál. ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Architekt Paul Kersey po trpkom zistení, že new yorkská polícia nedokáže vypátrať vrahov jeho manželky, sa v roku 1974 prvýkrát vydal na svoju vlastnú trestnú výpravu. Mal právo na pomstu a naplno ho využil. Zlikvidoval zopár arogantných zločincov, na ktorých bola ruka zákona krátka. Po týchto udalostiach sa presťahoval do Los Angeles. Tam si viac menej spokojne nažíval pokiaľ jeho dcéru v roku 1982 znásilnila a zavraždila banda kriminálnikov. To v ňom opäť prebudilo zabijácky inštinkt. Chopil sa zbrane a znova sa vydal na cestu pomsty. Vrahov postupne vypátral a postrieľal ako besných psov. Ani to však nie je jeho posledné trápenie. Píše sa rok 1985 a po návrate do New Yorku sa dozvie, že jeho kamaráta zavraždili členovia pouličného gangu. Nedá sa nič robiť, Paul zasa bude musieť zjednať spravodlivosť a zlikvidovať vrahov svojho priateľa. ** ()

Galerie (46)

Zajímavosti (24)

  • V rozhovore pre The Stage z roku 2019 herečka Marina Sirtis hovorila o svojej účasti na tomto filme, keď sa jej pýtali na hnutie #MeToo. Povedala: „Viem, že o mŕtvych sa nemá zle hovoriť, ale dúfam, že Michael Winner hnije v pekle. Bola som dotlačená do toho, aby som hrala v scéne znásilnenia úplne nahá. Necítila som sa vo svojej koži, no nepovedala som nič. Bolo mi totiž vysvetlené, že ak tú scénu nenatočím, už nikdy nebudem hrať, a ja som nechcela, aby nejaký idiot, ktorý sa nevedel správať, zničil sen, ktorý som mala od svojich troch rokov." (m.a.t.o.)
  • Hlavný záporák filmu mal pôvodne byť Latinoameričan menom Alex Pérez. Nakoniec však rolu získal Gavan O'Herlihy, a tak musela byť postava premenovaná a mierne charakterovo upravená. (m.a.t.o.)
  • Charles Bronson působí unaveným dojmem a moc toho nenamluví. Jeden z amerických kritiků dokonce napsal, že pravděpodobně řekl méně slov než kterákoli jiná hlavní postava od dob zavedení zvuku ve filmu. (hippyman)

Reklama

Reklama