Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Šest samostatných příběhů spletených do jednoho originálního filmu. Hlavním hrdinou je záhadný řecký taxikář Cosmos, který se objevuje v pravou chvíli, aby jednotlivé postavy svezl do různých destinací... Právnička se znovu setkává se svým bývalým milencem. Dva muži ukradnou taxi. Filmový režisér poskytuje rozhovor hvězdnému reportérovi. Mladá žena se setkává s nostalgickým starcem. Mladík se obává, že má AIDS, a propadá úzkosti. Sériový vrah pronásleduje svou další oběť. Společným jmenovatelem těchto nesourodých a jedinečných příběhů je řecký taxikář se sklony k filozofování. Originální film v šesti skečích zachycuje puls montrealské městské džungle a zároveň divákům představuje novou generaci nadějných quebeckých filmařů. (Cinemax)

(více)

Recenze (7)

swamp 

všechny recenze uživatele

Sled šesti epizod, kde každá má svou specifickou poetiku. Místy mi to připomínalo raného Jarmusche. Zajímavý počin, ale pro mě trochu nevyvážený (dáno možná i šesticí režisérů) - některé příběhy mi přišly skvělé, jiné nikoliv. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Šest režisérů by se v životě asi neshodlo, v kosmu však ano (v kosmu je vždy "něco ztmelujícího", zde je to především kamera jednoho z režisérů, André Turpina). Kosmos rhizomicky expanduje, sám o sobě a se vším co je v něm. Expandují i příběhy, které kdesi mají svůj počátek, ale nikde svůj konec. Jsou nastartovaným autem z cizí baterie. Ano, příběhy by mohly být jiné, nekonečně jiné, a možná by mi víc pasovaly, ale tyhle bych nevymyslel. ()

aquiver 

všechny recenze uživatele

Zajímavý umělecký povídkový film. Kapitoly nejsou oddělené, naopak jsou zde scénáristická prolnutí. Společný mají také formálně vysoce vytříbený filmový tvar a některé postavy, např. taxikáře. Odložím si sem nějaké poznámky, abych nezapomněl: 1. Manon Briand - hodně pití kávy a psaní poznámek, pak auto, které nechce nastartovat 2. Marie-Julie Dallaire - jízda taxíkem (strhující kamera!) a telefonování plné výtek, které končí zatroubením 3. Denis Villeneuve - pán s květinou v obchodu, na prohlídce bytu, následně jede taxíkem a poslouchá rádio, kde hlásí vraždy žen, v jejichž rukou byly nalezeny právě květiny 4. André Turpin - nejdelší pasáž, kde tvůrce je i kameraman ze všech povídek // stejný pán, co byl v kavárně v první povídce, jede autem a je mu po kávě nevolno, jede na show // žádost o ukázání umělých prsou výměnou za zajištění, že osoba, která jela taxíkem ve druhé povídce, u soudu prohraje // poslední část začíná dvojicí na kapotě auta s výhledem na město 5. Jennifer Alleyn - hodně milá povídka s mladou dívkou, která vede dialog se starším mužem 6. Arto Paragamian - kradené auto, honička // 80 % a doporučení náročnému divákovi. ()

PEZ 

všechny recenze uživatele

Pri pozeraní som si spomenul na Jarmuschovu Noc na zemi, keďže film je súborom šiestich poviedok a ich centrálnym bodom je taxikár. Ale inak sú to úplne odlišné filmy. Tento je celý čiernobiely a aj keď sú príbehy úplne nezávisle, všetky majú prevažne dvoch hlavných hrdinov a výborné dialógy. Miestami dosť vtipnými. Film napísali a zrežírovali šiesti vychádzajúci kanadskí režiséri, z ktorých väčšina prerazila vo veľkom. Najviac známymi sú Denis Villeneuve a André Turpin, ktorý celý film aj nasnímal. Prvého menovaného netreba predstavovať, ale Turpin je primárne kameramanom a neskôr sa zhostil kamery pri 3 celovečerákoch práve s Villeneuevom a tiež troch s Xavierom Dolanom (štvrtý práve natáčajú a natočili spolu aj pár videoklipov). Cosmos získal nomináciu na Najlepší film a Najlepšiu kameru na Genie Awards ("kanadské Oscary") a dokonca ho Kanada (neúspešne) poslala do užšej nominácie na Oscary. Odporúčam zohnať a pozrieť. 8/10 ()

Karel_Kuhn 

všechny recenze uživatele

Nedoceněný povídkový film šesti režisérů, který se pěkně snoubí dohromady. Nejvíce mne oslovil 5. segment (Aurore & Crépuscule) pro svou poetiku a 4. segment (Jules & Fanny) za vtip. Motiv povídkových filmů propletené do jednoho příběhu není nic nového, přesto filmaři dokážou pokaždé přijít s něčím originálním, některé příběhy osloví více, jiné méně. Do toho černobílý filtr zdařile podtrhuje odlišnost tohohle nezávislého filmu od ostatních. ()

Reklama

Reklama