Režie:
Michael WinnerScénář:
Gerald WilsonKamera:
Richard MooreHudba:
Roy BuddHrají:
Charles Bronson, Martin Balsam, Paul Koslo, Norman Fell, David Sheiner, Stuart Margolin, Jack Colvin, Ralph Waite, Alfred Ryder, Eddie Firestone, John Ritter (více)Obsahy(1)
Spojené státy roku 1931. Zabijáci mafiánských gangů si vyřizují účty. Ulice velkoměsta se změnily v krvavé bitevní pole, na kterém lidský život nemá cenu ani jedné sklenky pašované whisky. Pouze jediný muž dokáže čelit smrtelnému nebezpečí a zastavit krvelačné běsnění. Detektiv (v podání Charlese Bronsona) musí být stejně tvrdý a nelítostný jako jeho nepřátelé. (Film & Video Studio Prague)
(více)Recenze (18)
Bronson by tady opět vůbec nemusel být, protože tuhle zamotanou a nepřehlednou slátaninu stejně nezachrání. Upovídané krimi, Bronson zase jako "komisař" a nikoli jako akční frajer. Jedna honička auta s motorkou a ke konci filmu dvě standardní střílečky, tot´ vše. Tandem Winner-Bronson to tu projeli na celé čáře. ()
Hlavně v počátku je děj hodně nejasný, samé postavy a žádné možnosti pochopení souvislostí, některé scény jsou až skoro přeťáplé, prokreslení postav je také malé a celé je to takové nedotažené. Na druhou stranu je děj dost přímočarý, žádné romantické odbočky, takže kdo má rád drsnější svižný příběh, pak je to jistě dobrá volba. ()
Klasická policajtská kriminálka 70. let. Charles Bronson tohle uměl, takže tu máme klasického pouličního detektiva, který poctivě sbírá střípky, propracovává se přes umlčené svědky, hippies, radikální černochy, vietnamské veterány i byrokratické nadřízené k velkému případu, sahajícímu do nejvyšších kruhů mafie. Je to opravdu trošku chaos, krade to z Francouzské spojky (mravenčí práce), Drsného Harryho (pouliční akce) i Kmotra (koncept rodin). Kupodivu to ale vůbec nevadí, protože tu nechybí drsnost, atmosféra, spousta vražd, vystřídá se tu několik měst a v poslední třetině přijdou hned dvě parádní akce, řekl bych že finální střílečka je opravdu velkolepá. Nebál bych se to zařadit jako akční kriminálku a trošku nadhodnotit na 4*. ()
Souhlasím z názorem, že ze začátku je to takové zmatené. Bronson si odehraje svoje, ale jinak je tam v ději až příliš nejasností. Nicméně nakonec se to rozjede a některé přestřelky nebo naháněčky jsou opravdu pěkně natočené. Bohužel tu chybí nějaký pořádný záporák nebo zásadní moment kvůli kterému by film stál za zapamatování, ale zase mě to nijak nenudilo, tak na lepší průměr to vidím úplně v pohodě.60% ()
Svižná přímočará kriminálka ze staré školy. Žádná vata. Žádné zásadní dějové odbočky. Pořád se něco děje a příběh odsýpá. Díky tomu ale není těžké se v příběhu ztratit. Tvůrci tu navíc naťukli snad všechna společenská témata, která tehdy Amerikou hýbala - máme tu válku mafií, veterány z Vietnamu, černošskou otázku a Black Panthery, hippies a východní náboženství/filozofie, vysokou kriminalitu a já nevím, co ještě. Docela slušný mišmaš. Postava Charlese Bronsona by se z fleku mohla přidat k Avengerům - s efektivitou, s jakou decimuje všechny a všechno kolem sebe by se mezi nimi neztratil. Jeho superpowers? Vidí i za roh, neomylně zasáhne padoucha na libovolnou vzdálenost a je nezasažitelný. Také slušně hláškuje: Policista: "Kid's inside. He's got a big gun." Lou Torrey:"And a small future." Je to prostě drsoň. ()
Galerie (22)
Photo © Columbia Pictures
Zajímavosti (5)
- Scenár bol napísaný podľa knihy Johna Gardnera "A Complete State of Death" z roku 1964. (m.a.t.o.)
- Poslední natáčecí den se Charles Bronson a Michael Winner dohodli na další spolupráci, jejímž výsledkem byl snímek Přání smrti (1974). (Komiks)
- Anglický názov filmu 'Stone Killer' je podobný ako prezývka, ktorú si Charles Bronson vyslúžil počas svojej filmovej kariéry - Stoneface (kamenná tvár). (m.a.t.o.)
Reklama