Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Čtyři lidé, kteří spolu nemají nic společného. Žena úspěšného muže, které chybí ke štěstí jediné – dítě. Pro jeho získání je schopna udělat téměř cokoliv. Sportovní trenér zasvětil svůj život atletice, nyní je za zenitem a má čas zjistit, co všechno promeškal. Stará žena, žije sama ve velkém prázdném domě, bez lidského kontaktu, který hledá ve vyšších sférách. A konečně mladá matka se dvěma dětmi. Malý plat a drsný život jí nehrají příliš do karet. Bojuje a zápasí, ale možná musí přijít moment, kdy všechno vzdá.

Vizuálně podmanivý film Proměny sleduje čtyři různé postavy, jejichž život se prolíná jen pozvolna a nahodile. Jednotlivé osudy i děj gradují a odvážný koncept filmu směřuje neodvratně až k závěrečnému střetu. Co všechno se musí stát, aby život nebyl takový, jako dřív? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (96)

neoBlast 

všechny recenze uživatele

Doháním nejstarší film, debut, Tomáše Řehořka... a já mam tohoto mladíka, stejně starého/mladého jako jsem já, celkem asi rád - ač žádné moje zdejší hodnocení tomuto faktu nenapovídá. On jde prostě proti zdi a točí snímek s primárně vizuálním zadáním až na prvním místě. Tohle mohlo možná fungovat jako studentský snímek na zlínské filmové škole, vlastně možná nabízí materiálu pro pět absolventských prací. Ale on koncový produkt výstupním projektem není a do kin se zbytečně dostal, tudíž všechny výtky k jeho "studijnímu" původu jsou oprávněné. Řehořek má filmy rád, dejme mu čas filmově vyrůst a třeba bude citovat i něco odvážnějšího než Iñárrita s výsledkem nechutného hybrida Bohdan Sláma/Tony Scott v jednom. 40 % ()

lena60 

všechny recenze uživatele

"Co to zase je?!!", ptala jsem se sama sebe během první poloviny filmu a několikrát mi blesklo hlavou, že jsem raději měla jít na původně plánovaný fotbalový mač mezi Zlínem a Spartou, než se trápit v kině u filmu s nevýraznými herci, křečovitě napsanými dialogy a rušivě blikajícími technickými efekty. Hůl nad filmem už byla téměř zlomena, když mě ve druhé půli přece jen chytil za srdce postupně se rozvíjející příběh stárnoucího, osaměle žijícího atletického trenéra. To jsem aspoň pochopila, co chce režisér jeho příběhem divákovi sdělit. Nu, a když se na plátně překvapivě objevil v epizodní roli můj oblíbenec Luděk Randár (herec zlínského divadla), začaly akcie filmu mírně stoupat vzhůru. - Tož nakonec mi z teho všeckého vylézly tři hvězdy, Tomášu. S dodatkem, že nebýt Proměny tak trochu "zlínským" filmem, bylo by mé hodnocení přece jen o něco méně zářivé. Poznámka č. 1: K puknutí či k popukání byly občasné slovní výpady hrdinů pronášené v rádoby moravském nářečí. Poznámka č. 2: Zlín - Sparta 2:1 :-) ()

Reklama

Rejže 

všechny recenze uživatele

Tento film jsem odkládala tak dlouho, až jsem si na něj udělala čas. A možná je chyba, že se na něj dívám v tom největším vedru, protože bych jej možná ocenila lépe. A teď tu chválu :) Na debut vyzrálé téma scénáře, ač a leč pointy psané mládím, děj udržují v šachu, přičemže volená kompozice střihu poodkrývá pár tajemství a celé to zachraňuje. Kamera je ryze experimentální. Vsadím se, že tvůrci použili jak profi kamery, tak staré analogové. V některých scénách je to znát a je to jistě záměr. Mne to tam ale trošku rušilo, protože se z toho střídání rozstřesených detailů rozbolí hlava. I když se nejedná zásadně o nic pokrokového, líbí se mi práce s herci. A možná výběr neokoukaných tváří, které prožívají emoce a vtiskávají je do diváka. UF. P(a)RNO. Na debut skvělá práce. Možná nejen na debut! Konečně někdo chápe, že se nehraje pouze ústy a slovy, ale také očima. A skutečně i jako amatér vysvětlete to nehercům?! Prostě - "MRKEJ" "CO?" "Prostě - MRKEJ" :-D ()

asLoeReed 

všechny recenze uživatele

Zlínští Samotáři se nepovedli v celku, už když začal doktůrek s tím Jurským parkem, dalo se tušit cokoli. I když to Tomáš Řehořek nezamýšlel, příběh mu přebil tu nevkusnou, vyumělkovanou formu (ale to není věc kamery, spíš toho, jak to pak Tomáš upekl blbě dohromady). Ale dobré scény tam jsou, hlavně ty se vztahem černovlasé a atleta (hlavy obrácené, sdělující své traumatické příběhy, ležící na posteli za výslužku pět kil pro ní). Když jsme u té atletiky - jak to vedl?, to musel být hodně špatný trenér, takový ty pokyny: "Dejte si ještě kolečko, vyklusejte si a do sprch!" jsem teda fakt neslyšel, to nevzbuzuje moc dojem spořádaného tréninku. A když už je atlet, proč by se měl divit, že mu na vyšetření chcou holit chlupy na hrudníku, to by to spíš sám už měl vyhlazené:) (i pak klukům jen volá mobilem, že si maj jen strečovat a dát výběhy dokud se zas neozve, co ňáký tréninkový plán, kór když je očividně (jarní/letní) čas hlavní sezóny...). A vůbec: ta nelinearita je l'artpourl'artistní, taky umím takový slova:) ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Bohužel film plný paradoxů. Řehořek má zjevně talet a vizi, musí ale ještě dozrát, aby byl velkým filmařem. Musí se umět krotit (velká část scén je tak dvakrát až třikrát delší, ne by bylo potřeba) a lépe usměrňovat svoje vize. Film je místy výborný (rozhovor na posteli), místy ale naopak absolutně příšerný. Snad poprvé se mi stalo, že se mi chtělo z kina po půl hodině útect a to jsem už vydržel v kině mnohem horší věci. Taková to byla místy nuda.... ()

Galerie (10)

Zajímavosti (11)

  • Natáčení probíhalo po dobu 15 dní. K původním 10 natáčecím dnům se přibližně po roce přidali několikadenní dotáčky. (Taninaca)
  • Tomáš Řehořek napsal scénář, stál za režií, kamerou a dokonce film sestříhal. Když se začal natáčet tento projekt, nikdo z účinkujících nevěděl, že se jedná o celovečerní film. To byla pouze představa režiséra, která se mu nakonec vyplnila. (Yardak)
  • Film Proměny natočil pravděpodobně nejmladší český režisér celovečerního filmu všech dob. Vznik filmu připomíná „americký sen“. Talentovaný režisér a kameraman Tomáš Řehořek začal pracovat na filmu v době, kdy mu bylo dvacet let. Jeho práce a první sestřihy byly tak nevšední, že silně oslovily českou filmovou producentku. Víru, že vzniká ojedinělý snímek, sdíleli i producenti v Itálii, distributor a další tvůrci. [Zdroj: HCE] (POMO)

Reklama

Reklama