Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hlavní postava Alex v podání Adama Mišíka prodává ten nejlepší kokain v Praze, dealování chce ale jednou provždycky nechat. Jeho snem je prorazit v rapu a nahrát svůj vlastní banger. Navíc se s ním rozchází jeho holka a chce jí dokázat, že na to má. Tahle noc je pro změnu jako dělaná. Kamarád Láďa totiž pro feat zařídil rappera Barracudu a to znamená vstupenku mezi top hráče. Jenže tahle vstupenka nebude levná a Alex s Láďou musí během pár hodin sehnat hromadu peněz. Vyrážejí proto na šílenou a adrenalinovou jízdu nočním městem, aby prodali všechny drogy, co doma ještě našli. (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (481)

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

[VIDĚNO 16.9. V KINĚ SCALA] "Ty vole Láďo, dělej něco!" "Co jsem, more? Vymítač ďábla?" _____________ To nejlepší z Trainspottingu, Euforie a Good Times na speedu.... Spíš než temnou výpovědí o miléniálech a gen Z je BANGER. intenzivní drogovou noční jízdou skrze betonovou džungli jménem Praha. Jízdou, která se zvhrne v nesnesitelně zběsilý, hektický a adrenalinový závod nejen o čas, ale i o život – závod, během něhož si jeho účastníci sáhnou na absolutní dno psychických i fyzických sil. A koneckonců je BANGER. vším, čím se česká kinematografie snaží být, ale marně. Přesně takhle si totiž představuju pojem "progresivní český film", který má koule dostatečně velký na to, aby se dokázal odlišovat jak formálně [celý film je natočen hodně experimentálně, dynamicky, kineticky a expresivně komplet na iPhone], tak žánrově [v podstatě jde o komediální buddy-movie thriller, který je divácky vstřícný a přesto nehorázně provokativní; zkrátka žánrovka, která tu už dlouho chyběla, a která tu ještě nebyla].... Adam Mišík zde exceluje jak já s tabulkama v Excelu [ten týpek je prostě někde jinde], no a Marcel Bendig je herecký objev roku a zcela bezkonkurenčně nejlepší filmová postava v dějinách český kinematografie (btw dík za fotečku, jseš skvělej!). Plejáda cameí přes Pavla Novotnýho, Mikýře, až po Sergeie Baracudu [kolem něhož se ostatně točí celá zápletka] nebo Stacy Cruz [je to prostě ďáblice] překvapila; o popkulturních intermezzech který reflektují gradaci i obměňující se motivy příběhu [AZ kvíz, Svarta Jump, Sergeiova instagramová moudra, Jak si pejsek s kočičkou vařili dort, zfetovanej kůň, anebo JAK MÁ VYPADAT opravdová KRABIČKA POSLEDNÍ ZÁCHRANY (KPZ)] radši ani nemluvě.... Co dodat? Neskutečnej banger tenhle film. Neuvěřitelně pohlcující audiovizuální extáze z který budete mít oči jak Toffife, a instantní kultovní klasika která nemá v rámci domácí tvorby sebemenší obdoby či konkurenci. Závěr je možná až moc moralizující a předvídatelnej, ale mně je to úplně jedno. A pro boomery to možná taky nebude, ale koho to upřímně sere. Takže uděluju 10 kokešových lajn z 10 [jak by řekla Alexova holka Sára, btw skvělá Anička Fialová], nemůžu hodnotit jinak – nic lepšího už letos zkrátka neuvidím, nic jinýho mi už letos tak extrémně nesedne [a to říkám jako člověk jemuž je česká rapová komunita naprosto cizí]. To vše za účasti Mišíka, Marcela i Adama Sedláka (akorát Sergei B měl zas amnézii), no prostě dream cum tru.... Kolem a kolem, režisér Adam Sedlák nadobro zpečetil svou pověst jednoho z nejambicióznějších a nejtalentovanějších českých filmařů a já mu to jen a jen přeju. Ústřední song je návykový as fuck 💜🖤 ()

ancientone 

všechny recenze uživatele

O tom, ze to zbytocne spadne do moralitky sa este docitame. Na druhu stranu, pred ketakom, rezanym, pikom a speedom decka niekto varovat musi. Popri tom je Banger naozaj podarena generacna vypoved. Ci uz v rovine frustracie z toho, ze nie vsetci budeme Forbes 30 pod 30, aj ked nam este par rokov ostava (fnuk), alebo v rovine pouziteho filmoveho jazyka. Banger doveryhodne naplna to stare zname "medium is the message". Jumpcuty a diskontinualnu skladbu tu mame od 60tych rokov, obrazova kolaz a jazyk youtubu, dekompozicia obrazu a roztrasena rucna (iphone) kamera z ruky tiez nie je nic nove. Banger ich ake konceptualne uchopuje ako hlavne tropy vnimania a (ne)schopnosti sustredenia a koncentracie u generazie Z, o kt vypoveda. Mame tu (takmer) perfektny film ako state of mind, dramaturgicku simulaciu vnimania a premyslania o svete okolo nas. O neschopnosti cakat a dat si na cas. - text je priznacne pisany asap na iphone cestou z kina. bang bang. ()

Reklama

POMO 

všechny recenze uživatele

Punková feťácká komedie s kadencí vtipných nadávek a hlášek a dramatickým vyvrcholením, které jí dodá vážnou tvář. Kreativní střih a autentická forma hektické ruční kamery (mobilu) filmu nejen dodávají solidní drive, ale dělají zábavným i jeho jinak řídký příběh. I když těch rozkmitaných detailů tváří je pro kino plátno přespříliš. Hloubka Mišíkova výrazového herectví v poslední scéně prozrazuje jeho největší životní trauma, když jako dítě chtěl a nedostal zmrzlinu. Film si užijete o to více, pokud neznáte formálně podobné, ale scénáristicky vyspělejší dílo bratrů Safdiů (především Uncut Gems). ()

Othello 

všechny recenze uživatele

"Tak co, buzeranti, budete něco kupovat?" Vida, nejlepší film, co jsem viděl v rámci letošní Letní filmové školy, jsem fskutečnosti popatřil až při cestě zpátky vlakem na tabletu. Docela signifikantní u snímku, který je natolik vytržený ze současného českého filmového kontextu. BANGER. provokuje mimo jiné svojí dějovou prostotou, nevěrohodnou naivní rytířskostí hlavní postavy tváří v tvář vlastní chybě i přeskakováním z komických dialogových výměn do naturalistických nočních můr rekreačního narkomana. Jenomže on vlastně ve všech těchto aspektech (jakkoli nevěrohodných optikou "normálního" světa) dodržuje tu současnou hip-hopovou mentalitu, která dokola omílá příběhy o dealerech se srdcem na správným místě, kteří se z nuly snaží vypracovat až na vrchol (který zde okupuje člověk, který působí, jakoby na sobě měl nataženou hlavu jinýho člověka a je to tedy castingově perfektně vybraná mentorská postava pro tenhle sureálnej rozbitej svět pod světem). Zároveň jsou si ale stále vědomi jeho pozlátka a mají svoje těžiště v realitě, ať už je to hood, family nebo hoe. Vyprávění BANGER.u si fantasticky dopomáhá v současnosti pro internetovou komunitu známými videovskuvkami a memy, které aktuálně dotvářejí kontext jeho světa, ale zároveň on pomáhá přežít zase jim do dalších let, protože internetové fenomény přicházejí a odcházejí, kdežto BANGER. tady s náma bude ještě dlouho, protože je to nakonec vlastně dost citlivá, výstižná a zároveň stylově radikální cesta pražskými 2020s, která narozdíl od mnoha jiných českých mladých filmů, jenom nepřejímá jazyk západní žánrové tvorby, ale je napřímo napojená na aktuální pražský noční zeitgeist, kdy je citlivá k mnoha jeho elementům. V tomto si ale pořád myslím, že srovnání s Refnovým Pusherem není kdovíjak na místě, protože ten se často odehrává ve velkých celcích zmáčené Kodaně, která je tak jedním z jeho nejvýraznějších prvků. Zde, i díky specifickým pravidlům pro natáčení na telefon, jsme stále uzamčeni ve velmi úzkém zaostřeném pásu, žádná scéna nemá prostorovou expozici a město zde je tak nepříjemně chaotickou, organickou masou. V neposlední řadě mě potěšilo tepání do přesluhujících pražáckých elit typu David Černý, Petr Novotný či Bruno Ferari, kteří jsou zde vykastrovaní na připitomnělý klub Pátečníků, který k čichání vlastních prdů potřebujou dvě géčka na večer, aby zapomněli jak nikoho relevantního nezajímaj. "David Černý vole, vypadá jak vandrák, vole dělal ty mimina." "Ty píčo more jaký mimina, co mi to tady řikáš?!" ()

anais 

všechny recenze uživatele

Málokterý český film se může pochlubit tím, že se v něm věci nedějí nahodile, ale proto, že se musí dít. Postavy příběhu hnané kupředu vlastní potřebou, nezvratností osudu, pod tlakem událostí, MacGuffiem... A příběh tak netvoří tu více tu méně podařené scény, ale funguje jako jedna lineární jízda od začátku do konce - se smysluplným dramaturgickým obloukem a nejednoznačnými hrdiny (kterým ale fandíte). A funguje to skvěle! Chvílemi jsem měl problém s orientací v prostoru a rychlost dění byla opravdu kulometná, ale platí tu architektonické "forma následuje funkci", takže i do formálního projevu filmu se propsala intenzita příběhu. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (10)

  • Režisér Adam Sedlák se svěřil, že chtěl, aby jeho film byl Dealer (1996) pro „tiktokovou generaci“. (vyfuk)
  • Slovo „banger“ v raperském prostředí znamená povedená či dobrá písnička. (SONY_)

Související novinky

30. Český lev - výsledky

30. Český lev - výsledky

04.03.2023

V sobotní večer 4. března 2023 proběhl v pražském Rudolfinu jubilejní 30. ročník předávání cen České filmové a televizní akademie, Český lev. Přímý přenos ceremoniálu, během nějž byla oceněna výrazná… (více)

Na cenách kritiky zabodovaly Arvéd i BANGER.

Na cenách kritiky zabodovaly Arvéd i BANGER.

04.02.2023

V letošním roce se nominace na Cenu české filmové kritiky za rok 2022 dočkalo celkem sedmnáct filmů. Našli jste mezi nimi nejen snímky promítané v loňském roce v kinech, ale i seriály, minisérie,… (více)

Cenu filmových fanoušků získaly Devadesátky

Cenu filmových fanoušků získaly Devadesátky

16.01.2023

V pondělí 16. ledna v 11 hodin dopoledne proběhla tisková konference České filmové a televizní akademie (ČFTA), během které byly mimo jiné zveřejněny nominace pro jubilejní 30. ročník předávání cen… (více)

Reklama

Reklama