Režie:
Adam SedlákScénář:
Adam SedlákKamera:
Dušan HusárHudba:
Oliver TorrHrají:
Adam Mišík, Marsell Bendig, Sergei Barracuda, Anna Fialová, Jan Révai, Alfons Llupi, Vojtěch Vodochodský, Roman Motyčka, Valentin Torač, Kamila Trnková (více)Obsahy(1)
Hlavní postava Alex v podání Adama Mišíka prodává ten nejlepší kokain v Praze, dealování chce ale jednou provždycky nechat. Jeho snem je prorazit v rapu a nahrát svůj vlastní banger. Navíc se s ním rozchází jeho holka a chce jí dokázat, že na to má. Tahle noc je pro změnu jako dělaná. Kamarád Láďa totiž pro feat zařídil rappera Barracudu a to znamená vstupenku mezi top hráče. Jenže tahle vstupenka nebude levná a Alex s Láďou musí během pár hodin sehnat hromadu peněz. Vyrážejí proto na šílenou a adrenalinovou jízdu nočním městem, aby prodali všechny drogy, co doma ještě našli. (Bontonfilm)
(více)Videa (2)
Recenze (481)
Něco jako teenagerská komedie cílená na diváky kolem dvaceti let. Jede jejich tempem, hovoří jejich jazykem a nejspíš jim sedne i hudebně. Adam Sedlák přišel s něčím úplně jiným než minule, ale opět je vidět, že měl všechno předem promyšlené. Z pohledu postav filmu jsem geront, takže jsem svých 70% s ohledem na cílové publikum zaokrouhlil nahoru. ()
„More, však to vůbec nekope, to chce větši řiz!“ Budu za černou ovci, ale ten film mě docela dost minul. Rap jde obecně mimo mě, ale např. polský snímek Ti druzí mi ukázal, že téma mladého rapera snažícího se prorazit jde natočit docela zajímavě a tak, abych snímek alespoň respektoval. V případě Bangeru dokážu ocenit vlastně jen obstojnou technickou stránku. A to mě Sedlákův Domestik tolik zaujal. Jenže pokud ve filmu nenajdu postavu, které bych dokázal fandit, anebo alespoň tolerovat její existenci, zavání to průserem. Protagonisté v tomto dílku mi silně lezli na nervy a nedokázal jsem brát nikoho vážně, jak moc jsem jimi a jejich hodnotami pohrdal (ani lacině podbízivý vztah se psem nezafungoval). Záchvat svědomí byl pak ještě naivnější než Alexova představa, že dokáže ohromit svět (povedená píseň na konci to už příliš nezachrání). Z filmařského hlediska pak moc nefunguje ani ten „deadline“, který je nejen dost uměle vytvořený Alexovou frackovitou nedočkavostí a snahou okouzlit jednu nánu, ale nakonec i docela zazděný. Dám 2*, zklamání. ()
Rap mě míjí obřím obloukem a nejsem vyloženě fanouškem ruční kamery, přesto si mě BANGER. divácky získal a nadmíru mě zaujal. Je to v podstatě jedna neuvěřitelně divoká a svižná jízda, která funguje od začátku až do konce takřka na výbornou. Velký podíl na tom má právě ta skutečnost, že je film natočen na iPhone a že se děj odehrává v průběhu několika málo hodin. Díky originálním vsuvkám (AZ-kvíz a prestiže to zabily) a neotřelému vizuálnímu pojetí se jedná v rámci tuzemské kinematografie o neobyčejný zážitek. Herecky mě ve filmu nejvíce bavil civilní Marsell Bendig (dokonce jsem si značnou část stopáže myslel, že se jedná o staršího Jana), který mě svým bezprostředním výkonem vskutku "vysmažil" zrak. V závěru mi na mysli vytanula Perníková věž, která ale byla kvalitativně trochu jinde. ()
Subkultura moderního rapu se mi těžce a špatně dostává pod kůži, ale díky svému zaměstnání vím, jak funguje a tenhle film to vystihuje přesně. Čekal jsem komedii, ale dostal syrové drama, kdy jsem se vážně po většinu stopáže filmu necítil vůbec dobře. Pochopil jsem taky poselství celého příběhu a pevně doufám, že to ,,mladou" generaci ovlivní v rozhodování. Doba je opravdu taková, jak film vykresluje bez servítek a lepší rozhodně nebude. Styl natočení mi nesedl a nezvykl jsem si na něj vlastně vůbec. Mišík skvělej, věřil jsem mu vše, Sergej není herec a je to poznat, ani vlastně nechápu, proč ten kult udělali právě z něj, myslím si, že scéna má daleko populárnější kusy, asi bližší známost. Za mě každopádně překvapení. 3,5* ()
Málokterý český film se může pochlubit tím, že se v něm věci nedějí nahodile, ale proto, že se musí dít. Postavy příběhu hnané kupředu vlastní potřebou, nezvratností osudu, pod tlakem událostí, MacGuffiem... A příběh tak netvoří tu více tu méně podařené scény, ale funguje jako jedna lineární jízda od začátku do konce - se smysluplným dramaturgickým obloukem a nejednoznačnými hrdiny (kterým ale fandíte). A funguje to skvěle! Chvílemi jsem měl problém s orientací v prostoru a rychlost dění byla opravdu kulometná, ale platí tu architektonické "forma následuje funkci", takže i do formálního projevu filmu se propsala intenzita příběhu. ()
Galerie (41)
Zajímavosti (10)
- Natáčelo se 15 dní. (SONY_)
- Sergei Barracuda nebyl první volbou pro roli rappera. Režisér však nechtěl prozradit, kdo jiný to byl. Krom toho Barracuda do filmu moc nezasahoval a viděl ho až na premiéře. To mělo i za následek menší rapperovo rozhořčení, že ve filmu zazněly i písně, za které se styděl. (vyfuk)
- Banger. se kompletně natáčel na iPhone 12. „Rap je hudba ulice a chtěl jsem, aby i Banger působil jako film ulice. Volba natáčet na iPhone nebyla snahou ušetřit. Cílem bylo příběh zachytit co nejvěrněji, nechtěl jsem, aby se kamera předváděla jako v rapových klipech,“ prohlásil režisér Adam Sedlák. (rakovnik)
Reklama