Režie:
Jim HensonScénář:
Terry JonesKamera:
Alex ThomsonHudba:
Trevor JonesHrají:
David Bowie, Jennifer Connelly, Toby Froud, Shelley Thompson, Natalie Finland, Brian Henson, Shari Weiser, David Shaughnessy, Timothy Bateson, Frank Oz (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Šestnáctiletá dívka (Jennifer Connelly) má třináct hodin na to, aby překonala nástrahy nebezpečného, ale úchvatného Labyrintu a zachránila svého malého bratra, kterého kdysi na její přání unesl král Goblinů (David Bowie). (Bontonfilm)
Videa (1)
Recenze (243)
Unikátní směs naivity, fantazie, bizarnosti, podhádkovosti a rocku 80. let. Úchvatné gobliní město, hravé příšerky. Lehce béčkové, sympaticky odlehčené a hudebně taneční. Zastaralé, ale s magií a kupodivu i s myšlenkou (chvíle, kdy je hlavní hrdince předkládán ve formě hraček celý její dosavadní svět). Všechny předpoklady pro kult. ()
Dobrá pohádka. Mrzí mě, že jsem ji propásl jako malý kluk, protože jak bylo řečeno, je to vážně typická dětská pohádka s ponaučením na konci. Ale musím říct, že labyrint je udělanej parádně a Bowie je taky super. Musím však stáhnout jednu hvězdu za ty písničky, které mě nebavily a Bowieho nadité kalhoty. ()
Po nějakých deseti nebo více letech viděno znovu (tentokrát v kině). Zřejmě jsem k tomu musel nějak dozrát, i ty nejvíce "dětské" části mě nakonec bavily, byť bych se teda zdráhal to nazývat pohádkou, protože ty nejlepší scény (bál, finální konfrontace) děti nemůžou docenit. A ten příběh je stejně tak trochu sekundární, hlavní předností je zcela určitě audiovizuál a triky, kdy jeden fantastický nápad střídá další. Jim Henson, Terry Jones, David Bowie, Jennifer Connelly... takovýhle film opravdu mohl vzniknout jen v těch osmdesátkách. A určitě nejlepší Bowie ve filmu. 9/10 ()
Holčička, nebo přesněji slečna, v neskutečném skutečném, neskutečně skutečném nebo možná skutečně neskutečném světě zachraňuje svého bratříčka, kterého se chtěla zbavit, ze spárů někoho, koho chtěla milovat. Díky dobové módě víme o všech koulích, které má hlavní záporák k dispozici, pouze o těch čarovných jsme si však jisti, že jsou jen mýdlovou bublinou. Přiznejme si, že to trochu trikově zastaralo. Děj není nijak složitý, vlastně je až zarážející, jak lineárně přímočarý mravoučný dej dokázali zaplést do složité konstrukce proměnlivého labyrintu. Ale kritizovat něco tak roztomilého a příjemného, to by nebylo fér. ()
Je fakt, že kreatury a všelijaké optické efekty jsou vážně nápadité, ale bohužel to nezabránilo urychlenému procesu stárnutí, který se na Labyrintu podepsal - kulantně řečeno - nelichotivě. Na vině je především nepříjemná elektropopíková hudba (Jonesova i Bowieho stejnou měrou), ke které nejlépe sednou příměry "příšerná, vlezlá, nevkusná a přezrálá", dále infantilní kýčovitost, do které film velmi často sklouzává (růžoví opeřenci, kteří si mohou odejmout končetiny) a povrchní příběh s vágním uvedením i pustoprázdným závěrem. Ostatek je sympatický. Takovým roztomile milým způsobem, který pochybujícího vytáhne i z Močálu věčného zápachu. ()
Galerie (91)
Zajímavosti (17)
- Vidět skrze Luda bylo pro loutkáře vlastně nemožné. Do pravého rohu tak byla umístěna malá kamera, která přenášela obraz do monitoru v břiše loutky. (HellFire)
- Pokud se pozorně rozhlédnete po pokoji Sarah (Jennifer Connelly), poznáte, že mnoho plyšáků se podobá postavám ve fantasy světě. Na šatníku je plyšák, který vypadá jako Sir Didymus, na polici oproti dveřím leží plyšák, který vypadá jako Ludo a rovněž populární kniha "Where the Wild Things Are", zfilmovaná pod názvem Max a maxipříšerky (2009). Firey je na polici vedle postele. V záběru na držák knížek uvidíte Hogglea a hned poté ústřižek z novin, kde je na fotografii slavná herečka, matka Sarah, s Davidem Bowiem. (HellFire)
- Magické triky se skleněnými koulemi ve skutečnosti neprováděl sám David Bowie, ale profesionální žonglér, který byl schovaný za Bowieho zády a jednu ruku měl místo Bowieho strčenou v rukávu. (kwietitze)
Reklama