Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Démonický zpěvák a herec David Bowie přichází v roli německého vojáka, jemuž první světová válka vzala veškeré iluze o lepším světě. Sebe sama se snaží najít v tančírnách pro bohaté německé vdovy, kde pracuje jako gigolo. (oficiální text distributora)

Recenze (7)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Chtělo to velký časový odstup. Vždycky jsem vnímala Gigola spíše negativně, jen jako velký odchod Marlene Dietrich. A on to skutečně není nejlepší film, jaký je možné vidět. Ale stává se mnohem zajímavějším, pokud si ho umíme zařadit mezi sérii filmů ze 70. let, které spontánně začaly obdivovat meziválečnou dekadenci. Ať už evropskou nebo americkou. V Gigolovi je skutečně cosi z Kabaretu i Velkého Gatsbyho s Redfordem. Je tu hezky prkenný Bowie v hlavní roli, až do konce svých dnů velkolepá Dietrichová. Nechybí legendární šlágry Johnny a Ich Küsse Ihre Hand, Madame, bohužel jsou ale zařazeny v nových horších aranžích. Zajímavější herecké výkony podává Sydne Rome (u horších režisérů svlíkací herečka, u těch lepších i oblečená) a miláček Curd Jürgens. Tečkou za tím vším je roztomile neřešitelný problém dvou odlišných verzích, které zbyly po zkrácení původního materiálu o více než půl hodinu. Takto se diváci můžou navždycky přít o to, zda je lepší Just a Gigolo nebo Schöner Gigolo, armer Gigolo. Já se každopádně těším na Kästnerův román. ()

Mi Nü-Chai 

všechny recenze uživatele

Ironické nakopnutí Weimarer Republik do kolen za doprovodu sice asi dobově odpovídající, leč mému uchu opravdu nelahodící hudby. Bowie zde působí ponejvíce jako velmi důstojná socha esteticky hodnotné ztracené ovečky - což není výtka; předpokládáfm, že právě takto vypadat měl. Škoda jakési rozplizlosti jež se celým Gigolem (zejména ve chvílích, hm, scén & dialogů milostného typu) táhne, být film sevřenější, asi se čtvrtou hvězdou neváhám. 3,5* ()

Reklama

glamgirl 

všechny recenze uživatele

Zvláštny mix komédie, drámy a romance, pričom ani jeden aspekt dostatočne nevyčnieva. Aj témy riešené vo filme sú zmiešané - návrat poručíka z WWI a jeho hľadanie samého seba, politické čachre nacistov a platená aj neplatená láska. Všade samé náznaky, dej ťahajúci sa niekoľko rokov (ale odohrávajúci sa len v zime) a snaha o ironické poňatie. Výsledok je naozaj čudný a niet divu, že kritika film nešetrila. Napriek tomu to nie je také zlé, už kvôli Davidovi Bowiemu a Marlene Dietrich (kde jeden končí, druhý začína), či Kim Novak, herecké výkony divákovi doslova bránia odvrhnúť film len kvôli scenáru. Ak k tomu pridáme hudbu, kostýmy a dobové prostredie, dostaneme mierne nepochopiteľný, ale v každom prípade príjemný zážitok. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Poriadne nudny pribeh o vojakovi, ktoremu vzala Velka Vojna / Jo, taxa volala I. svetova vojna do vypuknutia Druhej/ iluzie o lepsom svete. Taxa potom tento vojak v podani Bowieho pretlka kadejako jako sa da. No ale pre mna slaby namet na film, Hemmings /Race for the Yankee Zephyr/ bol skuseny reziser, ale tu obavam sa len zacinal - a to poznat z kazdej sceny : 40 % ()

Heroine 

všechny recenze uživatele

Trochu složitější příběh jednoho slušňáka, a jeho neschopnosti "adaptovat" se do normálního poválečného života. Výborné obsazení, pár zajímavých nápadů (příběh odehrávající se pouze v zimě, vyprávění dvou starších dam na ulici), a několik výborných scén (hlavně revolucionářský proslov v podzemí, končící otázkou "bože, proč jsem obklopený idioty?"). ()

Galerie (30)

Zajímavosti (3)

  • Dcera Marlene Dietrich Maria Riva vyjednala mnoho podmínek, aby se mohla její matka ve filmu objevit. Jednalo se o to, aby se její scény natáčely v Paříži, aby se Dietrich mohla dostavit rovnou ze svého bytu a nebyla zbytečně obtěžována novináři. Dále bylo důležité, aby obě scény byly natočeny hned po sobě, jelikož paní Riva prohlásila, že svou matku nedokáže udržet střízlivou déle než dva dny. Dále se muselo domluvit, že v hlavní scéně bude sedět a druhý záběr, který vyžadoval její příchod, se vystříhá tak, aby zůstal jen jeden krok. Přestože role byla nepatrná, honorář byl astronomický. (Pavlínka9)
  • Scénář vychází z románu Ericha Kästnera Fabian. Die Geschichte eines Moralisten (1931). V češtině vychází od roku 1933 jako Fabian: Příběh moralisty. (NinadeL)

Reklama

Reklama