Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Bratia Bradovci sú hrdinami westernovo ladeného príbehu o rumunských vysťahovalcoch hľadajúcich svoje šťastie v Amerike na sklonku 19. storočia.
Film je voľným pokračovaním snímok – Prorok, zlato a Transylvánci a Umelkyňa, doláre a Transylvánci. (dr.jacoby)

Recenze (3)

dzira 

všechny recenze uživatele

Možná už trochu zbytečné pokračování rumunských westernů Prorok zlato a Transilvánci a Umělkyně dolary a Transylvánci (ten natočil Pitův kolega Mircea Veroiu). "Trojka" by se asi netočila, kdyby předešlé díly neměly úspěch. Kompletní trilogie byla k vidění na Letním filmovém maratonu Vsetín v roce 2008 - ze starých (velmi ohrané - další důkaz úspěchu...) 16 mm kopií. Neobyčejně kouzelná záležitost........ ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Takze rumunska westernova trilogia sa vola Prorok, zlato a Transylvanci 1978, Umelkyne Dolary a Transylvanci 1979 /natocil Mircea Veroiu/ a tret idiel rumunskej westernovej trilogie opat natocil Dan pPita a vola sa Kojenec, Nafta a Transylvanci 1981. Plati ovsem to, co som napisal u jednicky  - Slaboduche, rezisersky podpriemerne  radobypokusy o rumunsky western dopadli hodne, hodne spatne. To uz i Gojko Mitic  a jeho filmy su vyssie, alebo umela hviezdicka, ktoru umelo vytvorili sovietski sudruhovia  - osoba sa volala Dean Reed, i ten ma rovnake, miestami este i lepsie filmy   : 20 % ()

Reklama

Kkahunaa 

všechny recenze uživatele

Závěrečná část “transylvánské trilogie” z pera Tita Popovice, nás opět zavádí na divoký západ. Stejně jako v předchozích dílech, i zde navozena westernová nálada pomocí perfektních kulis, dekorací či kostýmů. Příběh se v tomto díle točí kolem pozemku, který si bratři Bradové koupí. Johnny na něj postupně vydělává, až se stane šerifem. Rovněž Romulus se snaží začlenit do tamní společnosti (koupí si kovbojský háv, konečně se ožení se svou láskou z prvního dílu). Jen Traian stále váhá, má-li to všechno v Americe nějakou cenu. Postupně se však dovídá, že kolem něj je dosti krajanů (kněz s odepínacím kloboukem, sousedé či šerif), což mu napomáhá cítit se jako doma. Nebyl by to ale pravý žánr, Dan Pita se k němu po druhém díle opět vrátil (a vystřídal tak svého spíše lyričtějšího kolegu Mircea Veroiu), kdyby zde nebyl přítomen proradný padouch, kterému o něco jde, v tomto případě o ropu. Onen pozemek, který si bratři vybrali, je té ropy plný. A tak nastává souboj, který je korunován kvalitními přestřelkami (některé scény se zpomaleným snímáním padajících postav jsou opravdu pozoruhodné), stylovou hudbou a momentem, na který jsme čekali snad celé tři díly – Traian se naučí psát a dokonce mluvit anglicky, čímž (plus novým oblekem) uzavře kruh od cesty k cíly. Nezapomutelný je pak opravdu zcela ojedinělý prvek ve westernu. Při jedné přestřelce, typický záběr/protizáběr (plus návaznost pohledů), jeden padouch jakoby sáhne do náprsní kapsy pro kapesník a nahmatá pistoli (Johnny to však čeká a tasí dříve, a dokonce to později sám použije). ()

Galerie (6)

Reklama

Reklama