Režie:
Michal SamirScénář:
Michal SamirKamera:
Martin DoubaHudba:
Ondřej Gregor BrzobohatýHrají:
Anna Fialová, Vojtěch Vodochodský, Eliška Křenková, Igor Chmela, Alena Mihulová, Miroslav Hanuš, Terezie Holá, Daniel Kadlec, Jana Boušková, Jan Vondráček (více)VOD (1)
Série(3) / Epizody(9)
Obsahy(1)
Iveta chce být slavnou zpěvačkou. Cesta vede z dětského sboru přes pěvecké soutěže, nahrávání prvního hitu a desky až k celostátní slávě. Iveta musí přesvědčit rodiče, porotce, producenty, diváky. Tím jediným, který v ní od začátku věří, je Petr Sepéši. Její první láska. Ta, o které se říká, že musí někdy skončit... Jaká je cena splněného snu? Začátek životního příběhu Ivety Bartošové. (Voyo)
(více)Videa (5)
Recenze (138)
Mám ze seriálu velmi rozporuplné pocity. Opravdu byla Iveta Bartošová tolik ufňukaná a ukňouraná figura, která neměla vlastní názor? To asi ne, že. Ano, zažila toho za svůj krátký život poměrně dost a ne vždy to byla jenom procházka růžovým sadem. Taky to byly pekné turbolence. To s člověkem dokáže velmi slušně zamávat. Výběr písní mi přišel velmi zvláštní. Čekala jsem, že uslyším Ivetiny hitovky. To byl takový problém, aby zazněly originály a Anna Fialová otvírala pouze pusu? Chápu, že Iveta měla jiný hlasový rozsah a její písničky jsou těžké na zpívání. Jsem z tohoto počinu celá rozladěná. ()
Tak cekal jsem, ze se z tohoto zacatku hvezdne kariery Ivety Bartosove dozvim vice. To uz je dan vetsi prostor Sepesimu, ktery neni zrovna vyobrazen v nejlepsim svetle. To, ze Bartosova nebyla pripravena na svet ceskeho soubyznysu je vec druha a serial se o tento fakt hezky opre. Brzobohaty v roli Staidla je bezchybny. Cekal jsem to zivejsi, ale jsem rad, ze jsem to videl. Pro fanousky povinnost. ()
1. série: To Voyo je jasně jinde. Ta tvorba je v něčem nějak v plenkách. V něčem docela v pohodě, v něčem totálně patetická až hloupá. Jenže mapování takovéhoto příběhu je děláno tak, aby člověk věděl o co vůbec šlo, tak oukej. Je jasné, že filmařsky je kvalita dost ambivalentní, ale jako kdo ví? Časem Voyo snad bude konkurence. Teď má zajímavá témata, ale tím to končí. ()
Ivetu Bartošovou už pamatuji jen jako trosku a předmět zviditelňování Rychtáře, Macury a dalších zoufalců. Proto oceňuji pohled na začátky její kariéry, který naznačuje i možné důvody smutného konce talentované zpěvačky. Nejsilnější stránkou jsou herci v hlavních i vedlejších rolích, jako Ivetina rodina a hlavní producent. Sympatická hlavní dvojice, která se aktérům podobá, a navíc dobře zpívá. Anna Fialová si tu spravila image po roli nesnesitelné hysterky v sérii Guru, což ale mohl být záměr tvůrců. Interpretace některých písní je možná dokonce lepší a živější než v originále, hlavně v posledním díle, který je celkově nejlepší. Je tu poměrně dost nepřesností a zjednodušení, chybí některé důležité epizody z Ivetiny kariéry, ale to se dá odpustit, není to dokument. Co je ovšem horší jsou početná hluchá místa a nudné scény v každém díle. Trucující Iveta, opakované přehrávání písní třeba i třikrát za díl je zbytečná ztráta času, který mohli využít k nějakým dalším epizodám té doby, případně každý díl o 10 minut zkrátit. Vedlejší linie s vojákem je slabá, nicneříkající a má nevyužitý potenciál. Snímek není nijak drahý, interiéry jsou udělané pěkně a přesvědčivě, ale exteriéry jsou celkem odfláknuté. Stylizovat Prahu do vzhledu 80. let by asi vyšlo draho, ale dost by to pomohlo navodit dobovou atmosféru. Série sama o sobě spíš na tři hvězdy, čtvrtou přidávám za odvahu jít do takového projektu a povedený výběr herců. ()
Ivetě je nejčastěji vyčítáno nereflektování doby a jakési vytržení z reality (s čímž koresponduje melancholické až snové pojetí využívající různé filtry a barevnost na hraně únosnosti). To je sice pravda, nicméně v rámci celé série je to ten nejmenší problém. Mnohem větším problémem je, jak nakládá s postavami a fakt, že jsem vůbec nepochopil co tím chtěli tvůrci říct. O reálnou Ivetu Bartošovou sem se nikdy nezajímal, takže nedokážu posoudit co má reálný základ a co ne, nicméně to jak je tady vykreslená není zrovna lichotivé. Primárně je tu totiž vyobrazená jako naivní blbka, která má sice záblesky arogance a vlastní osobnosti, ale je jich hodně málo a většinu času se jen nechává někým vláčet. Ještě hůře z toho pak vychází Petr Sepéši o kterém sem toho věděl ještě méně než o Ivetě. Ten je tu od druhého dílu prakticky hlavní postava a je vykreslen jako sebestředný manipulativní kretén.Jestli takový byl doopravdy těžko říct a dnes už není moc lidí, kteří by to dokázali potvrdit. Jak to po první díle vypadalo ještě jakž takž slibně, tak postupem času šla kvalita hodně dolů a výsledkem je vlastně naprosto zbytečná a nic neříkající série. Osobně bych uvítal klasický životopis od začátku do konce, kdy Sepéši bude jen krátká epizoda, protože tohle na mě nezafungovalo...40% ()
Galerie (493)
Zajímavosti (28)
- Při natáčení písně „Snad jednou najdu průvodce“ byl hned začátek písně (cca čas 45:23) nazpíván špatně – správně má být text: „Málem připadám si ztracená,“ kdežto Anna Fialová (Iveta) si zřejmě popletla začátek druhé a první sloky a nazpívala: „Kolem připadám si ztracená“ (druhá sloka začíná: „Kolem projel pestrý autokar“). Následnou absenci celé sloky za refrénem lze pak pochopit, aby píseň nebyla dlouhá a hlavně aby děj spěl rychleji k textu, o kterém daná pasáž filmu je. (jujec)
- Iveta ve filmu na Mladé písni Jihlava dostává cenu útěchy, ve skutečnosti ale dostala cenu poroty za interpretační výkon. (jujec)
- V tomto seriálu si Iveta Bartošová (Anna Fialová) s Karlem Gottem (Ondřej Ruml) v Lucerně zazpívala až v 90. letech. To však není úplně pravda. Karel Gott dostal Ivetu jako „dárek“ již v letech osmdesátých. Kromě duetu „Smím dál“ měla dvojice na svém repertoáru i duet „Nesmí se stát“. Na konci devadesátých let společně spolupracovali i na muzikálu na ledě „Mrazík“, kde nazpívali Nastěnku a Ivánka. Součastí tohoto projektu byl další společný duet „Mé přání“. Naposledy si společně dvojice veřejně zazpívala na Gottově narozeninovém koncertu k 70. narozeninám píseň „Láska bláznivá“. (lucij68ee14)
Reklama