Reklama

Reklama

Když se šílený zločinec začne považovat za génia, je čas poslat za ním Jamese Bonda. Pierce Brosnan v hlavní roli britsko-amerického akčního filmu. Tajný agent Jejího Veličenstva James Bond dostane za úkol prověřit aktivity mediálního tiskového magnáta Elliota Carvera. Jeho noviny a televizní stanice totiž s podezřelou hbitostí přinesly zprávu o zkáze britské válečné lodi Devonshire. Ta se z neznámých důvodů ocitla v čínských teritoriálních vodách a potopilo ji pravděpodobně torpédo z čínského bojového letounu. Bond však zjistí, že to byl ve skutečnosti Carver, kdo Devonshire poslal ke dnu. Jednak tím získal atraktivní materiál pro nejnovější vydání svého deníku Zítřek, jednak z vraku lodi ukradl raketu s jadernou hlavicí. Ze své lodi, která je pro radary neviditelná, hodlá střelu vyslat na Peking, aby vyvolal konflikt Číny a Británie a následnou globální válku. A hlavně aby pak rozšířil své mediální impérium po celé planetě. James Bond a jeho čínský protějšek, půvabná agentka Wai Lin, však ještě neřekli své poslední slovo... (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot

Recenze (440)

CheGuevara 

všechny recenze uživatele

Bondovi to jde i na konci devadesátých let. A jak! Skvělý akční Áčko, u kterého se nudit nebudete, sice jste to už viděli 20x ale na to po pár akčních jízdách hned rádi zapomenete. Brosnan má stále šarm a vtip britského agenta a jeho čínská partnerka má také své přednosti. I když jsem věděl, že náš nesmrtelný Bond nakonec zloducha zabije a zachrání svět, stejně jsem mu ty palce držel. No co říct prostě, je to Bond a stále mu to sluší... ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Jakmile se Pierce Brosnan výtečně jako James Bond uvedl ve Zlatém oku, bylo jasné, že se v roli ještě pár let zdrží. V roce 1997, 2 roky po Zlatém oku se tedy Brosnan vrátil v bondovce Zítřek nikdy neumírá, které se ujmul režisér Roger Spottiswoode, který víceméně navázal na styl Martina Campbella z předchozího dílu a definitivně bondovky začínají využívat v této době už dostatečně pokročilé počítačové efekty, které dopomáhají k velkolepější akci a dobrodružství Jamese Bonda se tak v té době daří posouvat ještě o kus dál. A to velmi funkčním způsobem. Brosnan je jako James Bond ve své druhé bondovce nadále přirozený a šarmantní. Tahle bondovka se vrací do časů, kdy měli záporáci v bondovkách megalomanské plány a hlavní záporák Elliot Carver v podání Jonathana Pryce chce rovnou rozpoutat 3. světovou válku. Pryceův Carver je velmi zajímavým protivníkem a Pryce je v téhle roli neskutečně super. A pak jsou tu též dvě parádní Bond girl (Michelle Yeoh a Teri Hatcher), nadále výtečná Judi Dench jako M a nadále skvělý Desmond Llelwelyn jako Q. Síla je už v samotném castingu a tím se nekončí. Po vzoru Zlatého oka se daří Spottiswoodeovy opět natočit do jisté míry vrcholnou blockbusterovou bondovku, které ovšem též nechybí důraz na emoce. Bonda totiž ve finále pojí s hlavním záporákem víc než pouhá snaha o zastavení jeho plánů a James Bond se tedy ve finále opět vrhá na cestu pomsty. Brosnan v téhle póze nadále dokazuje, že mu nedělá problém být elegantní, stylový a zároveň se mu skutečně daří dát Jamesi Bondovi duši. Akce v téhle bondovce je na vrcholné úrovni, kdy už úvodní scéna bravurně naláká na další akční jízdu. Spottiswoode možná nepřináší do akce takovou eleganci jako právě Campbell, přesto je ovšem i Zítřek nikdy neumírá sbírkou parádních akčních sekvencí, které fungují díky Brosnanově přesvědčivosti, bravurnímu tvůrčímu uchopení a především očividné kreativitě. V tomhle ohledu právě tolik dopomáhají digitální efekty, které sice v rámci testu času trochu skřípou, kdovíjak ale samotný zážitek rozhodně nekazí. A i té fyzické akce s využitím praktických efektů je tu pořád dostatek. Momenty jako honička na motorkách jsou ovšem důkazem toho, že se za akční scény tahle bondovka prostě stydět opravdu nemusí. Je tu velmi dobrá Michelle Yeoh, která dokazuje, že se Bond girl od 90. let stávají více silnými ženskými hrdinkami i Teri Hatcher, která má na poměry ostatních Bond girl silnou linku. Právě zde bondovky dokazují sílu v tom, jak jsou aktuální a jak už tehdy menší volání po silných ženských hrdinkách vzalo za výsledek. Michelle Yeoh se stává nejen Bond girl, ale vyloženě rovnoprávným Bondovým parťákem. A to je pokrok, který tato série nevyhnutelně potřebovala. Zítřek nikdy neumírá není tak výtečnou bondovkou jako Zlaté oko. Jenomže šlo o důstojného nástupce, který má též velice kvalitní řemeslnou stránku, kreativní akční sekvence, výtečné obsazení a opět se tu k Jamesi Bondovi přistupuje trošku jiným způsobem, přičemž tu klíčovou roli hrají i (tehdy) moderní technologie a Bondova konfrontace s nimi. Bravurní bondovka, která má jen smůlu ve srovnávání s ostatními filmy z Brosnanovy éry. () (méně) (více)

Reklama

Shit 

všechny recenze uživatele

Typicky bondovslej příběh s nějakým bohatým záporákem se spoustou vojaků a se supermoderní ponorkou, kterej chce rozpoutat válku, ale mě to i přesto, že to je od začátku jasný jak bude příběh vypadat, bavilo. Nicméně samozřejmě je tady spousta nesrovnalostí, ale Bond má opět super hlášky, akce je tam taky dostatek a samozřejmě, že jako vždycky tam nechybí Bond Girl, ale i přesto si myslim, že tohle je jen průměrná bondovka, která si víc jak slabý 4* nezaslouží ()

Segrestor 

všechny recenze uživatele

V druhé bondovce s Piercem Brosnanem (ano, dělme bondovky podle jména hlavního představitele) byl nejlepším elementem (možná paradoxně) herec Jonathan Pryce a je velkou škodou, že jej režisér a scenárista nenechali učinit největším padouchem série. Měl opravdu našlápnuto, ale pak se začal chovat jako debil (pro slabší povahy: slon v porcelánu). Ani jeho motiv nebyl nějak zajímavý. Ale tak, beru to. Beru, že představoval pátou velmoc a chtěl do toho taky něco říct, když už tedy skončila ta Studená válka. Tahle bondovka, kdy padouch byl mediální magnát, by byla možná spíš zajímavější jako ryze špionážní film, než vysloveně akční. Notabene když mají tvůrci v rukávu jen jedno eso a tím je jakási neviditelná loď. To zas tak kulervoucí nebylo. Upřímně. Druhou věcí, kterou je třeba pochválit, je Bond girl Michelle Yeoh. Tím, že submisivně nepadla robocopovi k nohám a v duchu čínského socialismu ho i klidně nechala ve štychu, mi byla velmi sympatická. Navíc umí kung-fu. Taková "vlastnost" se na Bond girl musí ocenit. Tempo je kolísavé, hlášky jsem zaznamenal jen dvě. A mnoho dalších filmových nešvarů. Čtyři hvězdy jen proto, že je to prostě značka BOND, ale také pro pár menších akciček, jako je třeba roztrhnutí obřího billboardu nebo BMW motorka a v neposlední řadě roztomile komického Bonda, když byl konfrontován s vymoženostmi čínské agentky. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Zrovna tak povedená bondovka, jako Zlaté oko. Scénáristé přišli s celkem zajímavou mediální zápletkou, režisér Spottiswoode odvádí (nejen na jeho poměry) nadprůměrnou práci hlavně při akčních eskapádách, Michelle Yeoh nemá chybu, Jonathan Pryce se může směle zařadit mezi vážně skvělé záporáky. Scéna "motocykl-automobily-vrtulník-šňůra na prádlo" je (po Bondově jízdě tankem ve Zlatém oku) asi nejnápaditější okamžik brosnanovských bondovek. ()

Galerie (170)

Zajímavosti (60)

  • Během honičky v Hongkongu pronásledující helikoptéra několikrát visí s „nosem“ dolů na místě, nebo letí jen pomalu, aby někoho rozsekala vrtulí - což není možné, protože každý vrtulník náklonem směrem dopředu zrychluje. (Stejšn)
  • V severoamerických kinech film utržil 125,3 milionu amerických dolarů, celosvětově pak 333 mil. (NIRO)

Související novinky

Skladatel Hvězdné brány a bondovek v Praze

Skladatel Hvězdné brány a bondovek v Praze

17.05.2016

Držitel cen Grammy a Emmy, britský skladatel David Arnold, chystá na neděli 5. června svůj první koncert v České republice. Autor hudby k velkofilmům Hvězdná brána, Den nezávislosti, Casino Royale a… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno