Reklama

Reklama

Obsahy(1)

DOBRODRUŽSTVÍ POD POSTELÍ je brilantní komedie, kterou pro televizní diváky objevil mladý režisér Jaroslav Pozzi. Ze čtyřiceti stránkové povídky F. M. Dostojevského DVA MUŽI POD POSTELÍ JEDNÉ ŽENY vytvořil a domyslel komedii plnou záměn, omylů a svérázných postav, ve které je místo pro smích, smutek i dojetí. Do hlavních rolí (a to jsou skoro všechny) obsadil nejlepší z nejlepších, přičemž v roli despotického sklerotického, ale i ubohého starce exceluje dokonalý Oldřich Kaiser. Spletitý příběh jednoho žárlivce, který se nakonec ocitne ve flagrantní situaci milence pod postelí (a to ještě cizí ženy) umocňuje hudba otce a syna Rakových. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (38)

mchnk 

všechny recenze uživatele

Ruští literární klasici mají v československé kinematografii své nezpochybnitelné místo. Na podobně laděné inscenace ze šedesátých let se sice tato dívá zpovzdálí, nicméně na ně hrdě dohlédne. Každému známá, humorná trojice z Ypsilonky, (známá tak, že to někomu může překážet) tu sehrává nádherně zamotanou, klasickou manželsko - mileneckou situaci a Jana Paulová zase, překvapivě dobrým způsobem, odhaluje sílu ženské fantazie. Mladoučká Klárka Issová sekunduje dokonalému hereckému talentu Oldřicha Kaisera také výborně (až na ten závěrečný mimózní smích) Vynikající sloh, skvělé herectví a jasně postřehnutelné kvality navazující na tradici československé kinematografie. Pokud nemáš osobní problém s ústřední hereckou, mužskou trojicí, můžeš se u snímku skvěle bavit. ()

Cibulka_C 

všechny recenze uživatele

Ježiši tohle bylo super, já se toho nemohla nabažit a když to skončilo, tak jsem měla chuť si to pustit znovu, protože to bylo tak ztřeštěné a všichni ti herci přiletěli z úplně jiného vesmíru nebo se v té chvíli pohybovali v absolutně jiné dimenzi. ✨🕺🏻 Má to atmosféru už na začátku a já nechci Jiřího Lábuse nějak urazit, ale on tak skvěle hrál žárlivého muže, že jsem si to až užívala. Oldřich Kaiser zde na první pohled není k poznání - jen bych prosila vysvětlení, proč měl na uších ta podivná sluchátka? která na skvělosti filmu sice neubírala, ale celou dobu jsem nad nimi přemýšlela a možná mohli maskéři zestařit i jeho ruce, protože s jeho extrémně stařeckým obličejem to byl trošičku nepoměr. 🤪 A pro upozornění, objevují se tam velmi často ehm vtipy o hemeroidech. :D ()

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Jiří Lábus a Martin Dejdar trnou pod postelí, Oldřich Kaiser v perfektní masce senilně žertuje o hemeroidech, Klára Issová s hrůzou očekává, kdy se všechno provalí, a Jana Paulová očekává také, ale úplně něco jiného a vůbec ne s hrůzou. Zkrátka nadmíru podařená komedie, která možná mohla být malinko kratší. Herecké osazenstvo mě potěšilo a ačkoliv Janu Paulovou rád nemám, tady mi vůbec nevadila ani ona. Takže jsem spokojený po všech stránkách. Mimochodem tu skvělou hudbu složil a nahrál náš nejlepší kytarista Štěpán Rak se synem Janem Matějem. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Ještěže v Rusku dělají tak velké postele. Dva vysoce postavení pánové se oba kvůli své nutkavé žárlivosti a dávky podezřívavosti pod jednu takovou museli schovat před despotickým a notně vetchým starcem, jenž má lepou mladou ženušku. Dva muži se ocitli v prekérní situaci vlastně omylem a rozhodně si nechtějí navzájem kázat o morálce, když oba podezřívají své drahé polovičky z nevěry. Ale i pod velkou postelí je poněkud těsno, zvláště když pod ní leží několik hodin a nepříjemný stařec se stále nechce vzdálit. Z toho vyplývá, že za vším hledej ženu a žárlivost. Crazy taškařici podle Dostojevského povídky sice chybí přehlednost a možná o stupínek absurdnější humor, ale z mého pohledu se jevila neotřele propracovaně v příjemném divadelním aranžmá s osobitým humorem. Se zachováním knižně - divadelních dialogů si herci poradili přímo skvěle. Oldřich Kaiser vysekl brilantní etudu skleroticky despotického starce trpícího nedoslýchavostí ve velmi zdařilé masce, kterou by hollywoodští maskéři mohli jen obdivovat, stejně jako jeho herecký výkon. Lábus s Dejdarem, většinu času ležící pod postelí, byli také velmi liboví. Issová s Paulovou jako zástupkyně něžného pohlaví byly dokonce sexy a hrály velmi roztomile. Neškodila ani špetka černého humoru a to v podobě zabitého pejska, který po smrti vykazoval umělost figuríny, což ještě umocnilo humornost dané situace. Nějaký dobře zpracovaný divadelní kousek v podobě televizní inscenace mně už dlouho na televizních obrazovkách chyběl a tenhle se blýskl velmi vysokou kvalitou. 80% ()

helianto 

všechny recenze uživatele

“Každá žena je had a každý had je žena.“ Další z dlouhé řady televizních zpracování ruské literární klasiky, které mají v československé kinematografii tradici. Zde poněkud netypicky komická Dostojevského povídka, převedená do svižné televizní inscenace, jíž bezesporu kraluje trio protagonistů pražského divadla Ypsilon – pánové Kaiser, Lábus, Dejdar, s nimiž si nikterak nezadají ani dámy – Paulová a Issová. Všichni zúčastnění předvádějí velmi zralé, civilní komediální výkony, prosté jakéhokoliv pitvoření. A účinek je maximální. Atmosféru carského Ruska v inscenaci podtrhuje příjemná a přitom velmi moderní hudební linka, jejímž autorem je český kytarový mág Štěpán Rak. ()

Galerie (6)

Reklama

Reklama