Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Když v roce 1989 natočil režisér Hynek Bočan televizní komedii podle scénáře, který napsal ve spolupráci s Miroslavem Skálou, nebylo téma seriálového herce u nás tak aktuální, jako je dnes, v době nekonečných seriálů… S o to větší chutí si divák může v současnosti příběh vychutnat. Komedie vychází z principu „televize v televizi“ a Petr Nárožný v ní ztělesnil hlavní hvězdu populárního seriálu, její osudy v rámci fiktivního děje i v soukromí – vně i uvnitř seriálu. Prolíná se tu natáčení se životním příběhem herce, do něhož zasahují fanoušci a okolí, které mnohdy nedokáže odlišit postavu od jejího představitele. Hrdina se tak dostává do situace, kdy mu role nedobrovolně mění vlastní život… (Česká televize)

(více)

Recenze (73)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

,,Já když se do tebe zamilovala, ta jsem se zamilovala do Cyrana z Bergeracu, jenže se z něj vylíhl Sláma!'' --- Už to tady zaznělo. Námět geniální, ale socialistické kulisy to tak trochu sráží. Na druhou stranu soudruh Ing. Sláma ač náměstek je ještě starým soudruhem pracujícím ve fabrice a toto názvosloví by k modernímu hávu moc nezapadalo. A budovatelský odér seriálu připomíná i skvěle udělaný hudební podkres jeho fiktivních titulků. Děj chvilkami nudí, ale místy dochází ke skutečně zajímavým dialogům. Film s velkým předstihem vystihl fenomén, který byl pak markantní hlavně v devadesátých letech, kdy se se seriály roztrhl pytel. Za komunismu totiž sice vznikla celá řada seriálů, ale většina z nich byla národu spíše tak trochu k smíchu. Jmenujme třeba Zákony pohybu, Muže na radnici, Okres na severu, Plechovou kavalérii, vysmívané Rodáky a další. Řada z nich ukazovala jak je to náročné v tom či onom řemeslu a vždy se jimi táhla ideologická niť vůdčí role strany. A toho měl divák po všech těch schůzích a ideových školeních i tak dost. Naštěstí tam alespoň hráli herci už tehdy slavných jmen , ale i oni sami často nemohli v té vatě předvést veškerý svůj um. Proto se chytly spíše ty seroše z reálného života jimž vévodili třeba Chalupáři, trochu Druhý dech a národem milovaná Nemocnice na kraji města. Zatímco málokdo si ztotožňoval Buchvaldka jako pracovníka Národního výboru, nebo Josefa Dvořáka jako výborného kuchaře, u Jaroslav Moučky došlo ke zcela jinému efektu a po roli bodrého krajského tajemníka Pláteníka mu Pláteník už tak nějak zůstal. Dokonce si lidé zejména na vesnicích pletli jeho skutečné jméno se seriálovým byl jako Pláteník následně dlouho vnímán na besedách širokou hlavně starší veřejností. A já si skoro myslím, že Ing. Sláma a to celé kolem něj tím byl možná takovým předobrazem a inspirací k tomuto scénáři. Podobný osud potkal některé herce z Nemocnice na kraji města, kdy třeba pan Abrhám sám míval někdy problémy s lidmi, kteří v něm i v reálném životě viděli nekompromisního primáře Blažeje. Svým způsobem byli předlistopadoví seriáloví herci  ti první, kdo si u televizního diváctva prošli spojováním jimi hraných postav s jimi samotnými. Polistopadová smršť pak některé nebožáky hrající hlavně záporné postavy dostala mnohdy do nejedné nepříjemné situace a zmiňovali se o tom jak herci Života na zámku, tak Ordinace v růžové zahradě, Ulice apod...  Závěr filmu měl docela dobrou ironickou tečku. Pana Nárožného mám rád a soudruha Slámy se zhostil bezvadně. Opět jsem si taky při sledování musel říci jak tenkrát neskutečně nádherná ženská byla Dáda Patrasová. Tohle bylo hodně zajímavé i z hlediska fenoménu jakým je ovlivňování lidí filmem a předkládanými obrazy.  Dávám tedy za dva psy a jednu kočku. * * * ()

Amonasr 

všechny recenze uživatele

Zajímavý nápad - byla by to docela slušná tragikomedie, kdyby se z toho nakonec překvapivě nevyklubal film ve filmu. Provedení mohlo být ale trochu preciznější, zejména i na nekonečný seriál tam bylo přehrávání a sentimentálního patosu snad až příliš. I když tyhle nekonečné seriály vůbec nesleduju, takže vlastně nevím, jestli opravdu nevypadají jako vlastní parodie... ()

Reklama

brooklyn73 

všechny recenze uživatele

Velice zajimavy pocin, pri kterem je tezke odhadnout o kterou z roli hlavniho hrdniny Hofmana se vlastne jedna.Petr Narozny mi v jendom okamziku silne pripomnel V.I.Lenina.Jinak se na jednicku zhostil sveho partu.Jeho prvni zena Kretschmerova se mi do jeji role vubec nehodila,stejne jako jeho druha pani pi Svandova,ktera vse navic podtrhovala tim ,ze jakozto maskerka byla neuveritelne zmalovana.V jedne ze svych dalsich roli jednoho z filmoveho stabu se dvakrat ukaze Jan Kraus.Karel Hermanek v roli rezisera jednickovy. Film zakoncuje svym minutovym stekem reziser Karel Smyczek. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Povedený film o tom, že z nekonečných seriálů mohou snadno zblbnout nejen televizní diváci, ale také herci. Výkon Petra Nárožného je výborný, ale když pominu všechny jeho humorné výstupy, nejvíce na mě stejně zapůsobila vážná chvilka při natáčení scény skoku do Vltavy, kdy režisér Karel Heřmánek herce Hofmana peskoval za to, že není dost smutný a že se netváří jako před sebevraždou... Potěšil i nápaditý konec s Karlem Smyczkem: "Pan Nárožný je prosimvás definitivně hotov... Konečně..." ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Ano, pár vtipných hlášek tam bylo, ale opravdový humor zabil ten falešný. Těžko se smát tomu, že si rodina nasadí do bytu tolik psů, které s naprostým klidem přijme od lidí, aby se jich pak horko těžko zbavovala. To už bylo zábavnější, jak si Karel Heřmánek stavěl nervy do pozoru svým rozčilováním. Petr Nárožný, ale sám všechno neutáhne. Místy bohužel bez humoru, šťávy a s pořádnou dávnou nezáživnosti. Závěr s Karlem Smyczkem jsem však nepochopil, neboť filmy Na dvoře je kůň, šéfe a V tomhle zámku straší, šéfe!, které Petr Nárožný skutečně natočil, objevil se v nich mj. i Karel Heřmánek a Jiřina Bohdalová z tohoto filmu, natočil ale Hynek Bočan. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (2)

  • Vjezd do firmy Chemoprup v úvodu je ve skutečnosti vjezd do areálu České televize z jižní strany. (Haniczka)
  • Ve filmu zazní tři slangové výrazy: „skoprovat“ – jedná se o kopírování natočeného filmového záznamu, „rudl“ – to je pojízdný vozík na břemena, jméno dostal podle výrobce německé firmy Rudly AUER Packaging, a termín „nočka“ – jedná se o filmování v noci. (sator)

Reklama

Reklama