Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Snímek vypráví příběh z vězení propuštěného kriminálníka Maxe Demba, jenž se snaží znovu začlenit do společnosti, nalézt si normální práci a být poctivým občanem. Jenže není to tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Brzy je opět uvězněn a pod vlivem následujících událostí se vrací na cestu zločinu.
Americké kriminální drama bylo natočeno podle novely "No Beast So Fierce" skutečného zločince a vězně Edwarda Bunkera, který se rovněž podílel na scénáři a zahrál si ve filmu epizodní roli. (Vojcl)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (46)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Dustin Hoffman opět svým hereckým projevem budí emoce, tentokrát poměrně záporný. Vlastně byl Max slušnej super sráč, chvíli jsem si myslel, že spouštěcí mechanismus byl uředník, ale z následného chování bylo zřejmé, že měl sráčctví v rodném listu. Příběh je naroubený právě na hlavní postavu, vyvolá emoce, nepříjemný pocity z chování hlavního hrdiny. Já jsem byl moc rád, že hlavní ženskou hrála Theresa Russell je to jedna z osmdesátkovejch femme fatalek a že se na ní dobře dívalo, to jí nikdo neodpáře. ()

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Hovno průměrný. Suverénní koncentrovaný výkon Dustina Hoffmana perfektně obsazeného proti svému typu do role propuštěného kriminálníka. Nevzpomínám si na silnější a upřímnější film na téma "Trestanec po propuštění. Co a jak dál?" Hoffman dokázal vybalancovat jednu nesmírně těžkou věc - mírnost a agresivitu. Trestaneckou ambivalentnost. Ukazuje bývalého trestance jako sympatického člověka, ale když dojde na věc, jde z něj respekt a nechtěli by jste mu vstát v cestě. Když si někdo odpyká svůj trest a chce začít normální život, znamená to, že se zbavil svých násilných sklonů? Nebo je jenom hodně dobře ukrývá? Některé přechody mezi klidem a agresivitou svou intenzitou snesou srovnání se Scorseseho filmy. I vedlejší role jsou přesně obsazené a bez jediného slabého místa. Známé ošlehané tváře, přesně vybrané do rolí bývalých kriminálníků P.S. Scénář napsal Edward Bunker - následující posty z IMDB mluví za vše ----- wrote the novel on which the film is based after spending time in prison for armed robbery --- Has been convicted of numerous crimes since early childhood ---- By 17, Bunker had established himself as the Doogie Howser of the California penal system, parlaying a series of robberies, assaults and the stabbing of a prison guard into a stint in San Quentin (he was the youngest inmate there at the time). ----- He is a close friend of Michael Mann since the two worked on the screenplay adaptation of his first novel, "No Beast So Fierce". Bunker worked on Heat (1995)--as prison technical advisor--with Robert De Niro, Val Kilmer, Tom Sizemore, Kevin Gage and Dennis Haysbert. He taught them how to think, react and walk like ex-prison convicts. Recently, he announced that he and Mann are working closely on a TV series about gang life in prison. -- Zahrál si také pana Modrého v Tarantinových Gaunerech ()

Reklama

noriaki 

všechny recenze uživatele

Dustin Hoffman hraje kriminálníka inklinujícícho ke špatným životním volbám. Už to by mohlo jako známka kvality stačit. To co se původně tvářilo jako castingový omyl, se totiž ukázalo jako nejsilnější devíza filmu. V klidných scénách působí Max Demba jako sympatický smolař pronásledovaný životem, v těch drsných jde z něho regulérně strach. Al Pacino by to zahrál taky, ale od něho člověk psychicky labilní postavy čeká. Tady je kontrast větší, a tudíž patřičně působivější. Neprávem opomíjený klenot. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,KAŽDEJ MUKL SNÍ O TOM, JAK BUDE ZAS VENKU. PAK JE Z TOHO VEDLE. KOLIKRÁT JSEM SI PŘEDSTAVOVAL, JAK TAKHLE BUDU SEDĚT. ALE NETUŠIL JSEM, ŽE BUDU MÍT SEVŘENÝ ŽALUDEK.“.... /// Ten film má dvě kurevský plus (a to i po těch letech!!!) – Hoffmana a Bunkerovi zkušenosti, protože postava Maxe je přesně taková, jakej je svět muklů, osob, opouštějící brány zařízení s plány zasloužit si důvěru, získat práci, holku … prostě sekat latinu, aby (většinou, kurva fakt čest vyjimkám!) dřív (nebo pozdějc), díky svýmu stylu a způsobu řešení životních situací, dostal jich život očekávanýho (a nevyhnutelnýho) konce. Ta gradace příběhu … když tak vo tom přemejšlím, tady vo to ani tak nejde (jako že na dnešek už nic moc). Důležitý je totiž to, vidět (a dejchat) svět jako ONI. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu ,, No Beast So Fierce“, kterou napsal Edward Bunker (v roce 1973) jsem nečetl. 2.) Cože? pan Modrý spisovatel? (To že seděl už ti vůbec nežeru…) 3.) Thx za titule ,,fridatom“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()

mm13 

všechny recenze uživatele

Vzácne neokázalý portrét zločinca, ktorý budí toľko sympatií, koľko odporu. Inštinktívne a zároveň nepochybne premyslené herectvo Dustina Hoffmana, ktorý to zviera pod zdanlivo sympatickým povrchom stvárňuje natoľko presvedčivo, až som ho chvíľami vystrašený nepoznával. Sa len tak nevidí! Jedna ruka otvorená v dlaň, núkajúca pomoc, druhá zovretá v päsť a nad tým nutkanie dvihnúť ich oba v ochrannom a teda nutne odmietajúcom geste. Len sa s takým nezapliecť, nech už je zdanie o pochopení jeho situácie akokoľvek silné. ...though the man above might say “hello”, expect no love from the beast below ()

Galerie (22)

Zajímavosti (7)

  • Michael Mann byl jedním ze tří scénáristů, kteří se zpočátku podíleli na tomto filmu. Původní koncept sepsal s Edwardem Bunkerem během tří měsíců při návštěvách ve věznici San Quentin. Též zpovídal různé jiné vězně. Mannova verze scénáře měla být zrealizována pod režijní taktovkou Dustina Hoffmana. Když ten však od režie filmu odstoupil a na jeho místo se dostavil Ulu Grosbard, byli najati Alvin Sargent a Jeffrey Boam, aby přepsali Mannův scénář. Oba dva, společně s Bunkerem jsou pod scénářem uvedeni v titulcích. Mann nikoli. Edward Bunker se nadále podílel ve filmu jako technický poradce. (Othello)
  • Původně režíroval film sám Dustin Hoffman, ale po několika dnech to vzdal a najal Ulu Grosbarda. (Othello)
  • Zájem Hoffmana o zfilmování předlohy ho vedl k tomu, že navštívil jejího autora Edwarda Bunkera, toho času opět ve věznici. Díky nadšení známého herce do Bunkerova díla a skvělým kritikám jeho knihy byl Edward Bunker propuštěn výjimečně dříve. (Othello)

Reklama

Reklama