Režie:
Jean-Jacques AnnaudKamera:
Jean-Marie DreujouHudba:
Simon FranglenHrají:
Samuel Labarthe, Jeremie Laheurte, Élodie Navarre, Pierre Lottin, Jesuthasan Antonythasan, Chloé Jouannet, Maximilien Seweryn, Kevin Garnichat (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Hrdinský příběh těch, kteří riskovali své životy při nebezpečné záchraně symbolu Paříže. Nervy drásající snímek režíroval držitel Oscara a matador světové kinematografie Jean-Jacques Annaud, který má na svém kontě filmy Jméno růže, Nepřítel před branami či Sedm let v Tibetu. Film v neúnavném tempu rekonstruuje události 15. dubna 2019, kdy katedrálu Notre-Dame zachvátily plameny a celý svět toho byl v přímém přenosu svědkem. Spolu s hasiči se vydáváme do míst, která zůstala divákům obrazovek skrytá – přímo do nitra hořící budovy. Snímek tak nabízí téměř fyzický zážitek, který nikoho nenechá chladným. Režisér a scenárista snímku Jean-Jacques Annaud se soustředí na věrohodné zachycení boje s nekontrolovatelným živlem, ale především upozorňuje na nezměrnou odvahu a obětavost záchranných sborů. Bez jejich nasazení by nejznámější katedrála světa lehla popelem. (Bioscop)
(více)Videa (3)
Recenze (86)
Francouzům se nedá upřít, že ve stávkách a demonstracích pro sebe a svoje rodiny dokážou na sociálních mechanismech vybojovat kde co. A já se po promítnutí filmu ani nedivím. Protože jen obyčejnou prací by si nekoupili ani suchý z nosu. Podcenění situace, absolutně nezvládnutej přesun k požáru, celkově nekoordinovanej zásah. Na mě to spíš než jako hrdinskej film působilo jako obžaloba systému. Samozřejmě pokud se film držel nějakejch historickejch reálií. Pokud ne, tak Annaud nachcal francouzům slušně na hlavy. Film mě vůbec nevtáhnul, nebylo tam skoro nic. Pochvala jen pro dokumentární vsuvky a melodii. Veskrze slabší průměr. 50%. ()
Troufnu si říct, že Notre-Dame je pro mě osobně určitě jednou ze 3 nejkrásnějších památek v Evropě. Ta atmosféra co na člověka dýchne když stojí před ním je neskutečná. Sledovat jak hoří je hrozný pocit bezmoci. Lepší rekonstrukci této události jsme si přát rozhodně nemohli. Francouzi to pojali jako jistou hrdinnou poctu svým hasičům. 70% ()
nejlepší Annaudův film od Jména růže. Po logicky pomalejším rozjezdu vrhá diváka prakticky přímo doprostřed katastrofy, k čemuž využívá kombinaci klasického filmu a reálných záběrů z televizních kamer a mobilů přihlížejících a je to pekelná jízda, která by mohla dávat školení jiným katastrofickým filmům. Někdy si sice nedokáže odpustit zbytečné vsuvky jako neposlušná holčička, která se musí běžet pomodlit do již hořící katedrály a podobně, ale třeba to, že pořád dokola zdůrazňuje důležitost katedrály - ať už jako památky, nebo z pohledu náboženství - a staví hasiče do pozice hrdinů vůbec nevadí. Hasiči hrdinové jsou i bez hašení katedrál a tady poté co naráželi na jednu překážku za druhou to měli asi ještě těžší než obvykle. A samotná katedrála důležitá je taktéž. Nejsem věřící, ale když sem měl tu možnost jí před lety navštívit i na mě jako obyčejného ateistu dýchla ta monumentálnost a kus historie a do dnes je to jedna z nej staveb kterou sem měl možnost vidět na živo. Jelikož sem viděl dabovanou verzi, tak si pátou hvězdu nechám ještě v záloze pro originál, ale i v češtině k ní zas tak moc nechybí...85% ()
Příjemné překvapení na Francouzské půdě. Jestli se to vše vesměs odehrálo jako ve filmu, tak klobouk dolů, zápletka hodna smyšleného hollywoodského katastrofického snímku. Já měl v podvědomí o Notre-Dame jen požár s Emmou v popředí, víc detailů jsem nezkoumal a tempo, příběhy lidí, efekty, zpracování byly na vysoké úrovni. Osud byl k památce krutý, ke scénáři přívětivý. ()
Povedlo se to. Notre-Dame v plamenech potěší příjemně civilním filmovým uchopením, kdy žádná z postav snímku není „ta hlavní“ a každý jen plní svou roli v procedurální pavučině akcí a reakcí v rámci reálné události. A je to hlavně velmi působivě natočené. Speciální efekty jsou na takové úrovni, že jejich začlenění skvěle splývá s použitými reálnými záběry a přechodu mezi nimi si prakticky vůbec nevšimnete. To se málokdy vidí. ()
Galerie (26)
Photo © Pathé / Guy Ferrandis
Zajímavosti (5)
- Nejsložitější scénou bylo zřícení věže uvnitř katedrály. Zvonici museli postavit v měřítku a zapálit ji uvnitř zvukové kulisy. Pro tuto scénu byl štáb minimální, všichni měli ochranné pomůcky a natáčela se na jeden záběr, přičemž se natáčelo dvanácti kamerami najednou, jenž byly umístěny v nouzových boxech, které chránily vybavení. (BMW12)
- Natáčení filmu probíhalo také ve francouzských městech Paříž, Versailles a Saint-Denis. (GASTON73)
- Režisér Jean-Jacques Annaud zamýšlel, že jeho film bude z 5 % tvořen záběry ze skutečné události, videi z chytrých telefonů, televizními záběry atd. Rok před premiérou tak veřejně oznámil, že potřebuje záběry pro dopravní zácpy, které požár způsobil, pro scény spontánních modliteb a pro některé mezinárodní televizní reportáže. Založil dokonce webovou stránku, aby každý mohl posílat svá vlastní videa. (BMW12)
Reklama