Kamera:
Sean Price WilliamsHudba:
Daniel LopatinHrají:
Robert Pattinson, Benny Safdie, Taliah Webster, Jennifer Jason Leigh, Barkhad Abdi, Necro, Souleymane Sy Savane, Buddy Duress, Mahadeo Shivraj, Cliff Moylan (více)Obsahy(1)
Bratr Constantina Nikase se po zpackané bankovní loupeži ocitá ve vězení. Constantine (Robert Pattison) se kvůli jeho vysvobození vydává na zoufalou cestu městským podsvětím. Během jediné šílené noci závodí s časem, aby získal dostatek peněz na bratrovu kauci a vlastně zachránil i sám sebe, protože si postupně začíná uvědomovat, že životy jich obou jsou v totálním hajzlu. (Bohemia MP)
(více)Videa (3)
Recenze (205)
Divák sice netuší, co přijde, jenže někdy od poloviny začne tahle příjemná vtahovačka kapku drhnout. Ale postupně. Elektronická hudba, neony, napjatá atmosféra, drásavé napětí, nehostinné lokality. To jsou atributy, které tenhle kousek, kterým ze sebe výtečný Robert Pattinson znovu úspěšně strhává nálepku pobledlého hošana z upíří ságy, odlišují od tematicky podobné produkce. Celé je to intenzivní, nekompromisní, ušmudlané, hodně vzdálené klasické hollywoodské optice. Jenže pak to podřadí a lehce se zasekneme. Přesto mi tohle pojetí sociálního dramatu zatraceně sedlo, protože sledovat tyhle dva šupáky je radost. Příběh je to prostý. Přidrzlý zlodějíček a jeho mentálně zaostalý bratr by rádi věřili v lepší příští, jenže se dostávají ještě hlouběji. Při úprku z banky/z nemocnice na ně číhají nejrůznější slepé uličky a zoufalé kroky. Oškliví lidé, nervní snímání, skličující výsledek. Tak trochu Drive jinak. ()
Že by z Pattinsona mohlo tak nějak i něco být, kdyby se dostal pod ruku těm správným lidem jsem tušil už dlouho. Jeho možnosti jsou trošku někde jinde než pro mě podobného ale mrňavého Radclifa. Pattinson by klidně mohl být pořádná hrouda, klidně pořádný zápasník v ringu a nebo charismatický kriminálník. Zkrátka v tom chlapovi něco je a když už se tedy jednou odsekl od Twillightu, proč toho tedy nevyužít. Good Time je hodně zvláštní nezávislý filmík, který nám ukazuje skutečnost o které v předchozí části píšu, tedy že Pattinson hrát umí. Nedá se říct, že by film obsahoval nějakou scénu, která by mě nutila si tohle do omrzení sjíždět stále dokola, ale pro jedno zkouknutí zajímavě nezávislé. 55% ()
// Začínám docela ujíždět na filmech téhle nenápadné bratrské dvojce. Jejich umění spočívá v tom natočit film bez děje, ale zato s extrémní dávkou napětí, autentickými postavami, nečekanými zvraty a v tomhle případě i skvělým hudebním podkresem (Uncut Gems byl v tomhle ohledu naopak hell). Už podruhé bych to přirovnal k takové artové hispteřině, která navzdory mým očekáváním zatím pokaždé funguje. Začínám být dost zvědavý na jejich další dílo. 8/10 ()
Na tom rčení, že ráno je moudřejší večera, něco bude.. Nevyzpytatelné, luminoforem pokryté sociální drámo, které vůbec nesklouzává do nabízející se černohumorné roviny. Že je odtažité a všechnu pozornost se snaží strhnout formou, mi tolik nevadilo, jako ten twist s hlídaným pacientem.. Měl sice své opodstatnění pro vývoj příběhu, ale bylo to jako když falešný karetní hráč vytáhne eso z rukávu, všichni u stolu to vědí a přesto ho nechají ze soucitu partii dohrát.. ()
Forma neodpovídá obsahu. Nebo ještě líp vizuál a rychlý střih neodpovídají dění – Dobrý časy jsou kupodivu málo intenzivní, podivuhodně pomalé a herecky ne úplně výrazné (Patinson je tu zajímavej, ale kamera a to přehnaný stříhání úplně nedávají šanci vychutnat si jeho hajzlíka naplno). Příběh Constantina navíc postrádá závěrečnou pointu. Jakýs takýs závěr dostane aspoň Nick, jehož poslední scéna je i ve své neokázalé jednoduchosti fakt silná a i díky skvělému Bennymu Safdiemu jde o emocionální a interpretační pošušňání. Film zabaví, ale asi nebudu mít potřebu se k němu někdy vrátit. Potenciál byl přitom obrovský. ()
Galerie (39)
Zajímavosti (14)
- Robert Pattinson si musel během natáčení barvit a odbarvovat vlasy do takové míry, že mu začaly postupně vypadávat. Po skončení natáčení se ostříhal dohola. (HellFire)
- Robert Pattinson našel hodně inspirace pro svou postavu Connieho v dokumentu Jona Alperta One Year in a Life of Crime (1989). (beran-ek)
- Režisér Josh Safdie byl během filmu zatčen za řízení pochybného auta s pozastavenou licencí. Herec Peter Verby, který ve filmu hraje psychiatra, je ve skutečnosti trestní obhájce a po skončení natáčení tedy obhajoval Joshe Safdieho. (Bawnjourno)
Reklama