Reklama

Reklama

Diamanty

  • Francie Les Étrangers (více)

Obsahy(1)

Nové Mexiko, poušť a malé městečko, které přepadnou lupiči a odnášejí si tučnou kořist v diamantech. Zůstane po nich však několik mrtvých. Policie se gangsterům dostane na stopu, při přestřelce unikne jen šéf bandy. Na samotě u bývalých diamantových dolů žije krásná May (Senta Berger) se svým manželem, kteří kdysi také měli problémy se zákonem. Uprchlý vůdce bandy se u manželů ukryje a chce za bohatou odměnu pomoc. Situace se však zkomplikuje tím, že se pokusí May znásilnit a ta vezme spravedlnost do svých rukou. Tento film se kdysi promítal v českých kinech pod názvem Diamanty a byl předčasně v době normalizace stažen z kin pro údajnou brutalitu. (MVanis)

(více)

Recenze (8)

majo25 

všechny recenze uživatele

Slušný mierne akčný eurotriler, ktorý má zaujímavý príbeh a tiež zaujímavé zasadenie do amerického Juhozápadu. Bitka o diamanty, neustále špekulovanie a drsné postavy, ktoré nikomu inému neveria. Nie všetko je vierohodné, nestačí totiž použiť púšť, americké autá a zbrane a čakať, že to bude vyzerať ako "amerika", už len z dôvodu typických eurohereckých ksichtov a dialógov. Bývalá tanečnica ovládajúca pušku či drsnú komunikáciu je tiež trochu cez. Nesadol mi ani záver. Ale film rozhodne nenudí a ukáže aj pár drsnejších scén. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Strhující evropský thriller v koprodukci 4 zemí! Jako ani se nedivím, že byl film v době normalizace stažen z kin pro údajnou brutalitu! Tyhle-ty filmy tady u nás v tehdejší kino-premiéře musely mít na tehdejšího diváka opravdu zvláštní kouzlo, člověk odcházel z kina a snímek musel mít v hlavě ještě pěkně dlouho, možná že až do dnešních dnů, kdy si bohužel nejspíš zase nevzpomene na jeho název. Filmu bych tipoval tak na rok '75, na rok '69 je to zcela bez debat docela odvážná a nadčasová věc, a vůbec bych ho na tento rok netipoval. Co do žánru, tak je to taková zvláštní směsice akčního krimi-thrilleru a westernu. Úvod (elegantní bankovní loupež) je špičkový, následuje snad ještě lepší divoká automobilová honička, obsah jsem předem nečetl, ale ihned po loupežném přepadení jsem si říkal sakra co to je, to koukám na úplně jiný film než jsme si myslel, načež za chvíli jsem velmi rychle pochopil že byl, celé se to vyvíjí velmi dobře, kvalitní scénář je základ úspěchu tohoto filmu, příběh má několik velmi dobrých a chytrých zvratů, vlastně až do samotného finále, které ale bylo na můj vkus trochu ukvapené, ale jinak skoro žádná výtka směrem k tomuto filmu, snad až na lepší osvětlení, hodně scén a důležitých scén (někdy v poslední třetině), se tu odehrávalo v noci, kdy tu nebylo skoro nic vidět. Prostředí (pošt Socorro v Novém Mexiku) kde se film odehrával, bylo ale velmi autentické, stejně tak jako poněkud zaostalý způsob života (absence elektrického proudu, studna, ručně prané prádlo, etc), kdy si člověk mohl připadat, jakoby se vrátil o dobré půl století nazpět v cestě časem. Mateos (zjevení a překvapení jako bič, něco jak Tomas Milian, lstivý a velmi zákeřný - nikdy nepodceňovat!), Constantin (klasický francouzský herec, kterého je radost tady vidět, on je tvrdý jako skála) a Berger (jeho manželka, krásná, milá), ale když na to dojde, tak také pěkně tvrdá a nekompromisní, jako např. ve scéne sadistického bičování a bití Mateose. Všecky tři herci ve velmi dobré formě a na vrcholu svých sil! Velmi příjemné překvapení - doporučuji! ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Možná je ta moje představa zatím zkřeslena výběrem filmů, které jsem viděl, ale zatím mi to vychází, že André Hunebelle byl lepším producentem a „velkým učitelem“, než režisérem. Zatímco Hunebellovy populární žánrové filmy v čele s fantomasovskou trilogií mě dvakrát nedokázaly oslovit a připadaly jako časem značně přežité, dobrodružné filmy v samostatné režii jeho „žáků“ (pomocných režisérů) natočené pod Hunebellovou produkční hlavičkou: Dusno v Karibiku Jacquese Besnarda i tyhle Diamanty Jean-Pierra Desagnata, byly pro mě naopak zážitkem, kdy jsem zůstal pohlcen od začátku do konce. Dusný thriller zasazený do zapadlého města s pouští, skálnatým údolím, řekou a lomem oplývá pohltivou atmosférou, vane osobitou poetikou s jemným nádechem westernu, nezalekne se ani pár nečekaně brutálních momentů (které často nejsou nějak explicitněji nasnímané, což jen kvituji, ale v té atmosféře s náhlými tvrdými reakcemi postav na mě i tak dost brutálně zapůsobily) a akční scény včetně strhující automobilové honičky jsou odvedené velice uvěřitelným způsobem. Věčný tvrďák Michel Constantin, zajímavý (v oné době) mladý zjev ze Španělska Julián Mateos a krásná Senta Bergerová uprostřed drsné přírody odvedli poctivé výkony pro tuhle starou hereckou školu typické a „Františkovu“ hudbu je jako vždy radost a krása poslouchat, kdykoliv, v čemkoliv. :) Jen ten konec se mi zdál poněkud uspěchaně zpracovaný... [80%] ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Zvláštní mix detektivky, westernu, trochu dobrodružného filmu, částečně home-invasion a dokonce trošičku i psychologického. Ale funguje to výborně. Situování příběhu do odlehlých hor, na opuštěný statek někde u bývalých dolů, filmů pomohlo v atmosféře, herci hrají naprosto skvěle, příběh si musíme dávat dohromady sami po sem tam prozrazených střípcích, charaktery postav jsou nejednoznačné, zvratů je zde několik, ale hlavně - napínavé je to od začátku do konce. Škoda jen pár hluchých míst a že ne vše bylo dotaženo do konce. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Napínavá kriminálka ve westernových kulisách využívající i westernové postupy. Kaine je zločinec nevídaný, zdá se mi, že podobných zvrácených postav ve filmech moc není. Jeho cílem jsou pouze diamanty, které se mu podařilo ukrýt a rozhodně se nehodlá dělit s Chamounem a jeho krásnou May. A přirozeně ji nechce ani znásilnit, jelikož ženami opovrhuje, ale chce ji zabít stejně jako Chamouna. Divák je držen v neustálém napětí, protože postavy, především Kaine, jsou zcela nevypočitatelné, což se týká i místního šerifa Bladea. Navíc u tohoto typu snímků nevíte, zda nakonec nezařvou všichni. Už úvodní přepadení benzinové pumpy je brutální tak, jako celý film. A nemám na mysli gore, které zde není, žádná střeva ven, žádná stříkající krev, a přesto je ten film syrový a špinavý. Jsem spokojen a odpouštím i noční scény natáčené ve dne přes filtry, jelikož tak se to tehdy dělalo. A co se týká ústřední dvojice.... skutečně šlo o stavebního inženýra a barmanku? Říkal to šerif, ale já si myslím něco jiného... ()

Galerie (2)

Reklama

Reklama