Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kurátor muzea je obviněn z krádeže obrazu a hrozí mu pět let. Rozhodne se skrývat v přestrojení za ženu, pracovat jako uklízečka a po večerech malovat kopii ztraceného obrazu. Jako hospodyně je vystaven námluvám svého zaměstnavatele, je nucen spolupracovat na nelegální výrobě pálenky, starat se o rozmazlené dítě a dokonce psát články o městském plánování. Navzdory potížím se ukáže, že práce hospodyňky je výnosnější než práce v muzeu. (Bush13)

(více)

Recenze (3)

Bush13 

všechny recenze uživatele

Polský předchůdce filmů jako Táta v sukni nebo Tootsie, něco, co bych označil jako "decentně crazy" komedii. Zprvu jsem se zděsil dvou věcí: zaprvé, film neodpouští a ilustruje, jak moc se mohou změnit či zestárnout herci během pouhých sedmi let (porovnával jsem s Małżeństwo z rozsądku); zadruhé, domníval jsem se, že se film ponese v banálním bláznivém duchu toho, kterak muž (intelektuál!) ve skutečnosti neumí uvařit těstoviny a vyprat košile, čemuž se budou polské hospodyně sedmdesátých let vesele smát a plácat se do stehen. Ale naštěstí ne, genderové role jsou tu humorně ohmatány trochu hlouběji a celá zápletka s převlekem za ženu slouží spíše jako záminka, či jakási kostra, která je vyplněna skečovitými návštěvami různých bytů, které s typickým humorem Barejovi vlastním zobrazuje a něžně i poměrně ostře satiricky obnažuje různé neduhy polské společnosti. Zároveň oceňuji, že snad jakýkoli absurdní vtípek, který scénáristy napadne, do filmu nějak někam vecpou. ()

tomeš 

všechny recenze uživatele

Báječná crazy komedie polského matadora Stanislawa Bareje, která pobaví i dneska. Na stejném principu stojí i slavná Mrs. Doubtfire (1993), která vznikla ale až o dvacet let později a není tak "sociálně kritická". PS: Pokud jste kunsthistorik nebo aspoň nějakého znáte, přidejte si k hodnocení několik hvězdiček. ()

Reklama

Bernhardiner 

všechny recenze uživatele

Převlékání se za ženskou na polský způsob dopadlo mnohem lépe než v mnohem známnější Tootsii nebo třeba švédské blbosti Kokpit. Je to totiž mnohem zábavnější než oba zmíněné tituly, přičemž zdrojem humoru není pouze sám hrdina, ale i hostitelé, u kterých v převleku za služku přebývá (např. cukrový badatel). Jakási společenská kritika zde cítit je (hlavně byrokracie a různí nepotřební lidé na vysokých pozicích), ale neznám Polsko tak dobře, abych to mohl plně docenit. Film určitě ve své době (a v katolickém Polsku obzvlášť) provokoval polibkem mezi "ženou" a ženou, což rozpálí další ženu. Ke konci sice filmu trochu dochází dech, ale přesto nemám důvod hodnotit hůř. Mimo jiné i díky skvělému obsazení, kromě hlavního představitele zaujme hlavně Adam Mularczyk v roli "umělce" Adamiece. 70% ()

Galerie (31)

Zajímavosti (2)

  • V závěru filmu se hlavní protagonista se svou ženou prohánějí žlutým vozem značky Triumph Spitfire Mark II. (Bush13)
  • Ve scéně, kdy hlavní hrdina prchá z okna na střechu, je vidět, že je krásný slunečný den. Při pohledu z interiéru směrem z okna ovšem lehce prší. (Bush13)

Reklama

Reklama