Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Heinz Rühmann a po delší době opět Anny Ondráková v nejnovější veselohře Ufy: Muž od plynu za režie prof. Carla Frölicha. (oficiální text distributora)

Recenze (2)

Marthos 

všechny recenze uživatele

Nová věcnost společenského systému první poloviny čtyřicátých let je téma, které se do soudobých filmů takřka nepropasovalo, nejspíš z cenzurních důvodů, čímž Gasmann získává určitou platformu. Ale nedejme se klamat. Heinz Rühmann pouze variuje svou klasickou figurku crazy hrdiny, kterému je bez milosti podřízeno okolí, včetně božské Anny Ondra v maximálně upozaděné pozici ženušky od plotny. Skutečně je to malé perplex spatřit "ženu - gag" v tak mizerné roli, bez možnosti k výraznější herecké akci, téměř bez vtipu, s šátkem na hlavě a zástěrou kolem pasu. Film sám o sobě ničím nepřekvapí, ničím nezaujme, snad jen reagováním na aktuální politickou situaci. A to je věru málo. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

První ze dvou filmů, které dělala Anny Ondra za války a ve 40. letech vůbec. Bylo to poměrně složité, protože se točilo v roce 1940, tehdy byla Anny už celý rok bez nového filmu, ale premiéra se konala zase až za další rok, takže se kritika po tak dlouhé době nezmohla finálně na víc, než na "šťastné shledání s Anny Ondra". Na zdržení měly patrně vliv některé reálie nefilmového charakteru, například vyhrožování na úřadu tím, že někdo z rodiny je ve straně (nechyběl ani pozdrav Heil Hitler!). Ačkoli toto všechno bylo už dílem románové předlohy Heinricha Spoerla, včetně zohlednění arizačního oddělení na policii, ve výsledku vznikl poměrně pozoruhodný film. Anny zde po dlouhých letech v hlavních rolích hraje druhé housle (naposledy tak činila v polovině 20. let), přičemž celá zápletka je postavena na akci Heinz Rühmanna. Tento německý Burian (nikoli co do stylu, ale významu a dnešní obliby mezi prostým lidem) je jako ryba ve vodě, když může pochodovat městem z vlaku domů v pyžamu a následně kout pikle, aby se jeho žena nedozvěděla, kde tak najednou získal tolik peněz a proč tu šarádu s pyžamem podstoupil. Načež následuje kolotoč s nově nabitým egem, podváděním ideální ženy, která dokonale pečuje o domácnost, dvě děti a plotnu. Chudák Anny hraje přesně podle soudobých měřítek ideální manželku a nemá mnoho možností k vlastní hře. Najdou se jen drobné momenty, například při usmiřování skrze omluvu na gramofonové desce nebo při návštěvě ženy, která radí dávat muži jen syrové jídlo… Konec dobrý, všechno dobré? Bohužel. Ondra přes své veškeré balancování v politice Třetí říše neměla ve válečném filmu své místo a tak se stala na příště už jen hvězdou filiálky Prag - Filmu. Z vedlejších rolí je tu možno ocenit v podstatě jen epilogující hvězdu Charlotte Susu a epizodkářku Giselu Schlüter, která s Anny pracovala také na jejím posledním filmu 30. let – Narren im Schnee. ()

Reklama

Galerie (22)

Zajímavosti (1)

  • Jediný film Anny Ondrákové, který spojenecká cenzura po válce označila jako nevhodný. Nicméně pro vysílání v německých televizích byl rehabilitován a dnes je součástí portfólia oblíbených pamětnických komedií a nijak nevyčnívá například z filmografie Heinz Rühmanna. (NinadeL)

Reklama

Reklama