Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Druhá část volného cyklu komedií o osiřelých sourozencích Alence a Zbyňkovi Kučerových dále rozvíjí Zbyňkův vztah s Kateřinou, "podnájemnicí" z předchozí komedie. Poté, co se vše prozradilo a Alenka dala jejich vztahu "požehnání", začne uvažovat o tom, že po Zbyňkově svatbě vstoupí do jejího života i Káčini rodiče. Jací budou? Zvědavá Alenka vyrazí "na průzkum" v momentě, kdy se Zbyněk rozjede své budoucí tchyni a tchánovi představit... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (32)

Dlubal David 

všechny recenze uživatele

■ ∞ Z trilogie: Podnájemníci (1976), Otec nebo bratr (1978), Dopis psaný španělsky (1980) řadím tento druhý TV film přibližně na roveň prvnímu nebo spíše kousíček před první, pak dlouho nic, pak dlouho nic a teprve poté až film třetí. ■ Podnájemníky a Otec nebo bratr jsem viděl v Československé televizi, když byly reprízovány někdy koncem osmdesátých let nebo na počátku let devadesátých století dvacátého. Ohromně na mě obě tyto televizní inscenace zapůsobily, ale po těch letech mi splynuly v jeden film. Už hodněkrát jsem se na to chtěl mrknout znovu, ale vždy do toho buď něco vlezlo nebo jsem dal přednost jinému dílu, které jsem ještě neměl tu čest vidět. Poslední cca 2 (3) roky si opětovně vychutnávám staré československé filmy a seriály, které jsem viděl jako kluk a nyní si chci porovnat své pocity a vzpomínky a musím říci, že mnohdy je to velmi zajímavé. ■ Trio: Jaromír HANZLÍK - Zbyněk KUČERA, Ivana ANDRLOVÁ - Alenka KUČEROVÁ, Daniela KOLÁŘOVÁ - Kateřina BŘÍZOVÁ - KUČEROVÁ nemohlo být vybráno lépe. Všichni do své role absolutně sedli a neumím si představit, že by tyto role hrál někdo jiný. ■ V prvním a druhém dílu mi učarovala Ivana ANDRLOVÁ, která pro mě později byla spíše představitelkou princezen z televizních pohádek, ale tady v Podnájemnících jí bylo teprve 16 let, v Otci nebo bratrovi již 18, a i přesto, že herecké zkušenosti teprve sbírala, tak svou ztřeštěností a praštěností si mě hned získala. A Jaromír HANZLÍK a Daniela KOLÁŘOVÁ? Celá filmařská sedmdesátá léta jim velmi svědčila a jejich role a herecké výkony mám nejraději právě z let sedmdesátých a první poloviny let osmdesátých dvacátého století. ■ Druhé pokračování: Otec nebo bratr se stejně jako předešlí Podnájemníci nesnaží být za každou cenu vtipné, ale naopak humor ukazuje ve všednosti každodenních starostí a prostém soužití, kdy několik scén sklouzne na dramatickou notu a vzápětí vše absurdně obrátí, tentokráte u rodičů Kačenky. ■ Po příjezdu Zbyňka a Kačky k jejím rodičům na venkov vše vypadá, že proběhne v klidu a s nejlepším možným výsledkem, ke zvratu však dochází, když ke BŘÍZOVÝM na večer přijíždí nečekaná návštěva... ■ ■ ■ Dnes mohou některé věci nezasvěcenému diváku připadat přinejmenším podivné, ale pravdou je, že do značné míry celá trilogie zaznamenává holou realitu tehdejšího Československa. ■ ■ ■ Moc jsem se těšil na celou trilogii, o to více, že třetí díl jsem až do včerejška [19-III-2014] neviděl a chtěl jsem si opět připomenout první dva filmy, na které mám jen ty nejlepší vzpomínky. Hlavně na tento druhý. ■ Alenka mi připomněla svým projevem a obličejovými variacemi prvorepublikovou herečku, kterou mám z tohoto období nejraději: Natašu GOLLOVOU. ■ Josef HLINOMAZ, i když se ve filmu pouze mihne, tak je stejně velikým přínosem a jeho hláška: "Poslední plzeňský." se sem absolutně hodí a těch pár minutek ve venkovském pajzlu plném buranů a jézéďáků skvěle oživuje. Rodiče Kateřiny dobře sekundují hereckému koncertu Alenky a Zbyňka a o absurdní situace zde není nouze. ■ ■ ■ ⁞ [90/100]. ■ ‖ [80/100]. ■ ↨ [80/100]. ■ ― Ivana ANDRLOVÁ [99/100], Jaromír HANZLÍK [93/100], Daniela KOLÁŘOVÁ [89/100], Jaroslav MOUČKA [88/100], Antonie HEGERLÍKOVÁ [79/100], Josef HLINOMAZ [83/100]. ■ ῼ [79/100]. ■ ∩ Podnájemníci (1976), Dopis psaný španělsky (1980), Guess Who's Coming to Dinner (1967), Lidé z metra (1974), Léto s kovbojem (1976), Setkání v červenci (1978), Hodíme se k sobě, miláčku...? (1974), Nejlepší ženská mého života (1968), Taková normální rodinka (1971), Noc na Karlštejně (1973), Byl jednou jeden dům (1974), Nemocnice na kraji města (1977), Sanitka (1984), Ikarův pád (1977), Sňatky z rozumu (1968), Dynastie Nováků (1982), Step by Step (1991), Doktor z vejminku (1982), Tchán (1979), Půl domu bez ženicha (1980), Kulový blesk (1978), Vratné lahve (2006), Svatební cesta do Jiljí (1983). ■ № 2x; 1x ⌂ [D], [TV], [TV_RGB], [PZ]. 1x ⌂ [D], ϿϾ, [PZ], [576p], [19-III-2014; 23:45]. ■ ↘ sportovec, blackrain, Lewaso. ■ ↔ ① [98/100]; ② [99/100] [19-III-2014; 23:45]; ‡ [19-III-2014; 23:45]; >>> [98/100]. ■ () (méně) (více)

Peabody 

všechny recenze uživatele

lehký nadprůměr zejména kvůli J Hanzlíkovi a Daneiele Koláčové, kteří si sedli sand kdekoli spolu hráli a Antonii Hegerlíkové. Zápletka je nic moc, i když není nemožná, je to poctivé řemeslo režijní, herecké i scénáristické. Slušná TV zábava, asi bych dal špíše 3,5, ale tři jsou zase na tu dobu vzniku pro mne málo. ()

Reklama

WANDRWALL 

všechny recenze uživatele

Rodiče nemají. Zbyněk je starší, Alenka mladší. Starší bratr a mladší sestra. Starší bratr si přivede domů seriozní známost, Kateřinu. Ta sice pochválí kuchařské umění Alenky - lívance - ale když Alenka poodejde, tak kápne Zbyňkovi božskou - dobré to bylo, ale bylo toho málo. Je Kateřina takový žrout? Proč něco tak podružného připomíná, když si může zajít do večerky koupit něco dalšího? Alenka je všetečka, a klidně jde zkoumat rodiče Katky. A předvádí se komediální umění, místo aby rodiče Katky podrobila hlubšímu rozboru. Už dávno jsem to neviděl, kdoví, jak by to působilo na mě nyní. ()

blackrain 

všechny recenze uživatele

Být na místě Antonie Hegerlíkové, tak si také budu myslet, že to šídlo Alena je Zbyňkova dcera. Trvala bych na pořádném vyšetření, abych se dozvěděla jak to tedy opravdu je. Každá matka chce pro svoje dítě jen to nejlepší. Nakonec to nejlépe z celé rodiny pobral Jaroslav Moučka, ten nerozvíjel žádné spiklenecké teorie o manželských peripetiích. Já vždycky říkám, že ženy mají poněkud bujnější fantazii. Jsem toho dobrým důkazem. ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Nejsvižnější a nejzábavnější díl televizní trilogie, ve kterém to rozjíždí nejen Ivana Andrlová, ale také Antonie Hegerlíková jako starostlivá matka s bleskurychlými závěry. I po letech koukatelná pohodovka, dochucená špetkou televizní nostalgie, která dovolí velkoryse přehlédnout i způsob, jakým scénář trochu náslím tlačí děj směrem, který byl vytýčen námětem. ()

Galerie (4)

Reklama

Reklama