Reklama

Reklama

'Je vous salue, Marie'

  • USA Hail Mary
Trailer

Obsahy(1)

Do Marseille přijíždí dva zabijáci, které vyslala americká mafie, aby zlikvidovali uprchlého gangstera Rudyho Hamberga (Eddie Constantine). Ten ví mnoho o jednání zkorumpované stavební společnosti a zabijáci mají zabránit jeho korunnímu svědectví. Ale jeden z vrahů má psychické zábrany zabít svého bývalého přítele a tím se věc velice zkomplikuje. (curil)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (8)

honajz2 

všechny recenze uživatele

Godardova verze příběhu Marie a jejím neposkvrněném početí. Ano, Godard si opravdu vzal námět z Bible a zpracoval to přesně tak svérázně, jak si asi představujete. Platí to ale jenom o formě, vedení děje je sice zvláštní taky, ale místy jsem si říkal, že nebýt té jeho typické formy, asi bych ani neřekl, že za tím stojí Godard. On, levičák jak poleno, který v sedmdesátkách točil regulérní komunistické agitky, nenatočil anti-křesťanský film? Ono to teda není ani křesťanské a ani duchovní, je to prostě jen... divné. A popravdě nechápu, proč to vůbec točil a těší mě, že nejsem jediný, kdo to takhle má. Vlastně to není ani ten jeho typický filozofický mišmaš. Tím je to jen na začátku (a dokonce se tu mluví o mimozemšťanech, původu lidstva apod. tématech, u kterých by nevěřil, že by se jim kdy Godard věnoval), ale pak je to jen o vztahu Marie a Josefa a samozřejmě i o tom, že je těhotná i když je stále panna, ale cokoli hlubšího, klidně i v tom Godardově stylu, se tu objeví jen občas a je to tak zvláštní úvaha, že se vztahuje jen k postavám ve filmu. O čem to vlastně bylo? O tom, že žena má zůstat svobodná v rozhodování, i když přijde nebeský rozkaz? Jak to končí je jasné, ale i když to byl nejucelenější novější Godard jakého jsem kdy viděl, jsem z něj zmatený o něco víc, než z těch myšlenkových mišmašů. Sledovat mě to bavilo, bylo to zvláštně neotřelé a začátek mě dokonce dost zaujal, navíc kladně hodnotím i to, že se tam něco děje, ale víc jak tři hvězdy nedám, protože ani nevím, za co přesně bych mohl dát víc nebo míň. 3* ()

Pevek2 

všechny recenze uživatele

Vynikajici esej na tema vztahu cloveka k vlastni telesnosti, lasce, duvere i nad samotnym pribehem Marie, jak se vyskytuje v Bibli. V podstate jsem mel problem jen s nasledujicimi vecmi 1) Godard zpochybnuje svobodne rozhodnuti jak Marie tak Josefa, coz je podle mne v puvodnim pribehu sice podstatne, ale jemu to umoznuje vic vyhrotit sve tazani. Navic ve vztahu k tomu, jak si Buh vybira v Bibli sve nasledovniky to vlastne ani tak nelogicke neni 2) Josef vyzniva jako magor. Ale to nejen u Godarda, to v cele katolicke tradici, takze je otazka jak moc se Godard ironicky posklebuje prave tomuhle. Ostatne ironie je v celem filmu velmi podstatna a to aniz by dilo ztracelo na uprimnosti a opravdovosti. A katolici, jakoz i papez by se pro priste meli vyjadrovat vyhradne k filmum, ktere videli a ktere pochopili, protoze Godardovo Je vous salue Marie je vic katolicke nez barvotiskove obrazky na zdech vetsiny far. ()

Reklama

garmon 

všechny recenze uživatele

Novátorsky je používaná hudba: je nahrubo stříhaná do mezer mezi replikami. Bylo to v Godardovi už i dřív, ale tady je to masivně a bohužel to po chvíli začíná iritovat: jednak to nemá řád, na nějaký výraz použité muziky se zhusta kašle, je to dost agresivní, a pak v tom vidím omezenost hudebního vzdělání páně režiséra: jde jen o notorické Bachy a Dvořáky, celé se to tím posouvá akorát do pleasure videa domácí diskošky. Co se týče celku, přijde mi Marie víc lyrická než Carmen (a lineárnější než Pašije - Vášeň), žel i s menším ostnem, méně nesoucí význam. Maximy, které u Godarda znám napříč, tu působily asi tak, jak kdyby si psal u snídaně "geniální" postřehy, a pak je prostě dával do úst svým hrdinům. Citáty atp. Vlastně mi doteď nedošlo, PROČ toto celé Godard točil? A to mi třeba v Zachraň si kdo můžeš... jasné bylo... Točil to fakt jen proto, aby udělal soudobý pastiš na klasický rámec? Hmmm, ano: obraz je překrásný, herečky také... Anebo to je prostě proto, že chce Marii svléknout a nechat zmítat na postýlce? Tak bych to viděl nejvíc - ale jako nekatolíka mě to nepobuřuje ani v nejmenším, vybraná holka je krásná, nu... A stačí toto na to točit film o mystériu ženství? Převážnou většinu času děje vyplňuje to, jak je Josef naštvaný, že mu Marie nedala, a čí že tedy to dítě je. To je tam furt. A tak mě napadá: U konce s dechem, Pohrdání atd. - linie Godardova vztahu k ženám, vztahu škemrala a lúzra, pardon. Ostatně Myriem Roussel - Marie - je v určitých okamžicích celá Anna Karina. Vtipná mi přišla mini vedlejší role pro Juliette Binoche: ta se mu prý nechtěla svléknout do Carmen, ale asi jejich agenti chtěli, aby měli do portfolia vzájemnou spolupráci. Role Binoche je úplně úplně zbytečná, jedno že začíná film. Navíc v té době točila Schůzku a Zlou krev a to jsou lepší filmy než Zdrávas Maria. ()

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

“How else can we be close to His Word than by speaking it?” Jeden z tých godardov, ktorý takmer vôbec nezosmiešňuje sám seba (aj keď je to vlastne celé o tom, že Mária nechce dať Jozefovi).  A užívateľ garmon má pravdu, Myriem Roussel tam je celá Karina; veľké oči, brunet, krásna a neskutočne luxusné kozy. Inak som na ten film narazil v doslove k Satanským veršom. To prvé cz vydanie. Ževraj nielen moslimovia sú hákliví na svoju knihu a že za Hail Mary sa svojho času pápež modlil ruženec. Godardovi vyhrožovali a návštevníkov kín kropili kazatelia svätenou vodou. :D No a teraz Rushdieho pobodali a ešte Godard sa rozhodol umrieť. To je rok! ()

Dionysos 

všechny recenze uživatele

Jak řekl sám autor, "Marie" je vyvrcholením řady jeho filmů ("Sauve qui peut (la vie)", "Passion", "Prénom Carmen") z počátku 80. let, kterými se (po politických 70. letech) vrátil k točení filmů řešících i otázky lidsky osobní či intimní. A toho je "Marie" skutečně dovršením, jelikož její individuální váhání a rozhodování o zvolené cestě je jádrem a vrcholem celého filmu. Jako typický exemplář z výše popsané řady se snímek jeví i svým znovunalezením (samoúčelné) krásy filmového obrazu, která byla (zejména v 70. letech, ale samozřejmě i v dalších fázích autorovy tvorby) oslabována snahou nacházet v obrazu nové funkční vztahy se zvukem a s cíli ležícími mimo estetický zážitek. Proto místy až cíleně kýčovité záběry přírody atd. Co ve filmu funguje již méně, je vedlejší dějová linie československého myslitele-emigranta, která snad má tvořit kontrast k jednání Marie (její pokora, váhání a obětování své sexuality oproti bohorovnému intelektuálovi s vícero ženami) či linii pojednávající o stvoření (života) v protikladu k biblickému početí. Je zajímavé, že se Godard s příběhem o Panně Marii, natož odehrávajícím se v současnosti, nesnaží o nějakou (ateistickou atp.) aktualizaci, ale respektuje duchovní obsah biblické předlohy. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (2)

  • Vzhledem k tlaku organizací katolické církve byl tento film v Brazílii zakázán. (ČSFD)
  • Papež Jan Pavel II. film veřejně odsoudil s tím, že hluboce zraňuje náboženské přesvědčení lidí. (ČSFD)

Reklama

Reklama