Kamera:
Brett JutkiewiczHudba:
Brian TylerHrají:
Melissa Barrera, Jenna Ortega, Courteney Cox, Mason Gooding, Jasmin Savoy Brown, Hayden Panettiere, Dermot Mulroney, Samara Weaving, Tony Revolori (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Sestry Samantha a Tara Carpenterové a dvojčata Chad a Mindy přežily řádění tajemného vraha ukrytého pod maskou ducha v městečku Woodsboro. Ve snaze zapomenout na tyto tragické události se všichni čtyři přestěhují do New Yorku, aby tam začali nový život. Netrvá to ale dlouho a objeví se nový a ještě brutálnější vrah v masce Ghostface a jejich životy jsou opět v ohrožení. (Forum Film CZ)
(více)Videa (12)
Recenze (356)
To, jak jsem si u pátého dílu vykroutil hlavu nad tím, kdo se to nakonec skrýval pod maskou, tak tady jsem se při odhalení už vyloženě pochcal smíchy. Příště bude vraždit 13leté dítě ? Každopádně, konečně tu zavál nový vzduch, vraždí se v prostředí NYC a většinou na veřejnosti, což bylo docela cool. Brutální je to opět dost, bodá se tu snad do všech částí těla, ale občas to bylo táák strašně komický. Někteří tu schytají masakr a jsou schopni dál pokračovat, třeba típek, který dostane asi deset ran nožem a on nakonec přežije, pak zase hlavní postava bodne vraha pouze do ramene, jen proto, aby mohl za pár minut pokračovat a dál jí nahánět. Nesmyslů tady bylo na mě fakt dost. Jinak úvod byl klasicky tou nejlepší scénou, kde hned dojde k pěknému zvratu a líbilo se mi opět připomenutí všech dílů. No, nebýt toho debilního konce, měl jsem chuť dát čtyry, ale bohužel. (jen pro mé info - čtyry hvězdy - první, druhý a čtvrtý díl, ostatní po třech) ()
5/10 Najhorší a najzbytočnejší diel ságy, kde úplne chýbajú tradičné trademarky: chytré dialógy (obmedzujú sa na zopár hlášok) a meta-rovina (ten dvojminútový monológ o franchise nemožno brať vážne). Pritom úvodná scéna je ešte celkom uchádzajúca, ale ako skončí, začne klasický slasher, ktorý funguje iba ako pokračovanie svojho vlastného sveta bez prerazenia "štvrtej steny" a, čo je ešte horšie, aj so slabo napísaným postavami. Dôvod, prečo Sidney/Dewey/Gale fungovali tak dobre v piatich filmoch, bolo, že každá postava bola významne iná (final girl, policajt a reportérka), tu sa traja preživší tínedžeri a jedna staršia sestra zlievajú do jednej masy. Alebo žeby nakrútiť Scream 6 ako rutinný slasher bola akože tá sofistikovaná meta-rovina? ()
Docela mě překvapilo a jako fanouška série zároveň potěšilo, že se bude v kinech vřískat pošesté pouhých čtrnáct měsíců po uvedení pátého Vřískotu, který přišel po dlouhých jedenácti letech po čtyřce (a posledním Cravenově "zářezu"). Jak už jsem říkal, mám pro Ghostface slabost, tudíž jsem svolný přehlédnout fakt, že se jedná do nemalé míry o recyklát předchozích filmů - jako fanoušek si ale právě cením onoho propojení mezi jedničkou až pětkou, které jsem si (vedle spousty popkulturních odkazů) vyloženě užíval. Samotné intro, které si šibalsky pohrává s hororovými pravidly a staví je na hlavu, dokazuje, že má "vřískající série" stále co nabídnout. Uvítal jsem situování filmu do New Yorku, kde se tvůrcům podařilo využít jiných lokalit a nabídli tak několik vskutku povedených scén - ať už šlo o chladnokrevnou sekvenci ze samoobsluhy či bytu, nebo o atmosférickou scénu z blikajícího metra. (Spoiler alert!) Identita Ghotsface je člověku jasná od první zmínky o zesnulém rodinném příslušníkovi, nejpozději pak od útoku v bytě, ale o nějaký plot twist tvůrcům ani nešlo, jako spíše o ono pohrávání si s diváckými očekáváními a hororovými pravidly a vytváření "skrýmverza". Divák (ideálně fanoušek) pak s klidem přehlédne nesmrtelnost jistých postav a s uspokojivým úsměvem jen pozoruje nekompromisní likvidaci záporáků. (End: Spoiler alert!) Šestka na mě tedy ve výsledku rozhodně nepůsobila nudně, ani unyle, má-li ale vzniknout další pokračování, čemuž bych se nebránil, byla by vhodnější alespoň tříletá pauza. ()
#6 Scream. Nové prostředí sérii úplně neprospělo, ale pořád je tu naštěstí na co navazovat. Courteney Cox je pořád skvělá, dokonce se nám vrátila skvělá Hayden Panettiere a z nové party z minulého dílu je jasnou jedničkou Wednesday Jenna Ortega. Pokud tvůrci dodrží slovo, už teď se těším na sedmičku. ()
Jak mám tuhle sérii jako srdcovku, tak mě šestka úplně minula. Za prvé se bohužel potvrdilo, že přeživší postavy z pětky mají pramálo co nabídnout do budoucna (i když uznávám, že duo sester má potenciál). Nové maso má nejhůře vystavěnou expozici ze všech dílů a jednotlivé scény jsou hotový festival "Hit and miss". Na dobré nápady (otočený úvod, drzá návštěva sámošky) vždy připadne nějaký podivný (nelogická volba, v jakém pořadí se půjde po žebříku, nadějně působící scéna v metru bez většího využití, vrahova až magická schopnost infiltrovat bytové komplexy). Obecně si myslím, že to tvůrci neměli vymyšlené vůbec blbě (hra s fenoménem opět snaživá), ale finále tentokrát, alespoň pro mě, vůbec nefunguje. Odhalení vraha vnímám jako nejvíc vzrušující část každého dílu, uzavření skládačky s následnou akční dohrou. A tady nejenže je motivace opsaná, ale hlavně působí vrah při její interpretaci extrémně směšně. A ne proto, co říká, ale jak to říká. Bettinelli-Olpin a Gillett možná chtěli vše zlehčit (ve smyslu "vrazi jsou maniaci a jejich obhajoba sebe sama absurdní, tak proč to tak i naplno nepojmout"), v mých očích nicméně i Roman (Vřískot 3), do té doby nejslabší záporák, alespoň ve svém odhalení měl nějakou sílu osobnosti a šel z něj respekt. A to tady není vůbec. Doufal jsem, že mě potěší návrat Hayden Panettiere aka Kirby, ale ta je (Vinou plastik?) téměř k nepoznání a zábavnost své postavy připomene jedinou scénou. A tak je to se vším. Drobnosti ano, celek ne. První Vřískot, který mě vyloženě nebavil. ()
Galerie (66)
Photo © Paramount Pictures
Zajímavosti (31)
- První díl série, ve kterém se neobjevila Neve Campbell (Sidney Prescott) a David Arquett (Dewey Riley). Neve odmítla účast, jelikož se nedohodla s producenty na finanční odměně, a postava Davida zemřela v předchozím díle. (hansel97)
- Ze všech filmů Vřískot měl tento druhý nejvyšší rozpočet 35 milionů amerických dolarů. Třetí a čtvrtý film měly rozpočet 40 milionů dolarů, druhý a pátý film měly rozpočet 24 milionů dolarů a původní film měl rozpočet 15 milionů dolarů. (Takeshi666)
- V metru je jedna z cestujících oblečená jako Grace (Samara Weaving) z Krvavé nevěsty (2019), kterou režírovali Matt Bettinelli-Olpin a Tyler Gillett, tedy stejní režiséři, kteří režírovali i tento film. Samara Weaving, která hrála Grace, si zde zahrála postavu Laury Crane. (HanzoBureshi)
Reklama