Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V supertechnické budoucnosti, kdy svět ovládají nadnárodní společnosti, středisko LETAC, které má na starosti zavádění moderních technologií do služeb zákona, vytvoří pod vedením dr. Darrela Lindenmeyera jakéhosi novodobého Frankensteina počítačové éry, speciální verzi tréninkového programu pro výcvik policistů. Jde o SID verze 6.7 (sadistic, intelligent, dangerous - tedy sadistickou, inteligentní a nebezpečnou) virtuální bytost, která vznikla sloučením osobností více než sto padesáti zmapovaných psychopatických a sociopatických sériových vrahů. Středisko má v plánu trénovat policisty jejich nasazením proti SIDovi ve virtuální realitě. Než je však program výcviku schválen, je třeba provést testy s využitím vězňů. Jedním z dobrovolníků je také bývalý policista Parker Barnes, odsouzený za to, že vzal spravedlnost do vlastních rukou a zabil psychopata, který předtím zavraždil jeho manželku a dítě. Jenže pak se SIDovi podaří s pomocí nanotechnologií uniknout z virtuálního světa do světa skutečného, kde rozpoutá děsivé peklo. Zdá se, že Barnes je jediný, kdo může v ulicích Los Angeles toto novodobé Frankensteinovo monstrum zastavit. S pomocí psycholožky Madison Carter se Barnes dostane z vězení a pustí se do pronásledování své ďábelské kořisti. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (79)

john.h 

všechny recenze uživatele

Po letech ztratilo to kouzlo, které to pro mě mělo v polovině devadesátých let, když jsem to poprvé viděl na VHS. Přesto to je celkem zábavná podívaná, se slušnou hudbou, dvěma výbornými a mými oblíbenými herci, zajímavým námětem a pár fajn zapamatovatelnými scénami. Efekty už se mi dnes také nezdají tak ultra skvělé jako před lety, ale pořád se na to dá dívat. Nesouhlasím s negativními hodnoceními, tvrzeními, že herci přehrávají a že tam stojí efekty za prd a můžu to jedině doporučit. Zkouknutím divák nic nepokazí a slušně se odreaguje. ()

Deimos 

všechny recenze uživatele

TV/// Obsazení 7/10 Děj 6/10 Hudba 5/10 Efekty 6/10/// +Danzel Washington a vyšinutý Russel Crowe, sci-fi příběh, částečně prostředí -dnes již zastaralé triky, celkově jen mírně nadprůměrné/// Virtuozita je ze všeho nejvíc chudší bratříček filmu Demolition Man. V obou filmech jsou dva protivníci, kteří se nesnášejí a jdou si po krku. V obou případech se film odehrává ve sci-fi prostředí a celkově jsou si hodně podobný. Největší rozdíl je však v tom, že v tom druhém filmu je svět do detailu vytvořen, neurazí ani dnes. Zato Virtuozita neohromí ani hláškama, ani zpracováním a ani herci se souboji Stallone vs. Snipes nevyrovnají. Virtuozita byla koukatelná kdysi, teď je právem zapadlá, přestože není úplně špatná./// Celkem 60%/// ()

Reklama

Han22 

všechny recenze uživatele

Nejklasičtější devadesátkový akční sci-fi film, jaký si dovedete představit. Nezastavitelný psychopatický záporák (v tomto případě navíc androidní, který se regeneruje ze skla) je na svobodě a proti němu stojí jediný polda, který ho dokáže zastavit a který kvůli němu má trauma z minulosti. Něco jako Demolition Man - mínus humor a zajímavá vize budoucnosti - plus dva skvělí herci v hlavních rolích. Crowe je mladičký a psychouše si užívá, Washington hraje trošku drsnější verzi jeho oblíbeného inteligentního poldy. Akce jsou tu fajn, efekty slušný, taneční hudba v americkým filmu potěší (aspoň jednou něco jinýho než hiphop nebo rock) a celkově si myslím, že Virtuozita by se jako jedna z mála sci-fi béček roku 95 neztratila ani v kinech. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Tak Virtuozita sa nepostavila po bok celkom zaujímavého Trávnikára rovnakého režiséra, prípadne Strange Days, ale zdatne konkuruje v hlúposti Johnnymu Mnemonicovi a Lovcom dinosaurov. A asi ich aj prekonáva, lebo nemá tak zaujímavý a zároveň debilný fikčný svet, iba debilný a využíva tie najhoršie sci-fi a thrillerové klišé z deväťdesiatok. Ale rozhodne treba vidieť práve z tých dôvodov, prečo som rád, že som videl dva vyššie spomínané guilty pleasures. A aspoň viem, na čo sú dve superhviezdy v hlavných úlohách vo svojich kariérach najmenej hrdí... ()

Brooks 

všechny recenze uživatele

Seriózne sa tváriaci, nechcene smiešny guláš populárnych sci-fi motívov s réžiou a efektami na úrovni neskorších vandammoviek. Že sa od tohto projektu očakávalo oveľa viac vidieť už z áčkového castingu, Crowe aj Washington majú obvykle na projekty čuch. Odporúčam ako dvojfilm s Johnny Mnemonicom, je to síce zážitok pre otrlých, ale aspoň si človek uvedomí, akým bahnom sa hollywoodske sci-fi v 90.tych rokoch brodilo a ako ho na prelome milénia spasil a redefinoval Matrix. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (4)

  • Ve scéně, kdy jede Sid (Russell Crowe) v dodávce unést dceru Madison Carterové (Kelly Lynch), hraje v rádiu skladba "The photograph kills". Tu nazpíval Russell Crowe se svou skupinout The Ordinary Fear Of God. (Ice123)
  • Na obrazovke televízie sa v jeden moment objaví seriál Star Trek (1966). (fefee)
  • Russell Crowe (SID 6.7) později - už coby velepopulární držitel Oscara - vzpomínal na svou první spolupráci s Denzelem Washingtonem (Parker Barnes): "Virtuozita fakt není něco, na co bychom byli hrdí. Mě tehdy ještě nikdo neznal, Denzel už byl samozřejmě veliká hvězda. Dodneška si vzpomínám, jak jsem v jedné scéně řval nějaké pitomosti a přitom mi z pusy odlétla slina a hezkým, ladným obloučkem přistála Denzelovi rovnou na rtu. On byl mimo záběr, ale choval se jako absolutní profík. Nehnul ani brvou, zatímco já to musel dohrát s plným vědomím, že jsem flusnul na Denzela Washingtona!" (NIRO)

Reklama

Reklama