Režie:
Jim SharmanKamera:
Peter SuschitzkyHrají:
Tim Curry, Susan Sarandon, Barry Bostwick, Richard O'Brien, Meat Loaf, Charles Gray, Patricia Quinn, Nell Campbell, Jonathan Adams, Peter Hinwood (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Mladí snoubenci Brad a Janet uvíznou za bouřlivé noci před závorou označující konec cesty. Vzpomenou si, že cestou viděli starobylý hrad a rozhodnou se tam hledat pomoc. Když dorazí, uvítá je muž s bledou tváří, prořídlou kšticí a temně rudými kruhy pod očima a požádá je, aby vešli. Tak se mladá dvojice ocitne na dekadentním večírku pána domu – Dr. Franka-N-Furtera, transvestity z transsexuální Transylvánie a zjevně nepříliš příčetného vědce. Ten jim představí svůj nejnovější výtvor, urostlého blondýna Rockyho, kterého si stvořil pro své potěšení. Začíná noc plná vášní, kdy si nikdo nemůže být ničím jistý, zejména pak svým pohlavím a sexuální orientací. (AČFK)
(více)Videa (1)
Recenze (418)
Muzikál, jehož děj je pouze důmyslnou kulisou pro jeden ohromný kinematografický odkaz a pro oslavu umělecké i životní nesvázanosti a extravagance. V závěru sice lehce pospávající, ale jinak naprosto bezprecedentní a zaslouženě kultovní smršť zábavných hudebních skečů, chytře napsaných, vtipně zinscenovaných a hlavně neuvěřitelně zahraných! Tim Curry je coby transsexuální karikatura na šílené hororové vědátory z produkce RKO fenomenální, jakoby se pro tuhle šílenou a v dějinách filmu ojedinělou roli narodil, a vše zdobí a ochucuje dvěma třešničkami více než rozkošná Susan Sarandon, jejíž ženské přednosti chci mít doma na očích každičký den.... prostě chci! 85% ()
Nemám ráda muzikály a nemám ráda vypravěče, co rozbíjí události. I přes nesnášenlivost těchto dvou elementů jsem se zvládla dívat, až do konce, což připisuji jako kladný kredit na účet snímku. Tim Curry byl jednoznačně tahounem celé téhle bizarní dekadentní extravagantní fetišistické estrády. Zbytek byl jen dobře namalovaný a punčochami stažený komparz, který tajtrlíkoval podle toho jak transvestita pískal. Vizuálně slušné, velmi nevšední, originální a ve své době dost možná i inovativní, ale podruhé bych si tuhle šílenost už nepustila. ()
Jediný film, ze kterého jsem odešel cca po 15ti minutách a zdaleka jsem nebyl první, natož poslední. Nechápu tento humor, nechápu ty vtipy, nechápu z toho vůbec nic a navíc se mi to vůbec nelíbí. Rocku je tam jako šafránu, zato hopsání a paruk ala Hendrix jako máku. Skoro bych se vsadil, že v tom má prsty Jess Franco, ale umělci se zřejmě Mistrem jen inspirovali ()
Jenom bych mohl za sebe opsat slova troufalky: Tohle nebýt řeč mého kmene. :o) Prvních 20ti minut, kdy ten film vypadal na příjemně stylizovaný romantický muzikál s neznámými, ovšem chytlavými písněmi, se mi to ještě dost líbilo, asi tak do prvního hudebního čísla na zámku. Jenomže s příchodem šíleného transvestity na scénu se rázem tahle show proměnila v jeden výstřední, místy úchylný a pro mě často nekoukatelný bizár, který mě mimo pár výtvarných nápadů, pár vstupů vypravěče nebo občas nějaké zdařilejší písničky prakticky vůbec neoslovil a já v něm nedokázal najít zalíbení. Snad jen část se svérázným invalidem na vozíku ten film kdesi po dlouhé době oživila, ale to jen do doby, než se i z této postavy jakoby z jiného světa nevyklubal rázem poloviční transvestita s ženskýma nohama. Ano, tady totiž nastane po celou dobu postupně tolik šílených zvratů a divných událostí, které často nedávají žádný smysl ani logiku ve spojení s předchozím dějem, až se celý děj v tomto směru stává nesmírně přehlcený, postrádá smysluplnost. Když to srovnám s jiným „ujetým“ britským muzikálem, který vznikl ve stejný rok a to Tommym, tak ten se mi také moc nelíbil a musel jsem během sledování taky přetrpět nejednu šílenou pasáž jdoucí až za hranici vkusu, ale celé dění v něm ve výsledku postupně někam dospělo a mělo určitě i myšlenku. Tady k ničemu podobnému nedošlo, začátek byl sice hodně slibný, ale pak každou minutu z toho byla čím dál větší šílenost a čistě jako stylizovaná muzikálová komedie mi to až na pár čísel nevonělo, přestože mnoha šílenými nápady mě do jisté míry přikovat dokázala. Svět výstředních transvestitů a dekadentních voyeuristů ale vážně není pro mě a doufám, že na rozdíl od hlavní dvojice do zámečku s takovou smetánkou nikdy nezabloudím. :o) 45% ()
Susan Sarandon skoro nepřetržitě ve spodním prádle, vilný transvestita, zámek zrůd, tlustý motorkář, puritánství naruby a dobrý vkus dostávající jednu facku za druhou. Výlet do nejpodivnějšího hradu v okolí zkrátka dopadl tak rozporuplně, jak se dalo čekat. Songy většinou fajn a chytlavé, ale děj, na který jsou navěšené, nesnesitelně bizarní a jakýmkoli naznačením zápletky vždycky mimo. A nejlepší píseň samozřejmě Touch-a, Touch-a, Touch-a, Touch Me. ()
Galerie (163)
Photo © 20th Century Fox
Zajímavosti (79)
- Tim Curry (Frank N. Furter) původně plánoval postavu ztvárnit se silným německým přízvukem, nakonec se nechal inspirovat přívukem královny Elizabeth II. a hlasem své matky. (Alfréda)
- V úvodní svatební scéně stojí za svatebčany a jejich rodinou Tim Curry v roli kněze. Vedle něho stojí Patricia Quinn a Richard O'Brien, kteří hrají Frank N. Furterovi pomocníky. Svým oblečením a postavením parodují slavný obraz "American Gothic", který se později také ve filmu objeví, a to na stěně Furterova hradu. (Alfréda)
- Ve filmu je k vidění mnoho narážek a rekvizit upozorňujících na několik filmových společností. Dívka jménem Columbia a její krátké vlasy odkazuje na společnost Columbia, kočka v hale na studio MGM, mystická postava držící štít na Warner Bros. a osvětlená koule na společnost Universal Pictures. (Terva)
Reklama