Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Vlivný sloupkař si najme agenta, který má za úkol rozbít vztah jeho sestry s jazzovým hudebníkem.  Oni ho znají - a třesou se - velká jména Broadwaye, Hollywoodu a Capitol Hill. Znají J.J - světoznámý publicista, jehož psaní je božím slovem pro 60 milionů čtenářů! Znají ten jed, který plápolá v těch očích za sklíčky brýlí - a podlézají - jako SId Falco, chlapec, který chtěl tolik, že by prodal vlastní dívku, jen aby se postavil s J.J., a nasával sladkou vůni úspěchu! Tohle je příběh J.J. - ale ne takový jako by si ho on přál převyprávěný. (MGM)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (76)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„The cat's in the bag and the bag's in the river..“ Manažer bulváru si nechá vlhčit paty jazyky cizích jen do té doby, dokud jsou užiteční. A ambiciózní dělník oboru? Ten brzy zjistí, kdo je s kočkou v tom pytli.. Curtis i Lancaster famózní. Zatímco první jede na stejně „pozitivní" vlně jako v Bostonském případu a v přisluhovačské pozici často hovoří jen za ramenem svého vzoru, druhý vystřihl amorálního puppetmastera, co sice všechny kolem bezskrupulózně spaluje, ale při poslední scéně s prsty na dveřích vzbudí lítost. Koneckonců, s příměsí pohrdání si ji zaslouží obě postavy.. Maelstrom cynismu, který sice nemusí každého strhnout, ale nebezpečnost těchto proudů zobrazí nadčasově.. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Hledat v showbusinessu slušného člověka, je jako hledat feministické myšlenky ve filmu Michaela Baye. Třeba takový reklamní agent Sidney Falco, to je přímo bikvadratická svině. Pořád ale fajn člověk oproti sloupkaři J. J.Hunseckerovi – hotový satan mezi bulvárními novináři. Když se dají ti dva dohromady, nic dobrého to nevěstí. Bude se lhát, bude se podplácet, bude se zneužívat cizích citů, bude to bolet. I na dnešní (natožpak na svou) dobu mimořádně drsná mediální satira. Výborné herecké výkony Tonyho Curtise a monstrózního Burta Lancastera (všimněte si, jak je po většinu filmu snímán!), téměř neustálá noc, bezmoc obyčejných pěšáků a situace natolik vyhrocené, a přesto natolik opravdové. Od klasického filmu-noir se Sladká vůně úspěchu liší snad pouze přetransformováním zla do všehoschopných médii, která hýbou světem, což dokázal před Alexandrem Mackendrickem podobně působivě zachytit snad pouze Orson Welles. 85% ()

Reklama

Radko 

všechny recenze uživatele

Slizký, úlisný fešáčik s úsmevom na tvári, každého schopný potopiť a využiť v záujme vlastného rastu sa nachádza všade, nielen v šoubiznize. Sladká vôňa úspechu na základe príbehu nadháňača tém pre bulvárne úvodníky a ich pisateľa, presne charakterizuje a ukazuje tieto typy bezcharakterných karieristov, manipulujúcich druhými aj vlastnou rodinou. Aké- také ponaučenie v závere dostávajú, no v realite zároveň bezpochyby zostávajú. Podobné typy je preto najlepšie na sto honov obísť. Dajú sa totiž intuitívne vycítiť. Smrdia mazľavou podlízavosťou. ()

Bebacek 

všechny recenze uživatele

Burt Lancaster jako bezcharakterní zvíře (jehož podlost symbolicky i doslova vystihují ošklivé brýle hyzdící jeho tvář) s incestním vztahem ke své mladičké sestře v absolutně prohnilém noirovém světě. Je zajímavé sledovat, jak se jeho postava ve filmu poprvé objeví - nejdřív jej vidíme na fotografii, poté slyšíme jeho hlas v telefonu a až nakonec jej vidíme v celé jeho "kráse". Velká jména ve štábu (kamera, hudba) jsou zárukou kvality. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Na první pohled poněkud překombinované a v jednotlivých krocích nedotažené - co do osobních motivací postav vysoustružené jako příliš mělká a nakašírovaná spirála, než aby bylo vidět, zda skutečně vede do pekel - např. J.J.ova sestra se točí jako na obrtlíku podle toho, jak kolem ní ti kroužící supi tzv. mocných a relativně bezskrupulózních mužů právě čeří vzduch, a v rozmezí několika dnů prodělává všechna protichůdná zásadní životní rozhodnutí, jako by to byly jen spalničky: zůstává, odchází, rozchází se s "jediným mužem, jehož kdy v životě milovala" (pak se dozvíte, že jí je devatenáct), hodlá se za něj proti vůli bratra provdat, pak se ho vzdává, předstírá, že nevidí špínu, jež kolem ní bují, pak si kvůli tomu samému sahá na život, odhodlává se zůstat v područí svého despoticky milujícího bratra a zachránit tak svou lásku pro šťastný život někde daleko od ní (protože "J.J. by Ti mohl udělat strašné věci"), a pak zas utíká za svobodou, jako by nikdy nic nehrozilo etc. etc.- jenže ono se postupně vyjevuje, že oni ti zlí a hroziví gangsteři společenských rubrik opravdu nejsou nic než naprosto bezzubá koťata: v celém příběhu nikdo nikomu skutečně nesahá na život, nevyhrožuje ničím tak zásadním jako zničením existence - jediné, čím se pokaždé šermuje, je pokažení reputace (jak starostovi New Yorku, tak šéfovi konkurenčních novin i samotnému dobrému hochovi Dallasovi a potažmo oběma hlavním "zloduchům"), a to se dá kdykoli stejnými prostředky zase napravit (kupříkladu stačí zvednout telefon a říct, že to bylo narafičené, a už se veze s kopce pověst někoho dalšího). *** Čili na druhý pohled se dá pochopit, že psychologie postav je tak mělká jako noticky ve společenských rubrikách, a jediná nosná, a o to hezčí interpretace snímku, než ta o zlých, všemocných a všeho schopných mediálních pekelnících, kteří ruinují nevinné, je opačná: film vlastně naopak ukazuje, že bulvár může "doopravdy" ublížit jen těm, kdo mu věnují pozornost, a to na obou stranách bariéry, čtenářům i pisatelům, a jen a jen na svém vlastním poli (pošramocením mediálního obrazu) - jakmile odhlédnete, celá ta plytká hra přestane existovat a o to lépe ukáže, že skutečné hodnoty spočívají a kultivují se jinde: starosta, který než aby se nechal vydírat, přizná se manželce rovnou v přítomnosti novinářského vyděrače, a zdánlivě paradoxně tím svůj vztah s ní po letech jedině utuží, Dallasův agent, jenž moudře nepřilévá oleje do ohně a zůstává nepomýleně zaměřený na rozvíjení hochova talentu a hudební kariéry, o níž ví, že ji pořád ještě má před sebou, atd. - epizodických postav a příkladů je tam až nestoudně nepřeberně a ukazují, že každý má pořád na výběr, co bude brát vážně, stejně jako Falcova blonďatá milenka si hodlá hupsnutím do postele s přivedeným šéfem konkurenčních novin jen vyretušovat mediální záznam, který si sama přivodila svou hloupostí, a přitom svoji morální zkorumpovanost dává navenek za vinu Falcovi, který jí ho jen, ze svých zištných důvodů, předhodil - a stejně kladně jako ona epizoda se starostou vyústí i ústřední příběh milostné dvojice - jakmile se otočí zády k manipulacím s pověstí, nic jim nehrozí - sám tzv. despotický netvor své sestře zjihle a se svěšenou hlavou přidrží na odchodu dveře a potvrdí, že jeho motivace vůbec nebyly tak zavrženíhodné ani ničivé (stačilo jí projevit trochu vlastní rozhodnosti - bez toho byste to nedomrlé dítko taky radši hlídali na každém kroku). A tak nakonec oba hlavní "zloduši" dostávají vlastně na pamětnou a otevírá se jim cesta k osobnímu prozření ;) Novodobá pohádka, a žádný noir. *** Ovšem tohle vyznění je neotřelé - oproti všem starším i pozdějším snímkům, které ukazují, jak může novinařina ničit skutečné životy a jak je to ukrutný nástroj v našem světě -, a pro to se mi film líbí dost. () (méně) (více)

Galerie (87)

Zajímavosti (14)

  • Na roli J. J. Hanseckera byl zpočátku navrhován Orson Welles. (Kulmon)
  • Postava J. J. Hanseckera je založena na slavném newyorském publicistovi Walteru Winchellovi. (Kulmon)

Reklama

Reklama