Reklama

Reklama

VOD (1)

Patrick Bateman je mladý ambiciózní finančník, který je tam, kde chtěl být. Žije na Manhattanu, má snoubenku, pracovní postup. Co ho však vede k tomu, stát se krvavým zabijákem, ví jen on sám. (oficiální text distributora)

Videa (1)

Trailer

Recenze (823)

TheRaven 

všechny recenze uživatele

Po dvou letech od první projekce konečně nastal čas pro napsání komentáře, jehož iniciačním faktorem bylo přečtení vynikající předlohy Breta Ellise a následná třetí projekce samotného filmu. Mary Harron se s námětem poprala vskutku velmi dobře. Celý film se velmi striktně drží knižní předlohy, krom několika málo změn v přehození či propojení některých scén. Je samozřejmé, že nespočet výjevů a dialogů nemohl být zahrnut, ať už pro omezený čas pro převyprávění, tak i pro svou násilnost a obscénnost, které přeci jen film nedokáže tak dobře nastínit jako psaný text, tedy alespoň si neumím představit jak je na plátno věrohodně přenést. I to má však své výhody a film dává, oproti knize, diváku mnohem více prostoru pro vlastní představivost v domýšlení si jen naznačených scén, propojování detailů a snad i vyvozování některých závěrů, zvláště v poslední scéně filmu, kdy nám obraz poskytne trochu jiný pohled na celou situaci a snad i naznačí něco víc. Americké psycho je opravdu pozoruhodným počinem, s tajemně silnou přitažlivostí, jež je zapříčiněna snad chladnou bezcitností hlavního hrdiny, kterého dokonale zahrál Christian Bale a tím si v mém žebříčku konečně vydobyl čestnější pozici, než jakou dosud zastával, tak i netradičním filmovým zpracováním, které se už ale dá přičítat spíše předloze, čímž mám na mysli nejen téměř absenci seznamování se s hlavními postavami, i když se nám může zdát, že postupem času do jejich mysli alespoň trochu pronikáme. Problémem se strávením filmu by diváku mohla způsobit jeho forma, která vyzní trochu odcizeně, snad jako pouhé náhodné a nezúčastněné přečtení si několika stran z deníku mladého zbohatlého makléře z Wall Street, příběhu, který by se mohl odehrát kdykoliv a kdekoliv, i když možná v méně kontroverznější podobě. Chybí nějaká intenzivněji viditelná myšlenka, která by v konečném souzení mohla poskytnout jakési zadostiučinění, morální vyústění a odnesení si „něčeho“ víc. To ale právě činí v mých očích z filmu to, čím je a čím se nakonec stává. Nechá nás o sobě přemýšlet, o dobru, zlu, světě, životě, nudě, penězích etc. a nepodstrkuje nám žádné vlastní závěry. Už od první projekce jsem si tento snímek oblíbil, ale musím přiznat, že po knize se můj pohled výraznou měrou změnil, ne snad v chápání roviny příběhu, ale spíše v prohloubení výsledného pocitu, snadnějšího „proniknutí“ k hlavnímu hrdinovi. Za nemalou zmínku stojí i perfektní hudební doprovod a popravdě, kdo by si po filmu rád nepustil Hip to be square (Huye Lewis and The News), či Sussudio (Phil Collins). Přesto hodnocení neměním, jelikož si troufám tvrdit, že i přes vynikající hereckou i technickou stránku bych si dokázal představit film ještě o chlup lepší. konec komentéře // (poznámka pro osobní potřebu, není součást kometu, takže už to nečti!!: zvláštní, že konkrétních scén jsem se skoro nedotnul, ještě upravit a promluvit s Vojtou) ()

Jordan 

všechny recenze uživatele

Tak toto je dosť drsný film, mrazivý, plný naozaj dosť dobrého čierneho humoru, ale pritom s takým nesmierne silným posolstvom. Priatelia, a ten Bale, ten to hrá, páni, ten to hrá . . . Po opätovnom zhliadnutí a poriadnom vychutnaní všetkých detailov, všetkých tých scenáristických hračičiek a všetkého zvyšujem z pôvodných štyroch na konečných päť hviezdičiek. ()

Reklama

Morien 

všechny recenze uživatele

-"Is that a rain coat?" -"Yes, IT IS!" ♥♥♥ MŮŽE OBSAHOVAT (A TAKY ŽE OBSAHUJE) SPOILERY. (Varování: Tento komentář je stejně šílený jako film samotný, takže si řádně rozmyslete, jestli ho opravdu chcete číst.) Americké psycho je film. Pojednává tak trošku o lidské zvrácenosti (a samotě a touze), ale taky o tom, co dělat ve světě, kde je možné všechno (jenom ne to, co opravdu chceme). Patrik Bateman je MIPS (mladý idiot plný sil) z Wall Street. Každé ráno začíná tím, že si zacvičí a potom na svou kůži namaže tisícovky a tisícovky kosmetických přípravků. Potom jde do práce a tam sedí za stolem. Večery tráví v některé z newyorských restaurací se svými kolegy. Nejvíce ze všeho (pravděpodobně) se samozřejmě nudí. A co dělat v jeho situaci, aby se ještě zabavil? Vraždit. Líbí se mi paradoxní a satirické scény, které tento film předkládá. Líbí se mi, že Patrik Bateman prakticky na potkání vykládá, že rád vraždí dívky, do diáře si místo schůzek kreslí nechutné obrázky a když luští křížovky, tak do kolonek vypisuje jenom slova "bone" a "meat", ale jeho okolí to vůbec neregistruje. Jeho snoubenka vedle něj naříká nad tím, že se ji rozhodl opustit, ale že si maluje na kousek papíru voskovkami ženské tělo probodnuté motorovou pilou, to je jí jedno. Co to je za svět, ve kterém Patrik žije? Je vůbec obklopen lidmi? Copak se tak chovají - jako lidé? A co on sám? Buďto je ta nejchladnokrevnější bestie na světě nebo poslední přeživší lidská bytost. Nic mezi tím. A pokud existují ty filmy, kde si za celou dobu sledování neuvědomíte, kterého herce sledujete, nýbrž uvažujete o postavě jako o skutečném člověku, tak pro mě takový je Patrik Bateman. (Christian Bale zvládl svou roli (misi) DOKONALE.) Je ohromující, jak je okouzlující, až to bolí, ale zároveň i tak zraňuje všechny kolem sebe, hlavně svoji sekretářku, která jediná to s ním myslí dobře. Když závidí kolegům vizitky, když do telefonu vyjmenovává seznam svých zločinů, tak jenom bezeslovně prosí o trochu pozornosti, křičí, že chce být člověkem. Ale oni ho tak neberou. A tak film vlastně končí tak, jak začal. Beznadějně. Nevím, jestli bych se na něj dokázala podívat znova. Nejspíš až za hodně dlouho po tom prvním zhlédnutí. AP je tak násilnické a ubližující, hlavně na duši, že jsem už dlouho nebyla tak zdeptaná. -------------------------------------------------- Dodatek. Dnes (23. 8. 2008) jsem dostala nutkavou potřebu se na AP podívat znova. Tak jsem se podívala. A víte, co jsem zjistila? Já jsem si ten film pamatovala úplně jinak, než jak dneska byl. A taky jsem zapomněla, že pořád chtěl vracet kazety, což teda nechápu. Vždyť je to geniální! Co jsem také ocenila, že člověk pozná celou novou širokou škálu zvukových signálů pro alarm do auta. (A nejsem opilá, když tohle píšu, protože nikdy nepiju.) A taky mi možná došlo, proč se to jmenuje Americké PSYCHO. A ještě něco, ve skutečnosti tomuhle filmu dávám čtyři hvězdičky, něco jako v uvozovkách, ale na druhou stranu si prostě myslím, že čtyři hvězdičky jsou pro popis tohohle filmu zkrátka málo. Film je takový, jako jsem popsala Patrika - buďto pět, nebo odpad. Každý, kdo hodnotí film jako průměrný, ho dle mého názoru nepochopil. () (méně) (více)

Cappuccino 

všechny recenze uživatele

Na jednej strane skvelý výkon šialeného Christiana Baela (ktorý v podstate celé Americké psycho tiahne sám) a zopár neskutočne dobrých scén, ale na strane druhej si niesom istý, či režisér(ka) vedela, čo chce týmto crazy počinom vlastne divákom odkázať. Podľa môjho názoru bola pri natáčaní filmu zmätenejšía než samotný Patrick Bateman. ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

V roku 2000 mal premiéru snímok "Americké Psycho" (American Psycho). Podvedome to evokuje súvislosť s americkým filmom "Psycho", ktoré v roku 1960 natočil geniálny režisér Alfred Hitchcock. Ale to je len klamlivé zdanie. Hitchcockove "Psycho" je kultový titul, ktorý sa zlatým písmom zapísal do dejín svetovej kinematografie. Film "Americké Psycho" je hlúposť, ktorú natočila bezvýznamná kanadská režisérka Mary Harronová. Je to nudné, je to nezáživné, a keď tam pobehuje Christian Bale s motorovou pílou a holou riťou, tak je to doslova trapné. Literárnu predlohu od autora Breta Eastona Ellisa, podľa ktorej to bolo natočené, som nemal možnosť čítať. No a film, ktorý mi naservírovala kanadská režisérka Mary Harronová, ma ničím neoslovil. ** ()

Galerie (108)

Zajímavosti (53)

  • Scenáristka Guinevere Turner si střihla roli Elisabeth – dívky, která si objednává po telefonu drogy. (Ai.ma)

Reklama

Reklama