Reklama

Reklama

Dospívání po americku

  • Česko Život jednoho chlapce (více)
Trailer

VOD (1)

Dospíval v padesátých letech a měl matku, která se nehodlala smířit s nevlídným osudem. Protloukali se spolu z východu na západ, až konečně našli toho pravého. Aspoň to tak vypadalo. Než za zdmi společného domova ukázal svou pravou tvář. Těžké to bylo pro oba a ztratili mnoho, ale nikdy jeden druhého. Tobias Wolff, po letech spisovatel a univerzitní profesor literatury, zachytil toto období svého života v působivém autobiografickém románu, který se stal v roce 1993 předlohou pro film Michaela Catona-Jonese. Hlavní roli svěřil režisér tehdy ještě ne příliš známému devatenáctiletému Leonardu DiCapriovi, který měl pár zkušeností z výchovných filmů a seriálů. Role Tobyho však znamenala, spolu s těsně následující rolí Arnieho Grapea (Co žere Gilberta Grapea, režie Lasse Hallström) pro DiCapria průlom ve filmové kariéře. A zcela zaslouženě. Jeho výkon v roli problematického dospívajícího chlapce, zmítajícího se mezi citem k matce, odporem k brutálnímu otčímovi a siláckým frajerstvím v partě špatných kamarádů, je skutečně nevídaný, a kdyby už nenatočil nic jiného, zanechal ve světě filmu výraznou hereckou stopu. Jeho protihráčem je tu neméně charismatický Robert De Niro v roli otčíma, takže jejich vzájemné duely dýchají skutečnou syrovostí. Silné obsazení doplňuje i skvělá Ellen Barkinová v roli matky. Silná předloha, dobrá režie a skvělé herecké obsazení tak daly vzniknout jednomu z nejlepších filmů o problematickém dospívání, zrání osobnosti a hledání životního štěstí. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (269)

Marqta 

všechny recenze uživatele

Snímek líčící život dospívajícího chlapce na konci světa v zapadlém městečku Concrete, jehož název je už sám o sobě dosti příznačný. Nádherná příroda a atmosféra maloměsta jsou jen okrajovou součástí příběhu, který je především o vztazích a to tak, že těch rodinných. V dnešní době kdy není neobvyklé zakládat rovnou několik rodin za život je vztah dětí a jejich nevlastních rodičů a sourozencům velmi aktuálním tématem. Herecké výkony jsou dokonalé a dalo by se říct že (který byl dokonale odporný) táhnou celý film, ne že by děj sám o sobě nebyl zajímavý, ale místy byl lehce rozvláčný a místy mi to zase přišlo lehce nedotažené. (Ve filmu je spousta vedlejších a méně důležitých dějových linií- jen naznačených a to je podle mě škoda. Když už se tvůrci rozhodli do filmu něco přidat, nemělo by to být jen polovičatě...) Takže by mi určitě nevadilo trošku to prostříhat- hlavně ze začátku filmu. ----"You're so afraid that someone's gonna get something that you never had. It's what makes you mean. And you know something, Dwight? One of these days, all of that meanness is gonna snap back and slap you right in the face."---- ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Vyklubat se ze skořápky, postavit se na vlastní nohy a roztáhnout křídla bývá pořádná dřina. To celé bude mít hlavní postava hutně komplikované, jeho matka se vdala a svěřila ho na několik týdnů do péče otčíma. Počáteční výměny jsou celkem pochopitelné a požadavky zcela oprávněné. Ovšem poté se začne projevovat skutečná otčímova povaha, impulzivní primitiv a krutý despota se na uzdě dlouho neudrží a nachystá adolescentovi hodně velké sousto k sežvýkání. Polepši se nebo chcípni. ()

Reklama

Vitason 

všechny recenze uživatele

Moc pěkná sonda do lidských vztahů. Film by asi nebyl tolik výrazný nebýt skvělých hereckých výkonů. Tady mluvím hlavně o De Nirovi, který se svého vylízaného, militantního otčíma zhostil naprosto úžasně a chvílemi jsem mu nechtěl věřit, že to jen hraje. Dalším, kdo zde předvádí skvělý výkon je mladičký DiCaprio(začínám toho kluka mít čím dál tím radši). Jiné postavy už zde moc prostoru nedostali a to je možná škoda. Tobyho homosexuální kamarád Arthur působil také velice zajímavě a mohla se kolem něj otevřít vedlejší příběhová linka. Ve filmu je několik opravdu silných scén, hlavně závěrečná potyčka, ale neříkejte mi nikdo, že De Nirovi alespoň jednou trochu neujela ruka:) ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Silné devadesátkové drama, které ukázalo geniální herecký trojlístek v té nejčistší podobě (De Niro, Barkin, DiCaprio) a zároveň odvyprávělo dobové drama z padesátých letech, které je navíc založené na skutečných událostech. Není vlastně, co vytknout. Ten vztah mladého floutka DiCapria a jeho násilnického otčíma a alkoholika De Nira byl čisté niterné peklo. Oči jsem mohl vykoukat nad tím, jak DiCaprio si krade film pro sebe a De Niro mu to vrací neméně geniálním herectvím. Jen se připravte na to, že kromě dokonalého herectví je příběh přeci jen dost jednoznačný a nikam se moc neposune. ()

Jossie 

všechny recenze uživatele

Tenhle film stojí na hercích a jejich výkony ho povyšují do kategorie velmi dobrých. Nejslabší byla i tak skvělá Ellen Barkin, Robert De Niro umí zahrát magory jako málokdo a mladičký Leonardo DiCaprio si s rolí dospívajícího grázlíka s dobrým srdcem, který si jen neví rady sám se sebou, poradil moc dobře. ()

Galerie (76)

Zajímavosti (19)

  • Robert De Niro navštívil během příprav na natáčení profesora Tobiase Wolffa (autor předlohy filmu, jenž byl mladým Tobym  - Leonardo DiCaprio) aby se dověděl o jeho otčímovi Dwightu Hansenovi, jehož měl hrát. Wolff o De Nirovi později rád vyprávěl svým studentům na univerzitě, protože herce podobně pohlceného svou rolí ještě neviděl. (ČSFD)
  • Ve scéně po vítězství Carol (Ellen Barkin) ve střelecké soutěži je možné zaznamenat, že Pearl (Eliza Dushku) nemá nasazené brýle. Hned v dalším záběru je však má. (bfa)

Reklama

Reklama