Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Majitel nočního podniku, kněz, čínská mafie a andělé, kteří vše komplikují. Gérard DepardieuChristian Clavier v bláznivé akční francouzské komedii... Hlavní postava příběhu, majitel pařížského nočního podniku Antoine Carco, se vypraví do Hongkongu, aby odsud dopravil syna svého dávného přítele La Pince k jeho matce do Paříže. Nedělá to však nezištně, umírající La Pince mu slíbil dvacet procent ze čtyřiceti milionů, které ukradl bossovi mocných Triád, panu Mo. Antoine vyzvedne chlapce jménem Baoa a pod smyšlenou záminkou se mu ho podaří vnutit francouzskému knězi Tarainovi, který tu je s několika svými svěřenci, mladistvými delikventy, na výletě. Tajně ukryje cenné papíry v knězově diáři a na útěku před zabijáky Triády nastoupí do stejného letadla jako kněz, kterému se pak dalšími smyšlenkami pokouší vysvětlit, proč se tak náhle vrací do Francie. Sotva se mu však podaří svěřeného chlapce na pařížském letišti zbavit, objeví se v jeho autě anděl strážný, který je jeho dvojníkem a nabádá ho k nápravě. (Česká televize)

(více)

Recenze (78)

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Svižná akční komedie přesně tak, jak to umějí jen Francouzi. Gérard Depardieu opět v roli tvrďáka ve dvojici nikoliv s Pierrem Richardem, ale tentokrát s neméně komediálně zdatným Christianem Clavierem. Ne, roztržitého ňoumu tu opravdu nehraje. Oba už měli za sebou úspěšný snímek ´Návštěvníci´ a jak již dnes víme, v následujících letech společně natočili nejen pokračování, ale i komiksové příběhy o Asterixovi. V tomto snímku je v centru dění malý čínský chlapec, balík cenných papírů, kněz, čínská mafie a andělé. Tohle všechno tvůrci hbitě smíchali dohromady a vznikla taškařice, která je odvyprávěna rychlostí kulometu. Vlivem rychlého střihu a střídání scén se stačí jen na chviličku ohlédnout a divák v ději okamžitě ztratí nit. Dynamiku to má úžasnou. Akční scény v hongkongském stylu komediálnost neruší. Naopak jej dokonce výborně doplňují. Snímek jako celek prostě funguje. Jean-Marie Poirév v podstatě ve své režijní tvorbě dělá to samé co Francis Veber, jen daleko živějším dojmem. Jestli se z toho stane komediální klasika se v budoucnu uvidí. Potenciál na to má. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Strážní andělé jsou francouzskou komedií z dílny staré klasiky. Bláznivá, hodně upovídaná a hlavně svižná. Christian Clavier a Jean-Marie Poiré jsou osvědčená dvojka. Společně napsali jiné vynikající komedie jako třeba Návštěvníci nebo Operace Corned Beef. V podobných dílech dříve exceloval Louis de Funès. Ale Gérard Depardieu a Ch. C. jsou také výborní. Jistě je to i proto, že sledujeme plno neuvěřitelně zábavných situací a samozřejmě popletenou zápletku. Clavier navíc tyto věci umí, to je fakt, ačkoli se mi zdá, že chvílemi už přehrává, ale v jeho vyčerpávajícím herectví toho Funèse občas vidím. A upřímně řečeno bych tam ty anděly ani nepotřeboval. Kdyby se děj točil jen okolo syna a mafiánů, bohatě by to stačilo. V některých chvílích mi spíše přišli na obtíž. ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Když se Strážní andělé snaží bavit na klasický způsob po francouzsku dialogickou smrští a zapeklými situacemi dvou odlišných hlavních postav, nabízí především díky Christianu Clavierovi slušnou zábavu. Když to Poiré mezi tím zkouší po americku, do centra dění chrlí velkou dávku bláznivé akce a v pozadí všeho rozehrává mafiánskou linku s vyřizováním účtů mezi tvrdými čínskými a hongkongskými hošany, stává se z toho otravná až chaotická akční slátanina. Celým tímto kontextem a vybranými scénami nejvíc v úvodu a závěru mi humor ani film příliš nesedly, ale ve chvílích bohatých roztodivných eskapách pana faráře mě zase často bavil. Clavier se svými výrazy v spontánních pohledech a výrazech, během konverzace, během příhody s kufry, v letadle, ve skříni a tak dále, s často vtipnými hlášky, film spolehlivě táhne svou bodrou komikou, jeho smích třeba během sekvencí ze závěrečných titulků je nákažlivý... až mi ten film začal připadat docela milý (což bych ze začátku neřekl). Ale vzhledem k té mafiánské lince (včetně jedné brutální scény zařazené po dlouhé konverzační smršti) zdaleka ne vždycky a Depardieu mi tu byl občas zase nesympatický. Ovšem ta hostující česká modelka v nezapomenutelné scéně ze skříně byla fakt pěkný kus ...a někdy se, světe se div, podaří hezký režijní nápad i Poirému! Když farář svolává na letišti varovní proroctví směrem k Antoniovi a kamera stoupne k záběru z nakloněného nadhledu, je to působivě uzemňující, ale i vtipné současně. [65%] ()

tein 

všechny recenze uživatele

Jedna z vůbec nejslabších a nejméně vtipných komedií s Depaedierem a Clavierem co jsem kdy viděl. Vidět to možná v 90-tých letech, nebo být ještě pubertě, tak se mi to možná i líbí ale jelikož jsem to videl až nyní tak jsem dost překvapen toho mnoha pozitivního hodnocení. Polovinu devadesátých let to ovšem nezapře už jen tím vším hloupým a zbytečným ničením všeho a hlavně hromadné bouračky aut ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Jo, vidno tam Dzekicenovsku hongkongsku inspiraciu, najma teda akcne sceny su toho jasnym dokazom - obaja aj Clavier aj Depardieu pozerali doma vo byvaku Chanove filmy a taxa rozhodli ze natocia nieco na ten sposob. Clavier to obcas prehana a niekedy mi liezol na nervy, Depardieu /Buzici, Vecerni Ubor/ vlastne tiez. No ale snazili sa a zarobilo to na seba neskutocne, takze spokojnost . 76 % ()

Galerie (28)

Zajímavosti (1)

  • Film sa svojím rozpočtom 16,2 milióna eur stal vo svojej dobe najdrahším filmom francúzskej kinematografie. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama