Reklama

Reklama

Domobrana aneb vezměme spravedlnost do vlastních rukou, občané! Až příliš aktuální se po letech jeví francouzský thriller z roku 1979 režiséra Alaina Jessuy Psi. Malé městečko zajaté ve svých maloměstských poměrech, kde život i lékařská praxe by mohla plynou v poklidu každodennosti a přátelství. Ale lékař Henri Ferret zjišťuje, že nejčastějším zraněním je psí kousnutí. Po brutáním napadení mladé ženy si i další občané začínají pořizovat psy na svou obranu a cvičí je k útokům na lidi. Mění se atmosféra v městečku, mění se i lidé, každý cizinec je podezřelý a vlastně vinen, každý, kdo nejde „s námi“, je nepřítel. (Česká televize)

(více)

Recenze (39)

curunir 

všechny recenze uživatele

,,TERAZ UŽ VIETE PREČO SI ĽUDIA ZAOBSTARÁVAJÚ PSOV." ,,ACH, ÁNO PRAVDA, NATO SOM NEPOMYSLEL. ABY ZASTAVOVALI AUTÁ." __ Keď som tento film objavil a oboznámil som sa s jeho obsahom, nádejal som sa drsným, možno aj surovým spracovaním odohrávajúcim sa kdesi v zapadnutom malomeste. Že sa z toho napokon vykľul nedostavaný okraj veľkomesta mi vôbec neprekážalo, dokonca to pridalo prostrediu na príťažlivosti kulisami (aj v súčasnosti) modernej architektúry obdobia, ku ktorému osobne inklinujem. Veľmi zaujímavý námet ma však nijako nezaujal a počas sledovania prakticky ničím poriadne neupútal, dokonca ani chválený Depardieu (vo vedľajšej úlohe) sa nijako nepredviedol. Dej sa vliekol a ani v závere sa nijako nezdramatizoval, takže sympatickú minutáž už som skôr pretrpel. Nemastnosť-neslanosť filmu aspoň z časti vylepšuje netradične spracovaná hudba a v našich podmienkach slušný český dabing. Film so zle spracovaným posolstvom. (114. hodnotenie, 15. komentár k filmu) ()

choze 

všechny recenze uživatele

Zajímavý thriller o braní spravedlnosti do vlastních rukou, které se zvrhlo. Obyvatelé francouzského maloměsta se rozhodnou řešit zvýšenou kriminalitu v obci kontroverzním způsobem - pořizováním si bojových psů od místního chovatele (Depardieu). Ne každému se ale toto řešení líbí a společnost se tak záhy rozdělí na "pejskaře" a "antipejskaře" a škodolibé střety mezi oběma skupinami eskalují, až se zacyklí do bludného kruhu násilí, kdy každý odmítá ustoupit, protože "on si nezačal". Příběh je podaný značně zkratkovitou formou a s výjimkou trochy sugestivní africké hudby na začátku (úvodní podtitulkové záběry městečka mají díky ní luxusně znepokojivou atmosféru) a na konci filmu se obejde bez hudebního podkresu. ()

Reklama

borsalino 

všechny recenze uživatele

Mimořádně zpracované téma, kdy agresivní, netolerantní a násilný chovatel psů Morel vychovává své psy za účelem útoků na lidi. Psy pak prodává místním maloměšťákům, aby získali "nástroj" na ochranu vlastního bezpečí. Netuší však, že podléhají agresivnímu vnímání světa chovatele Morela. Zároveň se na film hodí rčení "Čím kdo zachází, tím také schází", což dokazuje závěr snímku. Perfektní výkon podal Gérard Depardieu. ()

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Kousance od psů jsou jistě bolestné, ale kousance lidí jsou daleko bolestnější.!! Velmi propracovaný psychologický thriller s prvky horroru. Zvrhlá manipulace psů a jejích páničků ve zlém se nakonec obrátí proti původci. Francouzi opět tímto kusem dokazují, kterak byli už před více jak třemi desítkami let napřed oproti zbytku filmového světa.!!! ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Jak poznáte, že jste viděli skvělý film? Zajímá a baví vás nejlépe po celou dobu sledování a současně zanechává ve vás myšlenky a dojmy i delší čas po skončení. Zatím snad nejlepší snímek od Alaina Jessuy, co jsem viděl, mi už po úvodních incidentech a hlavně u následného povídání pacienta o tom, že dříve po večerech chodil do kina, ale teď se už promítá jen samé porno, dával znát, že celý děj bude směřovat k výraznému podobenství se širším přesahem. Zobrazené téma násilí, které plodí další násilí, ozvláštnil Jessua přítomností psů, kteří se často stávají hlavními aktéry velkého zla i (sebe)obrany, ale když zazní víckrát „nejsou zlí psi, jsou jen zlí majitelé“, ještě více tento proslov dává vyniknout obrazu zkažené a současně zuřící společnosti, volající uprostřed úpadku po obraně. Některé prvky zavání i absurditou, třeba scéna schůze významných občanů města na terase, kde každý z početných hostů má vedle sebe obrovského psa. Jiné scény zase realisticky zachycují divoký výcvik psů, takže už to hlavní téma v prvním plánu nabízí dost zajímavého a příběh funguje i jako napínavý krimi thriller o pátrání po záhadném vinníkovi či objesňování „epidemie“ ukousnutí... takže už v tomto směru bych byl spokojen. Ale film toho nabízí ještě víc, mj. dvojí pohled boje proti zločinu v podobě organizovaného výcviku (cvičitel) směřující k dalšímu násilí, verzus humanitárního boje s hledáním spravedlnosti (doktor – pod lékařskou přísahou nucen navíc pomáhat každému pacientovi, tedy potenciálně i svému nepříteli). Velmi dobré jsou i herecké výkony ze strany Victora Lanouxe (jako obvykle v postavě s jasným politickým stanoviskem) a Gérarda Depardieua, kterého je vážně zajímavé vidět naplno hrát tak mladého, ještě nezkaženého rusofilií a hlavně účinkováním v naprosto čemkoliv. Pár hluchších či natažených míst mi zatím brání k plnému hodnocení. [85%] ()

Galerie (7)

Reklama

Reklama