Reklama

Reklama

Slečna Oju

(festivalový název)
  • Japonsko Ojú-sama (více)

Obsahy(1)

Shinnosuke (Nobuko Otowa), on sa však bezhlavo zamiluje do ovdovenej sestry Oyû (Kinuyo Tanaka). Záväzné dohody mu zakazujú, aby si ju vzal, pretože jej povinnosťou je vychovávať malého syna, budúcu hlavu rodiny. Nakoniec sa však Oyû podarí Shizu presvedčiť, aby si Shinnosukeho vzala. (MikO_NR_1909)

Recenze (4)

leopoldina 

všechny recenze uživatele

Povalecny japonsky snimek, ktery vedle silneho pribehu ukaze i zajimavosti ze zivota japonske stredni tridy. Spani na podivnem polstari kvuli nezniceni ucesu, kimona a upjate chovani v tehdejsi dobe upouta lecjakeho zajemce o historii. 2 sestry bojujici o jednoho muze nebo prave ze nebojujici? Odevzdane prenechavaji jedna druhe muze, nici si tim sve zivoty, aby pak jedna predala sve dite te druhe a vubec - je to cernobile, s divnou hudbou a je to proste pro opravdove japonology. ()

Ferguson 

všechny recenze uživatele

Domnívám se, že se jedná o jedno z těch slabších Mizoguchiho děl. Herecké výkonu jsou tu dost afektované a zejména hlavní hrdina svou roli moc nezvládá. Dějově velice plitké. Konec to trochu zachraňuje, ale na mistra je to málo. ()

Reklama

Bubble74 

všechny recenze uživatele

Tři lidé a jejich vzájemné city a obětování v nerovném duelu s nekompromisním uctíváním morálky a tradic. Život ve lži a v naději na oklamání úzkoprsé společnosti, ve které pravá láska a sociální povinnosti zřídkakdy jdou ruku v ruce. Situace bez východiska a bez šance na šťastnou budoucnost. ()

stub 

všechny recenze uživatele

Mizoguchi ve vrcholné formě nám předkládá svůj typický model, tentokráte zasazený do mikrosvěta patrně nejoriginálnějšího milostného trojúhelníku filmové historie. Opět se dočkáme akcentu především na ženskou stránku, zvláště pak na sebeobětování ženy pro muže (což je téma vycházející i z osobního života - jeho sestra byla prodána, aby mohl studovat); u Mizoguchiho je zřejmé, že mnohem větší důraz kladl na ženské postavy a to včetně pečlivosti při výběru jejich představitelek. To zde nebylo možné, jelikož studio (tuším, že se jednalo o první režisérův projekt pro Daiei) trvalo na tom, aby hlavní roli obsadila Kinuyo Tanaka, v té době sice již Mizoguchiho dvorní herečka, typově však ztělesňující téměř pravý opak Oyu. Nobuko Otowa na mě ze začátku působila trošku prkenně, než mi někdy v půli došlo, že její postava skutečně taková je; každopádně byla v té době velmi půvabná. Mizoguchi sám s výsledným dílem, jako obvykle, spokojen nebyl, přesto jde o špičkovou záležitost, která se víceméně může řadit po bok perel á la Ugetsu, Sansho, či Oharu. ()

Galerie (4)

Reklama

Reklama