Reklama

Reklama

Čekat na mrtvého muže je dobrým důvodem k životu. Lee Egan, bezvýznamný losangelský kriminálníček, je odhodlán vypadnout z města a začít nový život. Jako svůj poslední zločin vymyslí dokonalou krádež šperků v Palm Springs a požádá svého staršího bratra Roye, aby mu pomohl. Roy, mazaný zloděj, který si na vzdáleném Středozápadě úspěšně vybudoval vlastní život v anonymitě, podlehne emocionálního nátlaku svého bratra a souhlasí, že s ním do toho půjde. Události však nabírají rychlý spád a ve chvíli, kdy je Lee zavražděn, se Roy vydává na cestu odplaty, aby pomstil smrt svého bratra. (HBO Europe)

(více)

Recenze (24)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Gangsterka Pilní zloději z pochopitelných důvodů tak trochu zapadla. Režisér John Ivin se nikdy neprojevil jako výrazný režijní talent a především Pilní zloději snadno zapadli mezi výraznějšími gangsterkami typu Sbal prachy a vypadni. Pilní zloději jsou v podstatě přehlížení z pádného důvodu, přesto je ovšem krátkozraké je obvinit ze statusu filmové blbosti. I přes to, že má k dokonalosti tahle gangsterka přeci jen daleko.   Pilní zloději byli už v roce 1997 gangsterkou ze staré školy. To se dá přeložit v tom kladném i záporném významu. Na jednu stranu jsou tak Pilní zloději určitě solidní poctou zastaralým gangsterkým žánrovkám, zároveň je z nich ovšem pocit starých gangsterek cítit až příliš. Režisér John Irvin přitom očividně dává samostatné látce co největší péči, ani ta ovšem nezabrání pocitu, že jsou tvůrci tak trochu bezradní.   Od gangsterky jako Pilní zloději se dá těžko očekávat něco jako přelomový příběh, kromě něho ovšem chybí i ta audiovizuální rafinovanost a hravost. Pilní zloději tak mají daleko k gangsterkám Guye Ritchieho a ještě o poznání více k gangsterkám Martina Scorseseho. Irvin sice dokáže očividně prodat jisté momenty, chybí mu ovšem ona výrazná osobitost. A už i kvůli její absenci mají Pilní zloději k vrcholům svého žánru opravdu daleko.   Obsazení je ovšem solidní. Jak vždy super Harvey Keitel, tak i herecky nedoceněný Stephen Dorff a i ten Timothy Hutton. Každý do své role ideálním způsobem sedne, dostává své výrazné momenty a dokáže svůj charakter solidně prodat. Keitel, Dorff i Hutton jsou ve svých rolích uvěřitelní a v případě jejich castingu chyba určitě není.   Jen ten scénář je jednoduše slaboučký. Těží z klasické gangsterké zápletky, které ovšem nedá cokoliv navíc a navíc se vydává tou nejméně zajímavou cestou. Ve finále tak vzniká slušná gangsterka, které ovšem chybí audiovizuální dravost, výraznější tvůrčí pojetí a celkově něco neskutečně zajímavého a dech beroucího.     Pilní zloději jsou určitě slušně natočenou žánrovkou, které ovšem chybí důvody k její zapamatovatelnosti. Irvin měl očividně nakoukáno, nestačilo mu to ovšem k tomu, aby dodal Pilným zlodějům něco navíc. Slušná pocta starým gangsterkám, které ovšem víceméně chybí vlastní rukopis..... ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Příběhů na téma akce - podraz - pomsta jsou mraky. Tento snímek se, bohužel, vydal tou nejotřepanější cestou, při které potěší snad jen buldočí vytrvalost rozstříleného Roye. Zkrátka snímek, kterému k průměrnému hodnocení nepomůže ani svíjení Lucy Liu u striptérské tyče, jsem nucen považovat za ztrátu času. I když na druhou stranu už jsem ztratil hromadu času sledováním ještě mnohem nezáživnějších šmakulád. ()

Reklama

Adrian 

všechny recenze uživatele

Vďaka brilantnej audiostope (náhle industriálne vpády do hudby, jazzová trúbka vystihujúca temnotu a skazenosť mesta, podtrhnutá v ruchovej línii často prítomnými sirenámi policajných áut) je samotné mesto popri presných hereckých výkonoch ďalším nezabudnuteľným, i keď vedľajším aktérom deja. City of Industry je priamočiarým, nekompromisným, ale o to úprimnejším pozdravom z konca storočia smerom k old-school noirom z ich "zlatého" obdobia o polstoročie dozadu. Čistý koncentrát, bez postranných prímesí, "malý" film a silný divácky zážitok. ()

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

"I'M MY OWN POLICE." --------- Harvey Keitel exceluje v tejto exemplárnej deväťdesiatkovej krimi režbe, ktorú režisér Irvin vypiplal do detailov a kde už hneď otváracia úvodná sekvencia s prímesou tmavej šedej naznačuje, kam sa bude City of Industry uberať. Ďalšiu hlavnú úlohu mimo Harveyho si strihlo samotné mesto Los Angeles a jeho koridory, ktoré sú v nadštandardne veľkom počte zachytávané a v mnohých scénach slúžia ako dôležitá kulisa, a tiež interiéry – domov, apartmánov, motelov, high-rise kancelárií, striptízových barov – bez ktorých by tá správna atmosféra nemohla byť dotvorená. A hoci nemám prakticky čo vytknúť, z tej predstavy, že mal film pôvodne produkovať Michael Mann, hl. rolu stvárniť Kevin Costner a rozpočet mal byť 4x väčší, ma úplne mrazí a z jej nenaplnenia prekyprujem smútkom. Čo už, zrejme ale i tak nie je dôvod banovať, nakoľko je tento Irvinov počin viac než uspokojivá "náhrada." Ďalšiu menšiu rolu tu hrajú ešte Famkine dlhé nohy, ale o tom potom. Za "odporučenie" ďakujem jednému a jedinečnému dokumentu Los Angeles Plays Itself a J.F.B., veď ty vieš, čo máš robiť x) ()

Topco 

všechny recenze uživatele

Príbeh sa síce drží ošúchanej schémy lúpež-zrada-pomsta, ale herecky presné (Keitel ako cool badass, Dorff ako hajzlík) a so štýlovým noirovým lookom (klaustrofobická kamera pracujúca s podhľadmi a umelým svetlom pripomenie staré noirovky) a noirovým feelingom (trúbkový podmaz). Ja som sa bavil a zbehlo mi to! ()

Galerie (11)

Zajímavosti (2)

  • Rovnako ako dej filmu, aj jeho natáčanie prebiehalo v Los Angeles a jeho okolí. (Real Tom Hardy)
  • Film mal mať pôvodne rozpočet $30,000,000 amerických dolárov a Kevina Costnera v hlavnej úlohe. Nakoniec však rozpočet klesol na $8,000,000 a žezlo hlavnej úlohy prevzal Harvey Keitel. Výkonným producentom mal tiež pôvodne byť Michael Mann. (Real Tom Hardy)

Reklama

Reklama