Reklama

Reklama

Otevři oči

(TV film)

Obsahy(1)

Půvabná Kristina (H. Maciuchová), jejíž rodiče žijí dlouhodobě pracovně v cizině, zůstane doma sama se svou mladší sestřičkou. Nešťastnou náhodou při automobilové nehodě zraní mladého studenta Milana Presla (J. Drbohlav). Od té doby trpí výčitkami svědomí, protože si myslí, že mladíkovi, který po zranění kulhá, způsobila životní trauma. Půjčuje mu peníze, nechává ho dokonce přespat ve vile. Nepozná, že ji mladík využívá, protože se do ní zamiloval. Jenže Kristina zrovna potkala někoho, s nímž si dovede představit společný život… Komorní příběh Rudolfa Ráže v roce 1975 natočila režisérka Eva Sadková s Hanou Maciuchovou v hlavní roli. (Česká televize)

(více)

Recenze (31)

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Až otřesně naivní Kristinu a přitažlivého vychcánka Milana představuje mizerný scénář 32letého Rudolfa Ráže za jako obvykle fádní režie 44leté Evy Sadkové. 1) 30letá Hana Maciuchová (Kristina) svým křečovitým hereckým výkonem nikterak nedává tušit, jaká herecká osobnost v ní dříme. K jejím přednostem, tak často zmiňovaným místními komentátory, se nemohu kvalifikovaně vyjádřit._____ 2) 28letý Jaroslav Drbohlav (student Milan) je přirozený, nicméně na něm mě upoutal především rozhalený hrudník a pěkný zadek v uplých kalhotách._____ 3) 43letý Radoslav Brzobohatý (Kristinin šéf v práci) mě pak ani herecky ani vzhledem tentokrát neupoutal vůbec. ()

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

Hanička Maciuchová v hlavní rolí zajímavého televizního filmu o tom, že jedině, co se nedá vynutit, je láska". Ta zapletla s mladikem snažícím se o psychické vydírání dívky, která jej dříve přejela, docela slušně gradovala v té scéně v garáži. Maličko až psycho. Díky postavě male sestřičky hlavní postavy to ale  celkové vyznění filmu bylo možná až moc odlehčené. ()

Reklama

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Hana Maciuchová s Radkem Brzobohatým mladí a krásní, moc jim to spolu slušelo, nádherně to mezi nimi jiskřilo a ta malá sestra byla správně holčičí, chvíli k zulíbání, hned nato k zakousnutí.. Hlavní postava způsobí dopravní nehodu, srazí chodce a od té doby vláčí tento skutek za sebou jako vězeňskou kouli, on se jí totiž „postižený“ mladík neustále cpe do života.. ()

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Předvídatelně rozpletené psychologické drama, na němž mi vedle úskočných retrospektivních ohlédnutí (nahrazujících vnímavé chronologické vyprávění, které jediné by mohlo výstižněji zachytit hrdinčino propadání) vadilo, že schematicky založené postavy mezi sebou spojují jen formální vztahy (přestože se právě jim přisuzuje ničivá i spásonosná moc). Každá z nich je uzavřena do vlastního mikrosvěta, který si (snad sebezáchovně) formuluje stereotypně se opakujícími floskulemi, ale sdílet jej s nikým druhým nedokáže. Každá příležitost k rozřešení osudového problému je tak promarněna a nedošlo-li by konečně k nevěrohodnému, ale lecčíms anticipovanému vyvrcholení, všichni by zůstali nadobro vězni svých osvojených slov. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Místy neskutečně naivní, ale v rámci TV mini dané doby je to hodně zajímavá záležitost. V polovině 70. let Hana Maciuchová točila sice ještě ty nejarchaičtější čb pohádky, ale tohle její sólo (je báječná, velmi půvabná a unese na sobě prakticky celou stopáž a stále jí není dost) ve stylu západního thrilleru vedle toho působí jak z moderní doby. Dramaturgem byla Marie Poledňáková, režii měla Eva Sadková, takže je jasné, kde se vzalo tak silné ženské téma (a proč je tu Brzobohatý tak k sežrání). A samozřejmě, že na každý pád je to především rozkoš z vědomí, jak pestrá je ta nabídka původní tvorby ČST. V tom se fakt dá hrabat věčně. ()

Galerie (7)

Reklama

Reklama