Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ponurý pohľad na niekoľko hodín zo života vraha. Zabijak osamelo trávi čas medzi štyrmi stenami bytu za svetla televízoru, kde pozerá akúsi nemeckú televíznu show, dokument Faces of Death či porno. Čas plynie, až kým sa rozhodne zobrať zbraň a vyraziť do ulíc... (ash99)

Recenze (8)

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Už jen při vyslovení samotného jména Uwe Boll se mnohých začnou protáčet panenky a i já na tom byl dlouhou dobu úplně stejně. Ještě dříve než se z něj stal „prznitel“ počítačových her – tedy filmů podle nich natočených se tento německý režisér pokoušel prorazit v různých filmových odvětvích. Tento nízkorozpočtový kousek (50 000 dolarů) je jeho prvním pokusem o zářez do toho hororového. Nikterak oslňující podívaná to tedy není, co si budeme (nebo spíš nebudeme) nalhávat, nicméně úplná katastrofa to taky není. Boll si pro nás připravil sondu do nahlodané mysli jednoho psychopata, který ze všeho nejraději sleduje vědomostní soutěže, porno a zabíjení zvířat. Což je svým způsobem taky to jediné, co většinu lidí zřejmě v tomto případě alespoň trochu zaujme. Kvalita kamery je totiž opravdu hrozná, i přes krátkou stopáž se u toho bude nejeden divák dost nudit a to zajímavější přijde až v poslední třetině. Mnoho lidí dá však jistě přednost onomu krvavému vygradování se sousedkou a sledování porna, než finální střelbě v parku. Ta totiž byla opravdu katastroficky natočená a výkony většiny zúčastněných nestojí raději za řeč. Navíc to vůbec nevypadalo realisticky. ()

RetroMan 

všechny recenze uživatele

Z počátku výborné, pak nudné s několikerým osvěžením v podobě otcovraždy, onanie a závěrečného vyhlazení. Ty zpomalované, zdlouhavé záběry podpořené klasickou hudbou snímku taky moc nepřidaly. Našel jsem zde hodně popkulturních odkazů, ale jako jeden z mála postmoderních filmů o odcizení stojí za vidění. ()

Reklama

Kusko.t2 

všechny recenze uživatele

B(v)ollovina, ale s potenciálom. Osamelý, vo svojom vlastnom svete žijúci “prízrak bez mena“ zarábajúci si na nezmyselnú existenciu medzi štyrmi stenami ako čašník plniaci požiadavky zákazníkov, je pre okolie iba bezduchou postavičkou bez povšimnutia. Už dávno zanevrel na tento svet, už dávno sa stal nepotrebným v očiach spoločnosti. Jedinou jeho úlohou sa stal pracovný kolobeh živorenia z mizernej výplaty, ktorú aj tak systému na začiatku mesiaca vráti späť vo forme nájomného. Bezvýchodiskovosť sa stupňuje. Je čoraz viac čierna, červená... Nejako podobne by som charakterizoval vnútorné rozpoloženie hlavnej postavy, pre ktorú je ľudské telo iba schránka zúboženej a pokrivenej duše. Pozemský život je niečo cudzie, čo nedokáže pochopiť. Prostredníctvom televíznej obrazovky chrliacej jednu súťažnú reláciu za druhov, vlastných videokaziet s pornom a shockumentom FACES OF DEATH, prežíva popri panoptiku sveta svoj vlastný život, život v utajení. Izolácia živí nenávisť. Odcudzenie a opovrhnutie je už trvalé. ### Bollova sonda do duše sériového vraha trpí trhlinami nezlučiteľnými so životom. “Amoklauf“ nezachráni ani pozérske spracovanie inšpirované práve sériou FACES OF DEATH, celkom zaujímavé vizuálne experimenty, spomalené zábery a ani kontrastná klasická hudba. Všetku tu už bolo. Na tom by nebolo nič zlé keby sa “Amoklauf“ približoval kvalitou aspoň ku šedému, relatívne zmysluplnému priemeru. Na druhej strane sa ale dá hovoriť o istej výnimočnosti, záhade, či surovej filmovej klapke, ktorá sa votrela do spálne vraha iba preto, aby zahájila zhruba hodinu trvajúci príbeh o živote, pomste, bolesti a psychickej nerovnováhe, či sa pred kamerou bude diať to alebo ono, prípadne nič. Rozporuplný film/materiál s potenciálom hodným lepšej filmovej štúdie. ()

panjosef 

všechny recenze uživatele

Zajímavý film z počátků tvorby Uwe Bolla, trochu jiný než jeho pozdější počiny. Komorní ponurý příběh, sledující pár sekvencí z života úchylného vraha (vypadá trochu jako mladý Robert Forster) se nese v podobném duchu, jako snímky Angst, Henry: Portrait Of A Serial Killer, Maniac nebo Schramm. Snímek je opravdu velmi komorní, téměř bez dialogů a docela depresivní. Scéna, kdy se šílenec jde v koupelně umýt, sama o sobě čiší samotou, navíc je doprovázená velmi trefným hudebním doprovodem. Ve filmu se objeví velmi zajímavé použití výpravné velkolepé hudby, která doprovází ponuré a krvavé scény, což vše staví do velmi bizarního světla. Zajímavý počin, netradiční a zapamatovatelný. Stojí za vidění. Doporučuju uncut verzi, oproti cutu obsahuje navíc nevystříhané záběry z porna, na které se maniak v průběhu filmu na videu dívá. ()

pornogrind 

všechny recenze uživatele

Kdybych nevěděl, že to točil Uwe Boll nepoznal bych, že je to jeho práce. Je vidět, že to jsou jeho začátky. Divák většinu stopáže filmu spolu s vrahem sleduje buď nějakou TV soutěž, popravu na elektrickým křesle nebo porno. Větší vybíjená přijde až v závěrečných cca 10minutách. Přijde mi to jako takovej menší předkrm. To co tady Uwe nakousl dokončil ve svým filmu Rampage(2009). Ikdyž se dá říct, že každej film má úplně jinou atmosféru. Nejsem nějakým velkým příznivcem Uwe Bolla a jeho filmový tvorby přesto už jsem pár jeho filmu viděl. Nejlepším jeho filmem pro mě zůstává Seed(2007) a věřím, že už to nepřekoná. Amoklauf ode mě vyfasuje slabší 3hvězdy s tím, že pro běžný ho diváka jde v podstatě o nekoukatelnou a zbytečnou věc. Závěrem bych chtěl poděkovat uživateli cunesk8 kterej mi k filmu dopomohl za což mu patří moje díky. ()

Zajímavosti (1)

  • Film měl soutěžní premiéru na filmovém festivalu Max Ophüls 1994, který se koná v lednu v německém městě Saarbrücken. Vyhrál však snímek Grossesse nerveuse (1994), který natočil Denis Rabaglia. (Terva)

Reklama

Reklama